Smurffie schreef:Optimatus schreef:Mensen, als ik een sigaretje of een sigaartje opsteek, dan is dat mijn zaak en ik zou het waarderen als daar nou eens niet zo'n punt van zou worden gemaakt.
Dit jaar vraag ik voor mijn verjaardag maar eens een kistje sigaren van een goed merk. Is alweer langgeleden.
Rokers worden gediscrimineerd. En vooral de mensen die zelf gerookt hebben en gestopt zijn, díe zijn het ergst. Dat overdreven gewapper met de handen, zogenaamd kokhalsend naar buiten rennen..je zou ze toch
*inhaleert*
Idd, láát mensen lekker roken. Als niemand er last van heeft, is er geen enkel probleem. Ik hou zoveel mogelijk rekening met mn omgeving en daar kunnen ze het mee doen.
Deze reacties betekenen dus eigenlijk 'het is onze eigen zaak als we roken'. Maar dat is dus niet waar. Het is ook 'de zaak van God'!
Bovendien heb ik echt altijd last van rokers! Ondanks dat ik geen astma of zo heb kan ik slecht tegen de rook en de lucht, 'k word er echt misselijk van en dat is niet een moment, maar dat blijft langer, echt vervelend! Voorbeelden: als ik een winkel uitkom en iemand staat bij de ingang te roken, dan denken ze 'we staan toch buiten?', maar ja, dat schiet natuurlijk niet op. Als ik naar de ingang van de kerk loop en iemand loopt voor me nog even snel een halve sigaret naar binnen te werken, maar die lucht komt dus wel naar achteren. En in restaurants is het nog het ergste, dan word ik dus misselijk en kan ik het eten wel vergeten, zo jammer!