Zet jij een film af, als er wordt gevloekt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 17 nov 2006 20:37

Bijna altijd zet ik een film uit als er in gevloekt wordt, al moet ik toegeven dat als het bij 1tje blijft, ik soms toch doorkijk. Dat is het moeilijke er ook van, de film is zo leuk en dan... gevloek. Balen, maar mijn geweten gaat dan spreken.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2006 22:34

Omega schreef:Waarvan acte. Sinds een half jaar kijk ik vrijwel geen tv en geen films meer. Bevalt me uitstekend. Je krijgt er ongelooflijk veel waardevolle momenten voor terug. Wat heb ik veel genadetijd verkeken aan die rotkast.

Weet je, dit dringt nauwelijks meer tot ons door. Tijd is zo kostbaar. Sinds ik me de vraag ben gaan stellen: "wat mis ik nou als ik dit of dat niet zie" blijft er bijster weinig over...

Ik denk dat God van ons veel meer radicaliteit mag verwachten!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 nov 2006 22:39

Marnix schreef: Maar de wereldbeker schaatsen is niet in boekvorm te krijgen :)

Geen tv kijken is voor mij geen optie. Ik wil af en toe gewoon wat sport zien, documentaires... of een film. Vind ik zeker wel meerwaarde hebben. Geen tv kijken omdat er ook slechte dingen op zijn? Tja, dan kan je ook beter niet gaan internetten.... (Overigens, prima als mensen gewoon geen tv kijken maar ik doe het liever wel en kan dat ook wel rijmen met mijn christen-zijn.)

durf eens radicaal te zijn, Natuurlijk mag je je vermaken. Maar klinkt het erg doorgezakt als ik zeg dat ik mijn vermaak in de Heere God wil zoeken? Het is allemaal wel leuk, maar zo leeg...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 nov 2006 00:20

Denkertje21 schreef:Het is allemaal wel leuk, maar zo leeg...

niet dat je ongelijk hebt, ik kijk zelf ook bijna geen TV, maar het etiket "leeg" kun je bijna overal op plakken. af en toe een wedstrijdje voetbal of schaatsen is voor mij pure ontspanning. Dat lijkt inderdaad leeg, maar voor mij is het een manier om mijn gedachten tijdelijk op een wat lager pitje te zetten, als ik weer eens gek wordt van mijn eigen denkwerk, net zoals zelf een potje voetbal spelen (wat je ook als "leeg" kunt definiëren).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 18 nov 2006 12:07

Denkertje21 schreef:Ik denk dat God van ons veel meer radicaliteit mag verwachten!!!

Jep, dat begrijp ik, maar ik denk dat je ook heel radicaal kan zijn als je wel tijd opzij zet voor lege ontspanning. En wat ik ook in mijn leven heb gemerkt is dat het ook belangrijk is om te weten wat er in de wereld speelt en daarmee moet je natuurlijk uitkijken hoe ver je mag gaan enzo, maar ik ben blij dat ik geen kluizenaar ben...
Laat je leiden door Hem!

Terug naar “Archief”