Moderator: Moderafo's
meschianza schreef:Ik heb een zeer goede vriend die ik al 6 jaar ken en met wie ik wekelijks sms, bel etc, bij wie ik regelmatig blijf slapen. Toen hij een relatie kreeg , zijn we daar acuut mee gestopt en hielden we afstand. Dat ging vanzelf. Natuurlijk had ik het daar moelijk mee maar ik vond het ongezonder om gewoon door te gaan. Dat kan je niet maken tegenover zo'n meisje. Ik zou het iig moeilijk vinden als ik net een relatie met een jongen had die ik steeds beter probeer te leren kennen en ik weet dat hij wekelijks met een vriendin contact heeft met wie hij een band heeft die ik nog niet kan evenaren. Ook al weet ik dat het een vriendschap is en niet meer dan dat, zou het me onzeker maken.
GeeruQu schreef:Een goede vriendin van mij heeft verkering.. Maar nu krijg ik dus het gevoel dat ze mij laat stikken (en de rest v/d vriendengroep) en ons heeft ingeruild voor dr vriendje..
Niemand die het leuk vindt, maar ook niemand die het tege dr durft te zeggen..
Aragorn schreef:Als het goed is begin je denk ik ook niet zo snel een relatie met iemand terwijl je diegene minder goed kent dan vrienden die je al hebt. Dus dan speelt dat probleem sowieso niet.
Marnix schreef:Aragorn schreef:Als het goed is begin je denk ik ook niet zo snel een relatie met iemand terwijl je diegene minder goed kent dan vrienden die je al hebt. Dus dan speelt dat probleem sowieso niet.
volgens mij is het vaak andersom. Liefde op het eerste gezichr, na een paar ontmoetingen al met de ander in zee gaan en dan nog heel veel van die persoon moeten leren.
Smurffie schreef:Marnix schreef:Aragorn schreef:Als het goed is begin je denk ik ook niet zo snel een relatie met iemand terwijl je diegene minder goed kent dan vrienden die je al hebt. Dus dan speelt dat probleem sowieso niet.
volgens mij is het vaak andersom. Liefde op het eerste gezichr, na een paar ontmoetingen al met de ander in zee gaan en dan nog heel veel van die persoon moeten leren.
Daar heb ik van geleerd en dat overkomt me dus niet nog eens;/
Aragorn schreef:Jort schreef:kort schreef:En wat als je als getrouwde vrouw een vrijgezelle vriend hebt? Ik ken iemand die in die situatie zit. De vriend komt ook daar thuis, en dus bij de man van die vrouw. Die kan ook wel goed met hem overweg, maar toch minder dan de vrouw. Vinden jullie dat dit kan? Bijv. msnen met hem ofzo?
Ik ben benieuwd
Nee dat kan niet naar mijn idee. Daarmee wordt snel een schijn van kwaad gecreëerd. Je mag uiteraard met elkaar omgaan, maar samen winkelen, uit eten, etc. gaat te ver: alleen activiteiten met drie personen.
Ik zou er als echtgenoot niet eens altijd bij wíllen zijn. Het is haar vriend en ik ben geen automatisch aanhangsel van haar, laat staan haar controleur.
Met de schijn des kwaads heb ik niets, die zit vooral in de hoofden van andere mensen en is derhalve hun eigen probleem.
Dreamster schreef:Oneens, er kunnen veel situaties zijn waardoor een vriendschap overgaat, persoonlijke problemen of gewoon het uit elkaar groeien...
Marnix schreef:Ridderes, mee eens, tenzij iemand stopt jou vriend te zijn... dan kan je ook moeilijk meer zijn/haar vriend zijn.
Wie ermee stopt je vriend te zijn, is het nooit geweest.
- Hieronymus -
Eens of oneens?
Ridderes schreef:Dreamster schreef:Oneens, er kunnen veel situaties zijn waardoor een vriendschap overgaat, persoonlijke problemen of gewoon het uit elkaar groeien...
Maar was het dan een echte vriendschap?? Groeien echte vrienden uit elkaar?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten