engelse bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 12 jul 2006 11:41

Raido schreef:Ik heb van het gros van de Engelse woorden niet gehoord, dan schijnt weer geen probleem te zijn. Ik vind het gewoon erg overdreven. 'Dat woord ken ik niet dus begrijp ik het niet', het gros van de woorden leer je door te lezen, een zin, de context.

Where an will is, is an way ;)
Het is Where a will is is a way, omdat na het woordje wat daarop komt niet begint met een klinker. Is dat wel het geval, is het an :wink: Even ter opheldering hoor :)
Afbeelding

topkok

Berichtdoor topkok » 14 jul 2006 21:17

Ik lees hier de Good news bible, wel fijn, maar soms wijkt het echt gigantisch af van wat de meeste lezen, wil je goed engels leren, ga ergens werken in engeland, ik zit heir nu precies 3 weken, en ik spreek al behoorlijk engels, omdat je niet anders kan!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jul 2006 14:09

Of volg een studie in het Engels. Of ga bij een international church :)

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 18 jul 2006 21:51

We hebben maar 1 jaar de tijd om goed engels te leren. Het is de bedoeling om daarna een bijbelschool in het engels te doen, dus ja.....
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 02 aug 2006 08:58

hier in Engeland werken de meeste kerken (baptist church, methodisth church) met de NIV, maar zelf heb ik die vertaling helaas nog niet. Dus dat wordt binnenkort weer even shoppen :-)
Ik heb de KJV, en The Message, ze zijn beide wel goed. The Message zie ik niet echt als een 'bijbelvertaling' maar meer als iets wat mij aan het denken zet, net als dat je een goed boek over de bijbel leest, waardoor je geraakt wordt. Het geeft heel ander licht op de bijbel, hoewel dat natuurlijk ook 'gekleurd' licht door de schrijver kan zijn.
de KJV is behoorlijk lastig, maar als je een beetje engels kunt, is het wel te ontcijferen. Het leest alleen niet vloeiend weg. Dus misschien is de NIV voor simone, en ook voor mij een optie !
Verblijd je in de Here!

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 20 aug 2006 20:46

we konden goedkoop aan een kjv komen dus die hebben we gekocht. ( slechts 9 euro) en eerlijk is eerlijk, het is best te lezen. Ik vind het ook erg leuk dat de tekst die Jezus zegt in het rood is. Dat heeft toch wel iets vind ik. maar ja, dat is persoonlijk, denk ik.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

hans_is_eigenwijs

Re: engelse bijbel

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 26 aug 2006 16:38

simone schreef:Ik heb even een heel praktische vraag:
Mijn man en ik moeten dit jaar engels gaan leren, welke engelse bijbel is het beste??
Neem de Webster!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2006 12:24

ze heeft inmiddels al een Bijbel... beetje late reactie dus :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”