Johanbaartman schreef:marina87 schreef:*bedenkt wat jij bedoeld* wat in hand in hand werken?![]()
Naar mijn idee is mijn bijbel nog steeds hetzelfde als de 17de eeuw. Het evangelie laat nog steeds zien dat je buiten Jezus niets bent, en dat Hij de enige Redding is. En dat je bij het zoeken naar Jezus niet zonder de kracht van God kan. Of wil jij het over allerlei dogmatieken en grote boeken hebben in welke volgorde een bekering loopt?
Nee de Dogmatiek van Kersten is anders als Brakel of Calvijn.
Alleen belijden is nog geen beleven.
Kort gezegt: Als je de Redelijke Godsdienst van Brakel leest, ( ik kan je die echt aanbevelen, als je die niet kent), dan leer je de diepgang van de Bijbel verstaan. Brakels Gewoonte was : 's morgens om 4 uur opstaan en dan net zolang biddend worstelen tot hij een "Geopende toegang" had in de Hemel. Is dit raar? Nee. Anna de profetes was God dienende Nacht en dag.
En daar ligt het verschil in de 17e en 21e eeuw.
Kort gezegt: Waarin ben ik/jij God dienende nacht en dag tot Zijn eer?
Dus ik heb alleen een geopende toegang tot de Hemel als ik uit gewoonte om 4 uur 's nachts opsta en dan ga worstelen? Die geopende toegang komt niet door 'goede werken' door om 4 uur op te staan maar te belijden dat je zonder Jezus Christus niets ben, dat is het Evangelie. Ik hou het liever bij het Woord van de Heere God zelf.