Fotograferen tijdens de trouwdienst. Mag dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 07 dec 2006 11:01

Zareb schreef:
Wullimpie schreef:Vergeten we niet dat het hier gaat over fotograveren tijdens de (trouw)dienst. :wink:

(trouw) of (rouw) dienst, maakt volgens mij toch weinig uit als het om het idee van foto's nemen gaat

Klopt, maar naar mijn mening neigde de discussie enigzins naar het maken van foto´s van overledenen, en dat was niet de vraag van de topicstarter.

Vandaar. :)

Optimatus schreef:Fotograferen tijdens de trouwdienst. Mag dat?

Zo ja, dan bij deze de vraag: naast bloemen en dergelijke ben ik altijd geïnteresseerd in foto's van kerkdiensten. Nu is het in diverse kerkgenootschappen niet toegestaan foto's te maken tijdens de kerkdienst. Waarom is dat zo?
Laatst gewijzigd door Wullimpie op 07 dec 2006 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2006 11:01

het is een dienst dus... ;)

Wij hebben het wel is aan familie leden gevraagd van bewoners. Die hebben ook echt foto's gemaakt van de hele uitvaart, elke stap weer een foto. Wij hebben daar een boekje van gemaakt om zo te kunnen communiceren over het overlijden van vader/ moeder/ zus/ broer met de bewoner. Zo ook met de verwerking te helpen.

Maar ik hier vind ik gelden: probeer het zo on op vallend mogelijk te doen.
Als ik trouw wil ik niet dat er 4 of misschien nog wel meer mensen door de kerk gaan lopen om foto's te maken. Dat leid enorm af. 1 iemand mag van mij een aantal foto's maken en graag zo onopvallend mogelijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 07 dec 2006 19:14

Lalage schreef:Lijntjuh: denk er tzt wel even goed over na, want geloof mij, het gaat zo snel wat er allemaal gebeurt die dag... dat vergeet je helaas ook weer snel en foto's helpen je goed om het te onthouden.

Ik zal er tzt aan denken, maar voorlopig ziet het er niet naar uit :mrgreen:

Bij mijn jongste broer zijn er ook geen foto's van de dienst gemaakt, maar ik zelf weet nog feilloos het moment van de inzegening; dat was toch het moment wat mij het meeste deed. Tuurlijk is het anders als het van jezelf is... maar toch zou ik er niet voor kiezen.

Overigens komt dat misschien ook omdat ik zowiezo niet zo'n waarde hecht aan een bruiloft. Begrijp me goed: wel de kerkelijke inzegening, maar niet de poespas er omheen. Het liefst trouw ik in de jurk van mijn schoonzus en eten we zelfgebakken appeltaart :wink: Zo kijk ik ook een beetje tegen al die foto's aan, het hoeft voor mij niet zo...
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 07 dec 2006 20:25

Lijntjuh schreef:
Lalage schreef:Lijntjuh: denk er tzt wel even goed over na, want geloof mij, het gaat zo snel wat er allemaal gebeurt die dag... dat vergeet je helaas ook weer snel en foto's helpen je goed om het te onthouden.

Overigens komt dat misschien ook omdat ik zowiezo niet zo'n waarde hecht aan een bruiloft. Begrijp me goed: wel de kerkelijke inzegening, maar niet de poespas er omheen. Het liefst trouw ik in de jurk van mijn schoonzus en eten we zelfgebakken appeltaart :wink: Zo kijk ik ook een beetje tegen al die foto's aan, het hoeft voor mij niet zo...

Dat is echt een super instelling. Al dat overdreven gedoe.... :shock:

Fotograferen in de kerk mag wat mij betreft best. Zelf onthoud ik liever hoe iets was dan allerlei foto's. Mijn opa en oma hebben slechst 1 foto ofzo van hun trouwen, maar of ze minder gelukkig zijn?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 dec 2006 21:10

Lijntjuh schreef:Overigens komt dat misschien ook omdat ik zowiezo niet zo'n waarde hecht aan een bruiloft. Begrijp me goed: wel de kerkelijke inzegening, maar niet de poespas er omheen. Het liefst trouw ik in de jurk van mijn schoonzus en eten we zelfgebakken appeltaart :wink: Zo kijk ik ook een beetje tegen al die foto's aan, het hoeft voor mij niet zo...

Ach ja, dat is ook wel zo. Maar het is wel bijzonder hoor! Het heeft ook meer indruk op ons gemaakt dan we van tevoren dachten. Trouwens, je mag mijn jurk ook wel lenen hoor ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2006 22:53

Jort schreef:Fotograferen in de kerk mag wat mij betreft best. Zelf onthoud ik liever hoe iets was dan allerlei foto's. Mijn opa en oma hebben slechst 1 foto ofzo van hun trouwen, maar of ze minder gelukkig zijn?

Mijn geluk hangt er ook niet vanaf, maar ik ben nu eenmaal verzot op foto's. Voor mij zijn dat tasbare herrinneringen die ook nog is mijn herrinneringen levendig houden. Ik weet dat het anders stukken sneller vervaagd bij mij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 08 dec 2006 10:14

Lalage schreef:
Lijntjuh schreef:Overigens komt dat misschien ook omdat ik zowiezo niet zo'n waarde hecht aan een bruiloft. Begrijp me goed: wel de kerkelijke inzegening, maar niet de poespas er omheen. Het liefst trouw ik in de jurk van mijn schoonzus en eten we zelfgebakken appeltaart :wink: Zo kijk ik ook een beetje tegen al die foto's aan, het hoeft voor mij niet zo...

Ach ja, dat is ook wel zo. Maar het is wel bijzonder hoor! Het heeft ook meer indruk op ons gemaakt dan we van tevoren dachten. Trouwens, je mag mijn jurk ook wel lenen hoor ;)

Ik houd me aanbevolen!! Heb ik nog wat te kiezen... :P
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 dec 2006 01:19

Ik mag het wel ;)

Heb het ook al met toestemming van de predikanten in 2 diensten gedaan.

En wordt zelfs gevraagd om foto's te maken tijdens belijdenis diensten!

Ze (predikanten) hebben alleen 2 eisen:
-verstoor de dienst niet!!, dus loop niet (of minimaal en enkel tijdens collecte momenten ofzo)
-flits niet (dit stoort te veel, gewoon lichtsterke lens meenemen en wat extra iso erop)

Dit zijn dan mijn ervaring in de conservatieve gkv en een vrijere cgk.
Maar ik heb oa van die predikant van de cgk wel gehoord wat er ook kan gebeuren, hij vertelde dat een keer tijdens een trouw dienst, een fotograaf van buiten de kerk de knielscene er niet goed op had staan, en op de preekstoel kwam vragen of die overmocht.... die lef heb ik niet eens :shock:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Terug naar “Archief”