Alcohol

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 feb 2007 00:01

Technico schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik drink eigenlijk alleen wat wanneer ik bij vrienden ben, of zij bij mij zijn. En in het weekend bij m'n ouders wel eens, alhoewel die er altijd een beetje moeilijk over doen ;/ (voor mn broers zetten ze een biertje neer, en ik krijg cola).

Jij gaat ook rare dingen doen van alcohol :mrgreen:.

Wát! :shock:
Verder, verslaving, tja, als je maar niet slecht slaapt als je een week niet drinkt zit het wel goed.

Hm, als je het niet kunt laten staan, is het fout. Of je nu slecht slaapt of niet :).

phox schreef:Waarom drink jij alcohol?
- Vind je het uitgesproken lekker?

Ja, hangt er vanaf wat voor alcohol, ik vind het wel lekker ja :).
- Heb je het mét alcohol gezelliger dan zonder?

Soms wel, het is leuk, maar ik kan het ook prima gezellig hebben zonder.
- Wil je verdriet weg / moed in drinken?

Dat is nog nooit in me opgekomen.
- Wil je niet achterblijven bij je vrienden?

Nooit over nagedacht, dus dat zal wel meevallen :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 00:54

Smurffie schreef:
sela schreef:
Aragorn schreef:Ik kan het me wel voorstellen als je een zware alocholist bent. Dan ben je zonder alchol natuurlijk flink uit je doen en moet er eerst getankt worden alvorens je weer 'normaal' functioneert. Maar of je het dan beter doet dan niet-alcholisten is weer de vraag.

de 1 koffie 's ochtend, de ander eerst 10 biertjes..

Doe dan maar koffie :shock:

Ik herinner me anders nog wel een keer dat we ontbeten hebben met een paar koude pilsjes.. 8)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 11 feb 2007 11:12

Aragorn schreef:Ik herinner me anders nog wel een keer dat we ontbeten hebben met een paar koude pilsjes..

Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel.....als jij ontbijt zou het weleens 3 s'middags kunnen zijn 8) .

Ik heb vrijdag na lange tijd weer eens een biertje op (ik had eigenlijk de 'hoop' al opgegeven dat ik bier lekker zou kunnen vinden). Maar...ik moet zeggen een Das ging er niet ongemakkelijk in.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 11:48

reform schreef:
Aragorn schreef:Ik herinner me anders nog wel een keer dat we ontbeten hebben met een paar koude pilsjes..

Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel.....als jij ontbijt zou het weleens 3 s'middags kunnen zijn 8) .

:mrgreen: Dat is ook weer waar, maar dat was dit keer niet het geval, volgens mij 11uur ofzo.

*wat een imago heb ik zeg :shock: *

Riska

Berichtdoor Riska » 11 feb 2007 14:34

Aragorn schreef:*wat een imago heb ik zeg *

wie heeft dat gecreëerd??? :lol:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 11 feb 2007 14:47

Het is nog altijd de beste manier om een kater weg te werken :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 18:58

Riska schreef:

Mijn omgeving! 8-[

Maargoed, ik overweeg wel om eens een tijdje te stoppen met drinken en te kijken hoe me dat vergaat. Ben benieuwd. :)

André

Berichtdoor André » 11 feb 2007 19:03

Aragorn schreef:
Riska schreef:

Mijn omgeving! 8-[
Woon je naast een supermarkt? :P

Riska

Berichtdoor Riska » 11 feb 2007 19:11

Aragorn schreef:
Riska schreef:

Mijn omgeving! 8-[

Maargoed, ik overweeg wel om eens een tijdje te stoppen met drinken en te kijken hoe me dat vergaat. Ben benieuwd. :)

Ik had niet jouw omgeving in gedachten, maar gewoon jezelf, want jij bent degene die hier vertelt of en hoeveel je drinkt... snappie?? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 19:21

Dat snapte ik maar al te goed en daar probeerde ik juist onderuit te komen. 8)

