lekker wijntje schreef:....maar goed, toen ik dus net 2 weken getrouwd was en al direct zwanger was, viel dat toch best rauw op m'n dak! zo snel, was dus echt de bedoeling niet! Maar goed, oeps, foutje!....
Wat wel vervelend was, dan ben je dus net getrouwd en al direct zwanger....
Sorry, maar dit zijn opmerkingen waar ik me best een beetje boos om kan maken. Volgens mij is het heel logisch, als je seksuele gemeenschap hebt kan je nl. zwanger raken... Je bent (neem ik aan) allebei volwassen en weet wat je doet. En om dan te spreken over was de bedoeling niet, foutje, vervelend, vind ik best erg. Misschien kan je het ook als een zegen zien dat je snel zwanger bent geraakt? Voor lang niet iedereen is dit zo makkelijk, en dan is het heel erg pijnlijk als anderen in bovenstaande bewoordingen spreken. Misschien had je dit zelf niet zo beseft, maar ik hoop dat je in het vervolg even nadenkt over hoe je dingen zegt, in iets minder 'heftige' bewoordingen misschien (want natuurlijk begrijp ik ook best wel dat het niet allemaal 'rozegeur en manenschijn' is, dus ik verwacht ook echt niet dat je gaat vertellen dat het zo geweldig is dat je zo snel zwanger was)
En natuurlijk is het mooi als je eerst een tijdje samen kunt zijn zonder last te hebben van allerlei zwangerschapskwaaltjes, maar je moet niet vergeten dat het uitblijven van een zwangerschap ook moeilijk kan zijn en de nodige spanningen met zich mee kan brengen!