Nog eens geprobeerd.
Marnix, ik denk niet dat jij en andere mij begrepen hebben.
Ik hoef geen nieuwe topic aan te maken.
Het gaat over verdeeldheid en regels in plaats van Christus.
Dat heb ik ook op het oog of doel.
Regels en verdeeldheid zijn ontstaan.
Waardoor zijn regels ontstaan?
Om een lang verhaal kort te maken, door geschiedenis die achter ons is, hoe en op welke wijze dan ook.
Al de regels en verdeeldheid, die dus door de geschiedenis is ontstaan, kan je met geen mogelijkheid omheen, maar ik vind wel dat daar nu een punt achter moet komen.
Je zou kunnen zeggen een streep onder gezet moeten worden.
Door die punt of streep, moeten wij een optelsom maken en zeggen: waar zijn wij nu terecht gekomen met al die regelgeving en verdeeldheid enz. in het christendom.
De regels en verdeeldheid afschaffen gaat onmogelijk, want dan begin je weer van voor-af-aan, het wordt een cyclus die zich altijd zal herhaald.
De regels en verdeeldheid moeten als het waren in een monument worden samen gevat ter nalezen of naslagwerk om een cyclus te voorkomen, maar wel een lering uit te kunnen trekken.
Als ik Gerdien B of Optimatus of Annemieke86 of L'être extraterrestre hier in dit topic lees moet ik constateren dat ze alle in verwardheid zijn over de regels hoe het wel/niet zou moeten.
Bijvoorbeeld:
Je mag niet oordelen zegt men terwijl dat op een enorme wijze door iedereen wordt gedaan, mijn incluis. Ik vraag mij ook af waarom mag je niet oordelen? Dat moeten wij juist wel doen! Dat roept natuurlijk discussie uit, maar daarom zijn we juist op dit forum.
Wat wil Jantjes?
Terug naar het begin.
Hoe?
In een vorige plaatsing heb ik verwezen naar een internetsite, die ik ook ben tegengekomen op internet, waar een man het uitvoering uitlegt
www.gelovenisgelukkigleven.nl. Hij vind bijvoorbeeld dat de reformatie niet vergenoeg terug gegaan is naar het begin of wortels voor een stevig fundament. De reformatie is gaan theologiseren, regeltjes gaan maken en zijn hierdoor tevens ontstaan en gegroeid, maar is nooit compleet en blijft feilbaar. Maar wij hebben wel de opdracht voor de meest complete geesteswetenschap of grondbeginsel.
Hoe?
Terug naar de wortel!
Ik denk niet dat een van de personen waar ik nu mee heeft gediscussieerd op de internetsite gekeken heeft die ik hierboven vermeld, of misschien heel vluchtig, zonder het tot zich te laten inwerken.
Wat ook nu, helaas, niemand zal doen.
.