acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 09:52

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:De ervaringen met allerlei gebedsacties is toch dat ze werken!!

Nou, ik ben benieuwd dan...

Je bent een beetje sarcastisch!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 10:03

rosalie83 schreef:Je bent een beetje sarcastisch!

Een beetje maar. Ik ben ook een beetje ziekjes, normaal gesproken weet ik het beter te onderdrukken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 10:08

MrSokkie schreef:

Een beetje maar. Ik ben ook een beetje ziekjes, normaal gesproken weet ik het beter te onderdrukken.

Ah wat heb je? Beterschap!

Maarre, als je het normaal kunt onderdrukken betekent dat dus dat je het dan wel bent! Jammer!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 10:55

rosalie83 schreef:[

Beetje grieperig. Bedankt

Maarre, als je het normaal kunt onderdrukken betekent dat dus dat je het dan wel bent! Jammer!

Ach, het word minder met de jaren. Maar begrijp ik hieruit dat jij helemaal geen vervelende karaktertrekjes hebt? Zou je vrij uniek maken.

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 31 aug 2006 11:11

rosalie83 schreef:
MrSokkie schreef:

Mensen beoordelen op wat ze zijn is discriminatie hè, en vrij vervelend als iemand echt zijn best doet om het te onderdrukken.
Waarom is dat zo?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 aug 2006 11:18

MrSokkie schreef:gratis reclame voor Madonna, en iedereen loopt wel om dat groepje biddende Christenen heen hoor. En het imago van het christendom loopt weer een mooie deuk op als saaie religie waar niks mag.

Als het shockeren en op het hart trappen van miljoenen mensen niet saai is dan ben ik graag heel saai. Sneu voor je als je daar genoegen aan beleeft. Maar allesbehalve saai inderdaad.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 31 aug 2006 11:36

dit moet echt ophouden, want het gaat anders steeds erger.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 11:42

Wat moet ophouden is dat bepaalde kleine groepen mensen bepalen wat ik wel en niet mag zien, en naar welke muziek ik wel en niet kan luisteren. Als je zo gechoqueerd raakt van de act van Madonna, dan blijf je lekker thuis, laat al die mensen die er voor kiezen om wel getuige te zijn van die act gewoon lekker hun gang gaan.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 31 aug 2006 11:46

MrSokkie schreef:Wat moet ophouden is dat bepaalde kleine groepen mensen bepalen wat ik wel en niet mag zien, en naar welke muziek ik wel en niet kan luisteren. Als je zo gechoqueerd raakt van de act van Madonna, dan blijf je lekker thuis, laat al die mensen die er voor kiezen om wel getuige te zijn van die act gewoon lekker hun gang gaan.

Als de christenen zich alleen met zichzelf mogen bemoeien, dan vraag ik me af waarom jij je mond opentrekt. Klik dit onderwerp dan niet aan!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2006 11:51

egbert schreef:Jezus heeft zelf nooit geprotesteerd tegen het feit dat hij bespot werd.
Integendeel! Hij onderging het. Ook heeft Hij ons nooit opgeroepen om hem wat dat betreft te verdedigen.

Lukas 18:32 Want Hij zal overgeleverd worden aan de heidenen en bespot en gesmaad en bespuwd worden.

Ik denk dat dit door blijft gaan totdat Hij terugkomt. Dán pas zal het gespot verstommen.

Ik denk dat we alleen maar het tegendeel bereiken door hiertegen te protesteren. Bidden... ok, maar dan niet op de hoeken van de straten.
Verkondig het Evangelie... Dát is onze opdracht...

En zo is het maar net.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 aug 2006 11:53

MrSokkie schreef:
rosalie83 schreef:[

Beetje grieperig. Bedankt

Ach, het word minder met de jaren. Maar begrijp ik hieruit dat jij helemaal geen vervelende karaktertrekjes hebt? Zou je vrij uniek maken.

Nou, ik ben de laatste die dat over mezelf zou durven beweren! Maar gewoon heel feitelijk gezien is het toch zoals ik zei? Ik bedoelde het niet raar of zo hoor!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 31 aug 2006 12:05

TheShadow schreef:Als de christenen zich alleen met zichzelf mogen bemoeien, dan vraag ik me af waarom jij je mond opentrekt. Klik dit onderwerp dan niet aan!

Ik vraag me af hoe mensen hier zouden reageren als er ineens groepjes atheisten op zondag voor hun kerk zouden gaan demonstreren, want dat komt een beetje op hetzelfde neer.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 12:14

Zelf zou ik er niet aan meedoen, maar ik begrijp de gedachtegang wel van de demonstranten. Als je vader op zo'n manier beledigt word zou je het ook niet over je kant laten gaan. Niet met schelden maar wel met proberen te bereiken dat mensen doorhebben dat ze je pijn doen met zulke acties.
Net als Madonna het ook niet leuk zou vinden als ik haar vader of dierbaarste persoon in haar leven publiekelijk voor paal zou zetten.

En of het helpt, bidden en vasten? Dat is niet aan ons daarover te oordelen. Als het niet zou helpen heb je er misschien wel een goed gevoel over dat je je in elk geval hebt laten horen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 31 aug 2006 12:16

MrSokkie schreef:
TheShadow schreef:Als de christenen zich alleen met zichzelf mogen bemoeien, dan vraag ik me af waarom jij je mond opentrekt. Klik dit onderwerp dan niet aan!

Ik vraag me af hoe mensen hier zouden reageren als er ineens groepjes atheisten op zondag voor hun kerk zouden gaan demonstreren, want dat komt een beetje op hetzelfde neer.

Afgezien van het feit dat atheisten eigenlijk niet bestaan zou ik er met een boog omheen lopen en voor ze bidden dat ze toch gaan geloven dat er een God is. Wat moet je anders? Even met alle kerkgangers er op in hakken? Dat lijkt me niet echt gristelijk..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 aug 2006 12:29

We gaan in processie om de Arena lopen en hopen dat de muren instorten?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”