Overigens heb ik hier dan weer niet gezegd dat ik er de gewoonte op nahoud om om 3uur 's middags uit bed te komen (wat overigens ook bijna nooit voorkomt), dus dat komt geheel voor reform's rekening. :wink:

redbad
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor redbad » 17 feb 2007 00:01

wat zijn jullie naief, jullie proberen het drinken van alcohol te rechtvaardigen. Jullie vinden drank te lekker om te weerstaan, jullie kunnen dat ene stukje genot niet uit jullie leven verbannen. Maar ondertussen hebben jullie voor alles een bijbeltekst klaarliggen wat uit zijn verband wordt gerukt om jullie ideeen te rechtvaardigen. Alcolhol consumeren is gewoon slecht, het is een genotsmiddel, drugs, het sloopt je lichaam. Dat jullie dmv wetenschappelijk onderzoek jullie drankzucht proberen goed te praten(het zou gezond zijn) is ook frapant, want puntje bij paaltje is wetenschap slecht en onwaar. Jullie geloven alleen maar wat jullie zelf willen geloven. Denk je dat God wil dat je het lichaam waar de heilige geest in huist sloopt?? dronken zijn is al helemaal van de zotte, je mag de controle natuurlijk nooit over je eigen geest en lichaam verliezen. Lijkt mij duidelijk. Drank mag wel en drugs niet zeker. Het is alletwee hetzelfde, hoewel drank niet als drugs wordt gezien tegenwoordig, is het wel degelijk een genotsmiddel waar verslaving op de loer ligt. Maarja op dit punt volgen jullie voor de grap eens wel wereldse begrippen. Overal waar je verslaafd aan kan raken moet je verre van jezelf houden, opdat de duivel geen schijn van kans heeft jullie lichaam te beheersen. verloren oh zo verloren schapen, denk eens na. overdag en doordeweeks de goede (schijnheilige) christen uithangen en 's avonds de fles toch boven de bijbel verkiezen. Drank is slecht. Jezus veranderde water in wijn. Tsja weet je waarom wijn...omdat water in water veranderen niet zo'n kunst is. Zie dit voorval van Jezus dus niet als reden om het nuttigen van alcohol te rechtvaardigen. Alcohol is trouwens een eeuwenoude drank die genuttigd werd omdat water vaak te vuil en daarom niet te drinken was. Alcohol daarintegen is langer houdbaar en dood bacterien. Daarom dronk men vroeger alcohol en waren de Germanen dag in dag uit ladderzat. Alcohol is tegenwoordig gewoon een genotsmiddel waarvan de verleiding lonkt, maar wel weerstaan moet worden. Niet iedereen is zo sterk om dit te doen, ik snap dat. Veel jongeren zoals jullie kiezen het wereldse genot boven het Goddelijke genot. Ik kan dit ook wel begrijpen,niet iedereen kan zich aan Gods woord houden, maar het is het proberen waard. Dus jongens en meisjes, zorg voor uw lichaam, laat de fles eens staan, want het leven is niet alleen maar in het wilde weg genieten zonder ergens bij na te denken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 feb 2007 00:06

Waar heb jij alle tijd gezeten?

Volgens mij is het al lang en breed bewezen dat 1 a 2 glazen wijn op een dag gezond is.
tussen drinken en drinken zit wel een verschil.

Als ik jou was zou ik dan ook geen vlees meer eten en jus, want daar zitten ook vetten in die niet goed zijn voor je lichaam. Zeker als je ook wel is frituurt.

