Moe.. *gaapt*

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 22 jan 2007 17:08

GeeruQu schreef:Nouja, ik kan jullie wel laten weten dat ik bang ben geworden.. Bang, omdat ik nou weer ziek ben, me helemaal gebroken voel enso.. Bang dat het gewoon iets anders is dan CVS
Dat begrijp ik ergens wel. Maar, wat je vast al wel eens bekeken hebt, hier zijn de kenmerken: klik

Als jij je beter voelt als je huisarts je doorverwijst, moet je daar zeker op aandringen. Ik wens je veel sterkte, en ik bid voor je.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 jan 2007 19:35

GeeruQu schreef:Nouja, ik kan jullie wel laten weten dat ik bang ben geworden.. Bang, omdat ik nou weer ziek ben, me helemaal gebroken voel enso.. Bang dat het gewoon iets anders is dan CVS

Meisje, praat erover met je ouders. Leg uit hoe je je lichamelijk voelt en wat dat met je doet, dat je bang bent dat je iets naars hebt. Ga dan naar de huisarts en vraag hem om een doorverwijzing naar een internist. Maak een lijst met al je klachten. Klinkt misschien overdreven, maar dan heb je ook echt iets te laten zien bij de arts. Vaak vergeet je de helft van de klachten die je hebt als je daar zit. Sterkte!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 30 jan 2007 14:09

Doordat ik zo snel blauwe plekken had / heb en vaak erg moe was / ben. Bleek na bloedonderzoek dat ik een bloedziekte heb: ITP waarbij je lichaam bloedplaatjes als verkeerde cellen ziet en ze steeds verwijderd. De moeheid is niet aan te tonen dat het met de ziekte te maken zou hebben maar 9 van de 10 patiënten met ITP heeft last van behoorlijke vermoeidheidsklachten waarschijnlijk denken de artsen omdat het lichaam zo hard moet werken om bloedplaatjes aan te maken... Je went aan moeheid maar het komt nooit goed uit. En af en toe bijslapen doe ik wel maar het helpt niet. Veel koffie drink ik wel, van anderen hoorde ik dat ze af en toe een paar blikjes Red Bull drinken om van de moeheid af te komen maar lijkt me niet zo goed voor je lichaam om dat iedere dag te drinken?! Maar leuke dingen doen en een stuk gaan fietsen helpt ook vaak om van moeheid af te komen. Heb ik gemerkt. Eerst dacht ik hé hoe kan dat nou als je moe bent om te gaan bewegen (deze tip gaf de arts aan mij). Maar het helpt bij mij inderdaad. En nu ben ik er redelijk aan gewend vaak moe te zijn maar af en toe baal ik ervan maar het is niet anders... :D :wink:

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 30 jan 2007 14:16

marierose schreef:Doordat ik zo snel blauwe plekken had / heb en vaak erg moe was / ben. Bleek na bloedonderzoek dat ik een bloedziekte heb: ITP waarbij je lichaam bloedplaatjes als verkeerde cellen ziet en ze steeds verwijderd. De moeheid is niet aan te tonen dat het met de ziekte te maken zou hebben maar 9 van de 10 patiënten met ITP heeft last van behoorlijke vermoeidheidsklachten waarschijnlijk denken de artsen omdat het lichaam zo hard moet werken om bloedplaatjes aan te maken... Je went aan moeheid maar het komt nooit goed uit. En af en toe bijslapen doe ik wel maar het helpt niet. Veel koffie drink ik wel, van anderen hoorde ik dat ze af en toe een paar blikjes Red Bull drinken om van de moeheid af te komen maar lijkt me niet zo goed voor je lichaam om dat iedere dag te drinken?! Maar leuke dingen doen en een stuk gaan fietsen helpt ook vaak om van moeheid af te komen. Heb ik gemerkt. Eerst dacht ik hé hoe kan dat nou als je moe bent om te gaan bewegen (deze tip gaf de arts aan mij). Maar het helpt bij mij inderdaad. En nu ben ik er redelijk aan gewend vaak moe te zijn maar af en toe baal ik ervan maar het is niet anders... :D :wink:

Net als bij Red Bull lijkt koffie mij ook niet echt lekker om elke dag te drinken. Zeker niet als het is om van de vermoeidheid af te komen. Je houdt je lichaam dan toch eigenlijk vor de gek. Net als van de Red Bull blijft je wakker van de cafeïne en ben je eigenlijk moe zonder dat je het merkt. Dan gaat je lichaam over op zijn reserve energie en put je je lichaam alleen maar uit. Of niet?
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 30 jan 2007 21:21

Bedankt dat je erop mailde Maare! Je hebt inderdaad gelijk dat je je lichaam voor de gek houd maar ja, die moeheid gaat nooit meer over want het is een chronische ziekte. Red Bull neem ik dan ook niet want dat is volgens mij echt slecht spul. Zelf ben ik gek op koffie dus dat scheelt. Vooral 's morgens begin ik met koffie met warme melk erin en dat smaakt me nog steeds. Het staat vaak ook zo ongeïntresseerd een gapend iemand voor je, terwijl het gewoon komt door de moeheid steeds. Maar we maken er wat van en ik heb mijn ziekte voor grotendeels geaccepteerd en ik geniet dan ook nog steeds van die bakjes leut... :D

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 31 jan 2007 10:59

Nee, das waar. Gelukkig drink je de koffie dus niet alleen maar voor de cafeïne. :wink:
Gezellig een bakje leut, tja, ik heb liever mijn thee met zijn theïne. Tis maar net wat je hebt leren drinken...
Het was trouwens niet bedoeld als kritiek hoor. Ik lees net mijn stukje terug en heb het misschien een beetje aanvallend geschreven. Sorry.

