Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 15:27

Gaaf idee, Mesch! Lijkt me ook wel leuk om daaraan mee te werken. :)
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 15:35

'k zat nog te denken.. heeft het rd geen interesse in een nrcnextachtige uitbreiding?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 15:56

sela schreef:'k zat nog te denken.. heeft het rd geen interesse in een nrcnextachtige uitbreiding?

Het RD heeft Terdege toch al?

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 15:57

nu, niemand hier noemt dit als tijdschrift dat gelezen wordt..

edit: half gelezen..
Laatst gewijzigd door sela op 28 nov 2006 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 15:57

Dan heb je niet goed gelezen...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 16:00

Ik zou het RD er niet bij betrekken, dan wordt je toch heel erg aan hun doelgroep gekoppeld en ze willen dan vast teveel vingers in de pap. RD is ook zo'n grote organisatie. De charme van Xist in Christ is bv dat het door een klein groepje jongeren wordt gerund.

We kunnen ook wel een onderzoek doen, maar straks blijkt dat het merendeel van de respondenten een christelijke viva-versie wil en ik wil wel een inhoud wat mijn hart heeft. Dan liever maar een kleine doelgroep. Online starten lijkt mij het meest veiligst,goedkoopst en overzichtelijkst.
Ook zo exaxt mogelijk positioneren, zodat we ons duidelijk onderscheiden. Ik vind het niet erg op tijd te stoppen in iets wat uiteindelijk niet haalbaar is, als het maar geen geld is, dat heb ik niet 8)

Kunnen we niet een lijst maken met mensen die mee willen werken en wat ze denken te kunnen bijdragen aan inhoud, onderwerpen e.d. Dan kunnen we eens afspreken en brainstormen. Alleen dat lijkt me al erg leuk, inspirerend en gezellig, ook al wordt eht niks, haha :mrgreen:

vacatures:
- (ervaren) schrijvers
- fotografen
- vormgever(s)
- mensen met kennis, ervaring en netwerk binnen een bepaald onderwerp, eerder genoemd - mensen met ervaring in het schrijven van leuke columns
- zeer acurate eindredacteuren
- iemand die een beetje goed in websitefrutselen is
- iemand met fondsenwerving en marketingfeeling en een realistische kijk op wat haalbaar is.
-meer?

Othello, Daphne, Sela, Napoleon zouden mee willen werken, maar misschien meer mensen en wat lijkt jou geschikt om te doen? Mijn bijdrage in deze kan zijn mijn communicatie-achtergrond, btje schrijfervaring en ik zou het vooral leuk vinden om te schrijven over ontwikkelingssamenwerking en andere culturen.
Laatst gewijzigd door meschianza op 28 nov 2006 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 16:03

Ik zou (on line) advertenties kunnen verkopen, maar aangezien ik nu al geen tijd meer over hou...

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 16:06

Hm... schrijven en eindredactie zijn wel mijn ding. Met een beetje coaching zou ik ook een website moeten kunnen actualiseren.

En inderdaad, als we al iets op poten weten te zetten, dan a.u.b. niet onder de paraplu van een of ander mediaconglomeraat.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 16:07

sela schreef:nu, niemand hier noemt dit als tijdschrift dat gelezen wordt..

ik had de terdege genoemd
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 28 nov 2006 16:09

Wow, wat een gave plannen!!
Super hoor. Ik denk inderdaad dat er behoefte is aan een goed (beetje wetenschappelijk) blad voor vrouwen in de leeftijd van 18-25 jaar ofzo.

Wat lees ik zoal. Elsevier (wil je me stil hebben moet je die geven), HP/de tijd, Terdege, Visie, Ronduit Insite.

sela

Berichtdoor sela » 28 nov 2006 16:21

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 28 nov 2006 16:28

Ik kende het niet, maar een dergelijk concept/opzet zou best heel goed als voorbeeld kunnen dienen. Met een aantal extra onderwerpen kun je iets heel aardigs neerzetten...

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 28 nov 2006 16:34

*leest de Quest van a tot z. Erg mooi blad!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 17:23

Othello schreef:Ik kende het niet, maar een dergelijk concept/opzet zou best heel goed als voorbeeld kunnen dienen. Met een aantal extra onderwerpen kun je iets heel aardigs neerzetten...

Inderdaad eerst nagaan wat er allemaal al is op dit gebied, dat je straks niet met veel bombarie neerzet wat allang bestaat. Garfunkel heeft heel expleciet kunst, muziek, film en filosofie. Wij kunnen misschien iets maatschappelijker gaan maar wel met recenties van boeken, muziek, film e.d. En ook iets luchtiger en toegankelijker. Ik denk ook aan meer interactie met de bezoekers dan bij een site als Garfunkel, dus mogelijkheid tot reageren. Dan blijkt al snel wat mensen het meeste boeit.

Ik denk dat eerst moet blijken of we zo'n website kunnen invullen met kennis en professionaliteit.
WE zouden ook een projectleider moeten hebben, iemand die alles een beetje kan aansturen, deadlines stellen, soort eindverantwoordelijke of is dat het zelfde als eindredactie?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 17:31

Ik denk dat een eindredacteur meer iemand is, die de spelling controleert en kijkt of alles netjes geplaatst is en dergelijke.
Afbeelding

Terug naar “Archief”