Daarbij oordeel je nogal zeg over je mede christeneen.
ik wil je daar 1 ding op zeggen: jij zal veroordeeld worden naar de maatstaven waarmee jij anderen beoordeeld.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

redbad
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor redbad » 17 feb 2007 00:53

ach...evolutieleer is ook bewezen, en waarom drink je alcohol? Omdat het gezond is of omdat het toch te lekker is om te laten staan. Onder welke steen komen jullie vandaan zou ik zeggen, evolutie is geen kwestie van geloven je kan ook niet geloven in de stelling van Pythagoras, het is bewezen, een feit! Jullie komen niet onder een steen vandaan maar een menhir, een eeuwenoud boek volledig ge(mis)bruiken als gids in deze modernde tijden. Jullie zijn als een steen op het water, als je niet met de stroming meegaat zink je.
Ik eet inderdaad geen vlees en jus heel weinig, maar dat omdat ik het niet lekker vind als ik van mijn prak een soepje maak. Jullie oordelen doorgaans ook over je mede christenen.... DE reden waarom er verschillende stromingen binnen christendom bestaan. Die heeft het niet juist...dat is verkeerd, zij draagt geen hoed oh oh oh wat erg. Zij heeft al seks gehad voor huwelijk, wat een zonde..nu moeten ze zo snel mogelijk trouwen. Maar als het er op aan komt en je woont ongehuwd samen, dan ben je ineens wel al getrouwt voor God :? , maar niet voor de wet, en maakt het uit elkaar gaan dus ook als een zonde. Krom? Klein beetje maar.
Ik heb júllie al beoordeelt naar de maatstaven waarmee jullie anderen beoordelen, dat was mijn hele doel van dit bericht. Denk er maar eens goed over na. Pokeren is ook een onschuldig spel waarbij je plezier kan hebben, en je weet het, lachen is gezond :wink: . Toch zit hier ook de duivel in....volgens jullie, omdat het beginnen met een spel kan leiden tot het verslaafd raken aan het spel. Nu beheers jij je alcohol nog, maar wanneer gaat de alcohol jouw beheersen.
Tussen drinken en drinken zit geen verschil, dat maak jejezelf wijs, omdat de drang naar drank sterker is dan jezelf. Denk er maar over na. Drank beinvloed je gemoedstoestand altijd, is ook bewezen 8) . Zeker bij een stroming als gereformeerden had ik toch wel verwacht dat absolute nuchterheid op prijs werd gesteld. Ik heb jullie met jullie eigen meetlat gemeten jongens.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 feb 2007 08:06

Op een ander forum kwam ik iemand tegen die, wat je ook zei, gewoon bij zijn standpunt bleef - wij allemaal geloofden verkeerd, moesten worden gedoopt en vervuld met de Heilige Geest enz. enz.
Ik heb het gevoel dat ik hier weer zo iemand tegenkom.

Je hebt in één ding gelijk - alcohol is verslavend en heeft veel kwaad aangericht in gezinnen en het leven van mensen.
De schade die alcohol kan aanbrengen wordt inderdaad onderschat.

Maar daar houdt het ook op.
Jij begint met een dermate veroordelende toon, dat het volkomen averechts gaat werken.
Net als die vent op dat andere forum, die maar door bleef drammen dat we allemaal verkeerd waren, behalve hij. Dat schiet absoluut in het verkeerde keelgat en je bereikt er niets mee, nul komma nul.

Wat evotutietheorie etc. ermee te maken heeft ontgaat mij volkomen.

Als je wilt waarschuwen en mensen bewust wil maken van de nadelen van alcohol, zal je dat op een volkomen andere toon moeten doen.
Anders slaat het niet aan, dat geef ik je op een briefje.

O ja, en laten hier nou niet alleen jongens komen, maar ook meisjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 feb 2007 10:00

@redbad..

als jij de drang naar alcohol niet kan weerstaan, dan moet je het laten staan.

Als er mensen zijn die het wel bij 3 keer in de week een biertje/ wijntje kunnen houedn, dan moet je ze laten. jij hoeft geen verantwoording af te leggen voor wat anderen doen.
Als het alcohol drinken voor jou sterker word dan je geloof, je meer in beslag neemt en daardoor geen plek meer is voor God, dan zou ik je idd aanraden om het te laten staan. Maar je kan niet zeggen: ik kan er niet mee omgaan dus anderen ook niet.

Jij gaat er van uit dat dat iedereen een ander oordeelt op grond van zijn of haar geloof. Ik kan je verzekeren dat er ook nog christenen zijn die anderen wel in hun waarde kunnen laten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”