taalgebruik en Christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 13:29

Marnix schreef:Klopt, maar ja, een christelijke school is geen school met allemaal christenen, er zit altijd een groep bij die er heen gaat vanwege de identiteit van hun ouders terwijl hun eigen identiteit heel anders is.

Je kunt het beter andersom stellen. Veel christenen op zo'n school gaan er heen omdat ze moeten, een selecte groep is er heen gegaan omdat ze moeten, maar willen het ook. Maar dat is off-topic.

Taalgebruik. Als je een vloek leest, dan bega je een zonde. Het gaat er immers om dat je hem niet misbruikt, nu kun je zeggen, ik misbruik hem toch niet? Nee? Ik vind van wel. Je leest hem, je staat er achter, anders zou je hem niet lezen. Bepaalde boeken laat ik links liggen vanwege de inhoud.

Vloeken uitspreken spreek voor zich. Schelden? Heb uw vijanden lief. Scheld jij iemand uit die je liefhebt? En schelden op dingen, let gewoon op je taalgebruik. Zorg dat je mensen niet irriteerd.

That's my opninion :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2006 13:36

ik ben het niet met je eens... als je niet weet dat er gevloekt wordt kan je er niks aan doen dat je het leest.... als je zo redeneert is het horen van een vloek van een ander ook zonde... Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor verhaal het is en zo....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 13:48

Marnix schreef:ik ben het niet met je eens... als je niet weet dat er gevloekt wordt kan je er niks aan doen dat je het leest.... als je zo redeneert is het horen van een vloek van een ander ook zonde... Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor verhaal het is en zo....
Als jij weet dat e rin een boek hoogstwaarschijnlijk gevloiekt word (de boeken van Elizabeth George bijvoorbeeld) dan is het jouw verantwoordelijkheid wat je leest.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jul 2006 14:06

Maar dat weet je lang niet altijd vantevoren...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 14:07

LeChat schreef:Maar dat weet je lang niet altijd vantevoren...
Als je het niet van tevoren weet, is het een ander verhaal :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2006 14:11

oke :) mee eens dan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 jul 2006 15:08

zomaar :P

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 11 jul 2006 17:15

Gerdien B. schreef:Ik ben bang dat dit niet allen bij Gomarus leerlingen is. Op de Lodestein is het al niet veel beter.
Hoe vaak die leerlingen iemand niet om ver hebben geduwd, andere mede weggebruikers, andere medebuspassagiers lastig hebben gevallen is om je naar te schamen.

Op school worden ze strak gehouden en thuis ook. Als ze dan even onder deze regels e.d. uit zijn, leven ze zich helemaal uit. Wa tuit eindelijk zelfs levensgevaarlijke situaties op kan leveren :|

Klinkt raar, mar ik werk in Gorinchem, maar woon in Soesterberg. Wanneer ik daar met een spijkerbroek over straat loop en deze leerlingen lopen langs, soow, dan word ik me toch uitgescholden!!!!

Daarentegen heb ik op de Guido de Bres gewerkt, wanner ik dergelijke leerlingen op straat tegenkwam, waren zij beleeft. Toch ergens iets fout gegaan???

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2006 17:40

vrijgemaakten zijn gewoon superaardig...

hahaha :D

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 11 jul 2006 17:59

Marnix schreef:vrijgemaakten zijn gewoon superaardig...

hahaha :D

Dadduttt.. zeg ik niet, ikzelf ben een PKN-er. Toen ik daar met een personeelsuitje een midweek in een blokhut zat, kwam ik er al snel achter dat er nogal wat gedobbeld werd. Allen was de 6 door een plaatje verandert. Wel met de opmerking dat zij geen gokspelletjes mochten doen,... dus... tja, wie o wie leeft er zonder zonden????

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jul 2006 18:05

Hm, kaartspelletjes, dobbelen en gokken mag best wel, zolang het maar niet om geld en goederen gaat. Als ik zeg :''Ik gok dat..''of ''Ik durf te wedden dat..'', dan wordt er gezegd; ''óóóh! Mag je niet zeggen!''. Onzin natuurlijk :)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 11 jul 2006 18:59

Klinkt raar, mar ik werk in Gorinchem, maar woon in Soesterberg. Wanneer ik daar met een spijkerbroek over straat loop en deze leerlingen lopen langs, soow, dan word ik me toch uitgescholden!!!!

klinkt zeker raar, iedereen loopt toch in een spijkerbroek?
(= nog nooit in gorinchem geweest, ligt het misschien daaraan)

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 11 jul 2006 19:35

tweetietwee schreef:

grapdoos, ik begon over het gommarius in gorinchem, maar woon in soesterberg dichtbij het lodensteijn.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 11 jul 2006 19:47

biamarth schreef:
tweetietwee schreef:

grapdoos, ik begon over het gommarius in gorinchem, maar woon in soesterberg dichtbij het lodensteijn.

Van Lodenstein bedoel je? Maar daar wordt je toch ook niet uitgescholden als je in een spijkerbroek loopt? '''sorry, ik ga offtopic.'

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 jul 2006 20:12

tweetietwee schreef:
biamarth schreef:
tweetietwee schreef:

Van Lodenstein bedoel je? Maar daar wordt je toch ook niet uitgescholden als je in een spijkerbroek loopt? '''sorry, ik ga offtopic.'

Nou ik denk dat als je vrouw bent in een spijkerbroek dat je de lodo niet in komt

Christelijk of niet christelijk: respect to all!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Terug naar “Archief”