Ik realiseerde mij trouwens vanochtend dat je heel moe kan worden van opstaan. :?
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 09 feb 2007 14:06

Maara schreef:Nee, das waar. Gelukkig drink je de koffie dus niet alleen maar voor de cafeïne. :wink:
Gezellig een bakje leut, tja, ik heb liever mijn thee met zijn theïne. Tis maar net wat je hebt leren drinken...
Het was trouwens niet bedoeld als kritiek hoor. Ik lees net mijn stukje terug en heb het misschien een beetje aanvallend geschreven. Sorry.

Ik realiseerde mij trouwens vanochtend dat je heel moe kan worden van opstaan. :?

Hoi Maara,
Dit vatte ik niet zo op hoor als kritiek. Ik weet namelijk best wel dat ik het beter niet kan doen. Maar ja, het is erg lastig als je net als jij schreef moe op kan staan. En dan geniet ik juist aan de ontbijttafel met mijn mok warme melk met koffie en een paar zoetjes erin. Heerlijk. En wordt ik langzaamaan wakker. Ik neem er dan ook de tijd voor het ontbijt.
Is jou bloed wel eens gemeten op verschillende dingen want ik dacht indertijd ook aan de ziekte van Pfeiffer en het was toch heel wat anders. Bij een uitgebreid bloedonderzoek. Bijv. of je tekort hebt aan te weinig bloedplaatjes (zoals bij mij) of te veel witte bloedcellen of te weinig HB (bloedarmoede)? Er zijn voor veel dingen goede medicijnen. En deze bloedafwijkingen kunnen allemaal moeheid veroorzaken... Veel sterkte met alles trouwens! :D

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 10 feb 2007 10:12

Ach ja, bij mij hebben ze ook al liters bloed onderzocht. Nooit iets gevonden, nog steeds altijd doodmoe.

wiets

Berichtdoor wiets » 10 feb 2007 10:19

Dat gebeurt heel erg vaak, dat het eerst niet uit het loed komt, en dan kan het zomaar wezen dat opeens na een bepaalde tijd wel uit je bloed komt dat je bijvoorbeeld Pfeiffer hebt gehad!
Wat hebben ze nu voor een conclusie getrokken CGK<3?
Heel veel sterkte, iedereen die dit kent!!!!!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 10 feb 2007 13:38

wiets schreef:Dat gebeurt heel erg vaak, dat het eerst niet uit het loed komt, en dan kan het zomaar wezen dat opeens na een bepaalde tijd wel uit je bloed komt dat je bijvoorbeeld Pfeiffer hebt gehad!
Wat hebben ze nu voor een conclusie getrokken CGK<3?
Heel veel sterkte, iedereen die dit kent!!!!!
Geen conclusie. Ik vind mijn huisarts niet bijzonder aardig dus ik ga er maar niet meer naar toe.

wiets

Berichtdoor wiets » 10 feb 2007 21:43

Als ik jou was zou ik dit niet nemen, ik zou het hoger op gaan zoeken, laat je desnoods verwijzen!! want hiermee is het waarschijnlijk moeilijk leven of niet???

GeeruQu, hoe gaat het nu met jou??

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 10 feb 2007 22:00

wiets schreef:Als ik jou was zou ik dit niet nemen, ik zou het hoger op gaan zoeken, laat je desnoods verwijzen!! want hiermee is het waarschijnlijk moeilijk leven of niet???

GeeruQu, hoe gaat het nu met jou??
Eh ja, maar mijn huisarts is verbaal erg sterk, dus ik durf haar niet te dwingen me door te laten verwijzen. Bovendien leef ik al 10 jaar zo, wel wat gewend dus.

wiets

Berichtdoor wiets » 10 feb 2007 22:15

Het lijkt me toch lastig!!
En als jij dat gewoon vraagt, is ze dat verplicht. jij hebt het recht tot... ook voor jezelf.. dan heb je zekerheid!!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 feb 2007 00:23

CGK<3 schreef:Ach ja, bij mij hebben ze ook al liters bloed onderzocht. Nooit iets gevonden, nog steeds altijd doodmoe.
Liters, dat zal wel meevallen denk :wink:

Heb jij niet net als GeeruQu CVS? Overigens kunnen verkeerde slaap en eetgewoonten ook chronische vermoeidheid veroorzaken.

Over koffie, als je vaak koffie drinkt gaat de energieopleverende werking verloren is wetenschappelijk bewezen. (heb even geen bron)

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 11 feb 2007 11:57

L'être extraterrestre schreef:Heb jij niet net als GeeruQu CVS? Overigens kunnen verkeerde slaap en eetgewoonten ook chronische vermoeidheid veroorzaken.

Tis nog niet vastgesteld, maar ik 'voldoe' aan alle dingen die er aan zijn gebonden.. ;) De dokter gelooft niet zo in CVS/ME gedoetje.. (Had ik nog niet verteld, ik weet t en nee ik heb ook nog niet om een doorverwijzing gevraagd)

Opt moment gaat t wel aardig, ik begin weer een btje minder moe te worden, maar heb de laatste tijd steeds meer spierpijn.. tHoort erbij, zeggen ze..

Terug naar “Archief”