Leeftijdsverschil in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jan 2007 19:57

Debor@ schreef:
Margreet <>< schreef:
Aragorn schreef:
Immortal schreef:
Aragorn schreef:
Ik zou er overigens ook niet aan moeten denken om met een meisje van 16 opgescheept te zitten. Wat moet je met zo'n kind? :|

Niet alle meisjes van 16 zijn kinderen. :!:

Whatever, dat ligt aan je definitie van 'kind'. Iig zijn ze veel te jong om voor mij interessant te zijn.

Met zo'n houding zul je inderdaad wel niet veel meisjes van 16 achter je aan krijgen.
Maar als je daar niet aan moet denken komt dat wel makkelijk uit :)

Enniewee, ganschelijck eens met Smurff, min. 23, max 28 8)

Ofwel:
de aanbieding geldt voor 5 jaar!
Wees er snel bij, want op=op!

:schaterlach:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 28 jan 2007 12:29

Juist. Valt u in de genoemde categorie, dan kunt u bellen met... 8)

Hehe, heerlijk toch, dat soort 'eisen' waar je toch niks mee doet. Want 'hij' wordt binnenkort 29 en ik ben niet van plan 'm daarna ineens niet meer leuk te vinden omdat 'ie dan 28+ is. Hah! 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2007 08:58

Smurffie schreef:Precies, 16-jarige meisjes doen mij terug denken aan 5 jaar geleden 8)

haha... mijn vriendin is ruim 5 jaar jonger. Ze doet mij ook denken aan 5 jaar geleden. Maar ja, toen was ik al zoooooo volwassen natuurlijk :) Dus geen enkel probleem. Hoe was het trouwens ook alweer met leeftijd? Delen door 2 en dan plus 5. :) Maar ja, dat geldt eerder voor jongens, als je op je 23e met een meisje van 18 komt aanzetten wordt dat vaak nog wel geaccepteerd, andersom komt het veel minder voor. Maar ja, dan zitten er ook gelijk nog 2 jaar extra tussen omdat jongeren op die leeftijd wat minder volwassen zijn he :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jan 2007 11:05

Mijn vriend is 6 jaar ouder dan ik.. ik merk het opzich wel, hij is wat stabieler enzo, en dat vind ik natuurlijk niet vervelend 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jan 2007 15:38

Hmm, mijn vriend is ruim 5 jaar ouder. Hij geeft toe wat last te hebben gehad van een midlifecrisis en was daarom op zoek naar een wat jongere meid ;) (neeeee, niet slaan!)

Moet zeggen dat ik er weinig last van heb, alleen is het nu natuurlijk wel zo dat hij werkt en ik nog studeer. Dat is wel een behoorlijk verschil soms. Maarja, dat is z'n eigen schuld. En valt ook prima te combi-en :)
Maar misschien heeft hij er wel meer last van dan ik? Zou je hem zelf moeten vragen ;) Het enige wat ik er van merk is dat ik 5 jaar minder films heb gezien, boeken heb gelezen, dingen heb meegemaakt, van alles. Dat is logisch natuurlijk.
pobody's nerfect

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 feb 2007 20:22

Als ik dit stel zo zie, krijg ik de indruk dat de leeftijden van hen behoorlijk verschillen.

Afbeelding
ROME – Silvio Berlusconi met zijn vrouw Veronica. De Italiaanse oud premier Silvio Berlusconi heeft zijn echtgenote publiekelijk zijn excuses aangeboden voor amoureuze vleierijen. Foto EPA

http://www.refdag.nl/artikel/1290148/Berlusconi+door+het+stof+voor+zijn+vrouw.html

...Berlusconi, die prat gaat op zijn succes bij de dames...

