Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Kunnen we niet gewoon concluderen dat jongeren een kerk nooit goed genoeg vind
Petra777 schreef:Ja, zij maakten de muziek, mochten de schriftlezing doen, kozen de liederen uit. Preek deed de dominee, maar kort, krachtig en in eigentijdse taal.
Marnix schreef:Mee eens. Vaak wordt er echter gedacht: Tja, wij doen het goed, die mensen prikken niet door vormen heen, ze zijn te wereldgelijkvormig... komt vaak neer op: Het ligt absoluut niet aan ons maar aan hen, niet wij moeten veranderen maar de jongeren.
Tja, zo'n manier van denken eist zijn tol. Zeggen dat je jongeren belangrijk vindt en ondertussen er weinig rekening mee houden gaat gewoon niet goed samen, zie hier de consequenties...
Precies mw.mw schreef:ik lees veel dat de kerk de schuld krijgt. De kerk is saai, de kerk veranderd niet, de kerk is ouderwets, de kerk besteed geen aandacht aan de jongeren, de kerk ....enz enz
Maar zal het niet aan de jongeren zelf liggen?
Omdat jongeren willen voelen, ervaren, proeven en meemaken... en dát heb je niet in die mate in reformatorische kerkenLalage schreef:Waarom trekken jeugdkerken dan zoveel jongeren en waarom lukt het de evangelische kerken dan beter om de jeugd bij zich te houden?
Raido schreef:En dat is nou juist wat mij niet trekt in 'evangelische' kerken het is mij te 'gevoelgericht', ik ben toch meer iemand van het heilige, het sacrale, ik vind niets fijner dan in een Rooms-Katholieke Kerk, in totale stilte even het Onze Vader te bidden, even bij de ingang met je vingers in het water en een kruisje slaan..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten