Aller aardigste Ikke21,
Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?
Komen arbortus en euthenasie ook van God vandaan???????
eerst ff een antwoord op je laatse vraag.
Nee die komen niet bij god vandaan want deze middelen worden tegen de mens gebruikt en niet te goede van de mens...
Nou probeer ik een antwoord te geven op je eerste vraag.
Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?
Niet alle dingen die God geeft staan in de bijbel beschreven. Zoals ik al eerder aangehaald heb (quote hieronder). Geeft god ons ook de middelen om ons te beschermen tegen natuurrampen.
Hij geeft ook middelen om ons te beschermen tegen de vijanden.
Hij geeft ons middelen om ons te bestermen tegen de wereld (bijbel). Hij geeft ons middelen om ons te beschermen tegen het weer.(kleding)
Hij geeft ons dokters voor als we ziek zijn.
ff een vraag terug. Jij bent neem ik aan niet ingent tegen ziektes maar als je ziek ben ga je wel naar de dokter. Als je niet de middelen wil gebruiken die God je geeft waarom ga je dan wel naar de dokter en laat je je niet inenten?
Lees mijn quote hieronder ook nog ff
Wij moeten toch verantwoordelijke omgaan met ons lichaam?
Nou God heeft ons middelen gegeven om te gebruiken.
Waarom zouden wij die dan niet gebruiken?
Hij vraagt van ons om verantwoordelijk om te gaan met je lichaam.
Mogen wij dan het risco lopen dat we ziek worden door eigen schuld omdat we ons uit principe niet hebben ingeent?
Is dit verantwoordelijk?
Je weet toch van te voren dat dit kan gaan gebeuren. Waarom mag je hier dan niet tegen beschermen. God geeft toch die middelen?
ff een voorbeeldtje:
Wij moeten verantwoordelijk omgaan met de wereld.
Wij in ons waterlandje verhogen jaarlijks de dijken omdat we het water zien stijgen. We maken gebuik van de kennis die God ons heeft gegeven om ons eigen te beschermen tegen het hoge water. Als je tegen inenten ben zou je hier ook nee tegen moeten zeggen: "Nee dit laat ik over in Gods hand." wij mogen ons toch niet onnodig in gevaar begeven..
Ik kijk uit naar je reactie.....
Als ik het fout heb probeer me dan maar te overtuigen.