spacy schreef:medina schreef:ik ben er zeker van dat God alle kinderen die vroegtijdig overlijden (inclusief geaborteerde kinderen die niet eens mochten leven) en verstandelijk gehandicapten bij Zich neemt. Niet op grond van de één of andere (door mensen opgestelde) dogmatiek maar op grond van Zijn liefde. Het offer van Jezus was voldoende om een heleboel werelden te redden. Wat ik mis in alle posts is dat het de intentie van God is om iedereen te redden. God wordt wederom afgeschilderd als een knieperige boekhouder die precies bijhoudt wie is gedoopt, gelovige ouders en/of een weinig eigen verstand heeft, etc. Zo niet dan pech. Dat is in ieder geval (gelukkig!) niet de God waar ik in geloof. Die zuinige boekhouder lijkt meer op Allah.
Een knieperige boekhouder zou zijn zoon niet gegeven hebben.
Ik weet ook niet wie je bedoelt, maar volgens mij is er niemand in dit hele topic die ook maar dat beeld van God wil schetsen.
ook draaf je ene beetje door in de vervolg argumentatie van je stelling.
Waarschijnlijk zegt 'het verbond' je niet veel?
Dat is best mogelijk namelijk in een tijd van individualisering
Ik zou je eens willen vragen in het oude testament te kijken hoe God omgaat met de personen en dan eigenlijk als onderdeel van een gezin, familie/stam of volk.
Adam en Eva wordt gezamelijk hetzelfde aangerekend.
Noachs gezin blijft behouden omdat God Noach uitkoos, die 3x familieaanhang had behoorlijk pech gehad als ze met andere personen getrouwd waren geweest, ofniet?
Lot, en zijn familie, en dat allemaal weer vanwege een afspraak die God met Abraham had gemaakt.
het uitvoeren van d etempeldienst door de stam Levi, vanwege een misstap die andere stammen ooit gedaan hadden.
hier is zo nog een hele lijst neer te zetten, waarbij God gezinsleden, familie/stamleden of zelfs een heel volk de ganade of juist schulden aanrekend voor verwanten.
En juist dat is het bijzondere van Gods verbond, als de ouders van een gezin, Gods kinderen zijn, dan horen die kinderen daar automatisch ook bij! dat is gaaf toch!
en tja als de ouders niets van God willen weten, dan lijkt het mij ook dat God zich weinig met dit nageslacht bemoeit.
Let wel: God rekent het goede aan tot in het duizendste geslacht, en het kwade, maar 4 generaties, hoezo knieperige boekhouder?
De mens heeft hier op aarde dus een verantwoording, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor zijn nageslacht, helaas dat veel mensen in deze moderne tijd deze instelling van God niet meer willen kennen en naleven.
Dus geaborteerde kinderen komen volgens jou per definitie in de hel?