Tsja, wat daar nou zo prat aan te gaan valt? Uiteindelijk kun je toch maar met één vrouw trouwen, dus zul je in dat geval erg sterk moeten zijn in de kunst van het selecteren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 01 feb 2007 21:09

Ik denk ook dat als je met een jonger iemand verkering krijgt je er goed rekening mee moet houden dat die persoon misschien nog niet is wie hij/zij over een paar jaar zal zijn en verander je zelf misschien veel minder. Misschien heb je het eerst dan nog wel leuk samen, maar heb je de kans dat de oudere van het stel de jongste blijft zien zoals zij/hij was toen de relatie begon. En dat kan m.i. nog wel eens voor problemen zorgen...
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 01 feb 2007 22:25

De vader van mijn zoon en ik scheelden 20 jaar en dat leeftijdsverschil was geen probleem.
Echte liefde kijkt verder dan leeftijd, uiterlijk, huidskleur etc.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 feb 2007 08:52

marrrjol3in schreef:De vader van mijn zoon en ik scheelden 20 jaar en dat leeftijdsverschil was geen probleem.

Ik wil geen voorbarige conclusies trekken, dus daarom stel ik maar een vraag: waarom zeg je "de vader van mijn zoon" ?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2007 15:38

Jo'tje schreef:Hmm, mijn vriend is ruim 5 jaar ouder. Hij geeft toe wat last te hebben gehad van een midlifecrisis en was daarom op zoek naar een wat jongere meid ;) (neeeee, niet slaan!)

Moet zeggen dat ik er weinig last van heb, alleen is het nu natuurlijk wel zo dat hij werkt en ik nog studeer. Dat is wel een behoorlijk verschil soms. Maarja, dat is z'n eigen schuld. En valt ook prima te combi-en :)
Maar misschien heeft hij er wel meer last van dan ik? Zou je hem zelf moeten vragen ;) Het enige wat ik er van merk is dat ik 5 jaar minder films heb gezien, boeken heb gelezen, dingen heb meegemaakt, van alles. Dat is logisch natuurlijk.

Hahaha. Toevallig ken ik hem wel een beetje, en ik weet dat hij er helemaal geen last van heeft. Hij is blij zijn levenservaring over te kunnen brengen op jou, hetgeen best goed lukt, hoewel je ook nog wel eens wat hardleers en eigenwijs bent, maar meestal valt dat wel mee. Daarnaast geniet hij van jou jeugdig enthousiasme, je onbezonnenheid, het energieke dat bij jou leeftijd hoort. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 feb 2007 20:10

rosalie83 schreef:
marrrjol3in schreef:De vader van mijn zoon en ik scheelden 20 jaar en dat leeftijdsverschil was geen probleem.

Ik wil geen voorbarige conclusies trekken, dus daarom stel ik maar een vraag: waarom zeg je "de vader van mijn zoon" ?

Het is inderdaad vrij cryptisch omschreven. En dat nu mijn hersens vandaag niet zo helder zijn. (Vanmorgen extra vroeg opgestaan, en daarbij gisteravond niet snel genoeg geweest met in bed komen. Pff, waarom racet de tijd ook altijd zo?!) Ik had er even een flinke dobber aan, al zou je dat van iemand met mijn IQ niet direct verwachten. ::(( Maar goed, ze bedoelt dus gewoon: mijn man.
Nog een opmerkelijk detail: het is geschreven in de verleden tijd! :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 feb 2007 20:52

Boekenlezer schreef:
rosalie83 schreef:

Het is inderdaad vrij cryptisch omschreven. En dat nu mijn hersens vandaag niet zo helder zijn. (Vanmorgen extra vroeg opgestaan, en daarbij gisteravond niet snel genoeg geweest met in bed komen. Pff, waarom racet de tijd ook altijd zo?!) Ik had er even een flinke dobber aan, al zou je dat van iemand met mijn IQ niet direct verwachten. ::(( Maar goed, ze bedoelt dus gewoon: mijn man.
Nog een opmerkelijk detail: het is geschreven in de verleden tijd! :wink:
Woei! Sensatie! Sensatie! Kom op zeg.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 02 feb 2007 21:20

rosalie83 schreef:

Omdat hij 3 jaar geleden plotseling is overleden, maar ik wilde niet met die zware kost beginnen.
Overigens waren we niet getrouwd en al een poosje uit elkaar vanwege persoonlijke problemen, hoewel de liefde nooit over is gegaan.

Wat ik aan wilde geven is dat leeftijd geen probleem hoeft te zijn binnen een relatie. In ons geval heeft het leeftijdsverschil geen negatieve invloed gehad.

Terug naar “Archief”