Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 13 jul 2006 16:07

André schreef:
Serenity schreef:de EU houdt zich niet geheel afzijdig, het schijnt dat ze zich al uitgesproken hebben tegen Israel.
Denk je dat Israel zich dat iets interesseert, Israel probeert zich 'gewoon' stand te houden tussen de landen om hun heen.

ik zou me er na verloop van tijd ook niets meer van aan trekken.
what the soul hides, blood tells

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jul 2006 16:10

In elk geval vind ik het buiten alle proporties dat omwille van drie ontvoerde soldaten er doden vallen; maar goed, de bekende Ostküste zal het wel goedkeuren en dus volgen er geen sancties.

All nations are equal, but some are more equal then others.

*heeft gezocht naar troep uit Israel en vastgesteld dat de honden vandaag geen extraatje hoeven te verwachten.*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 13 jul 2006 16:15

drie ontvoerde soldaten zijn nog wel even 3 mensenlevens, mensen met familie en vrienden.

eigen land gegeven, al dan niet nog niet geheel vrij. En dan nog soldaten ontvoeren?

ik vind hun manier van oorlogvoeren wel de goede kant opgaan, ze vallen de militairen tenminste aan i.p.v. zoals gewoonlijk de burgers.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 16:28

Optimatus schreef:In elk geval vind ik het buiten alle proporties dat omwille van drie ontvoerde soldaten er doden vallen; maar goed, de bekende Ostküste zal het wel goedkeuren en dus volgen er geen sancties.

Men had die soldaten niet moeten ontvoeren. Dat Israel niet aardig zou reageren hebben ze heus wel verwacht. Zeker Hizbollah, die hebben gezien hoe Israel reageerde op de ontvoering van Gilad Shalit.
Die Ostkuste begrijpt en erkend Israels recht op zelfverdediging, jij niet.

All nations are equal, but some are more equal then others.

Nachon! 8)

*heeft gezocht naar troep uit Israel en vastgesteld dat de honden vandaag geen extraatje hoeven te verwachten.*

Weet je wel waarmee de streepjescode begint??
Daarbij komt er geen troep uit Israel.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 jul 2006 16:34

Serenity schreef:ik vind hun manier van oorlogvoeren wel de goede kant opgaan, ze vallen de militairen tenminste aan i.p.v. zoals gewoonlijk de burgers.

Hoe kom je erbij? Pas is de kidnapping van 2 jonge meisjes mislukt in de Westbank. En is een andere gekidnapte jongen van 18 onmiddeling door zn hoofd geschoten nadat ie ontvoerd was in de Westbank.
Daarbij worden er tig beschietingen uitgevoerd op Sderot en ook wel op Ashkelon en nu ook dan op Noord Israel.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 13 jul 2006 16:37

ok dat wist ik niet, van die ontvoerde burgers.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 jul 2006 16:39

dalethvav schreef:Als ik mij niet vergis, zijn Hamas en Hezbollah geen lid van de VN en hebben zich daarmee niet verplicht zich aan de binnen de VN geldende regels te houden. Zij mogen dus aan het spel meedoen zonder zich aan de geldende regels te houden, logisch toch? :mrgreen:

Hoe dan ook moet ieder land zich houden aan de verklaring van Geneve, waarin de regels voor oorlogsvoering beschreven staan. Dat gaat ondermeer over het respecteren van de neutraliteit van het Rode Kruis / Rode Halve Maan, en de omgang met krijgsgevangenen.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 jul 2006 16:45

Bush vind het wel terecht dat Israël terug slaat.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 13 jul 2006 16:46

inderdaad, maar dat wisten we al :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jul 2006 18:46

jip_86 schreef:Bush vind het wel terecht dat Israël terug slaat.
Het is ook logisch dat ze dat doen, het riekt ook gewoon naar Joodje-jennen. Het probleem is dat Israel net als Amerika overigens dingen heeft getekend en lid is van de VN, dat houdt ook in dat je elkaars territorium niet schend; wat Israel nu wel doet. Dat mag gewoon niet (volgens de verdragen).

Het is natuurlijk in en in triest, het commentaar van het RD was bijvoorbeeld wel eerlijk, de VN heeft het geweld van Israel altijd veroordeeld en niet dat van Hezbollah of de Hamas. Dat klopt, de VN heeft geen recht om dat van de Hamas te zeggen omdat die geen lid is van de VN (Gode zij dank!)...

Hezbollah is een verzameling gevaarlijke baardmensen die zo snelmogelijk ontmanteld dienen te worden (verstrooid rond doen zwerven ofzo), maar het is niet rechtvaardig om de luchthaven van een VN-lidmaat daarom te beschieten...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 jul 2006 19:00

Hezbollah en consorten zijn eignelijk ook ratten. Eerst zetten ze een raketinstallatie in een woonwijk neer. Vervolgens word die vernietigd maar word er ook een gewone burger geraakt. Dan is het lijden in last maar heb je het zelf wel uitgelokt lijkt me.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 jul 2006 19:02

Inderdaad, die tactiek was ook een van de favorieten van Saddam. Dat doet het ook goed natuurlijk in deze tijd waarin de media een soort derde macht is, en het stelt de andere partij voor duivelse dilemma's.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 13 jul 2006 19:04

jip_86 schreef:Hezbollah en consorten zijn eignelijk ook ratten. Eerst zetten ze een raketinstallatie in een woonwijk neer. Vervolgens word die vernietigd maar word er ook een gewone burger geraakt. Dan is het lijden in last maar heb je het zelf wel uitgelokt lijkt me.

Zou het echt zo gaan?
Faith will vanish into sight

Hope be emptied in delight

Love in heav'n will shine more bright

Therefore give us love.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 jul 2006 19:06

hamlap schreef:
jip_86 schreef:Hezbollah en consorten zijn eignelijk ook ratten. Eerst zetten ze een raketinstallatie in een woonwijk neer. Vervolgens word die vernietigd maar word er ook een gewone burger geraakt. Dan is het lijden in last maar heb je het zelf wel uitgelokt lijkt me.

Zou het echt zo gaan?
Van die raketten vertelde men pas wel in een discussie op de radio. En dat men nog al druk doet als er burgers gedood zijn zie je vaak genoeg op tv.

Terug naar “Archief”