Debat Zondag of Sabbat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 jun 2006 15:48

De dag die wij zondag noemen, is de eerste dag der week conform de joodse weekindeling. In de Bijbel staat ook ondermeer dat op de eerste dag der week, ten derde dage na de kruisiging, Christus uit het graf verdwenen was.

Ik zal zo even een topicje openen over de invulling van de zondag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 04 jun 2006 16:13

Zoals ik al eerder zei: met de slordige invoering van de Gregoriaanse kalender is de tijd/weekindeling zo verandert dat de 6e dag niet meer op zaterdag valt. In Rusland was er ten tijde van de invoering van de Gregoriaanse kalender zelf al een verschil van 13 dagen.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 04 jun 2006 18:32

Rijnmond schreef:Zoals ik al eerder zei: met de slordige invoering van de Gregoriaanse kalender is de tijd/weekindeling zo verandert dat de 6e dag niet meer op zaterdag valt. In Rusland was er ten tijde van de invoering van de Gregoriaanse kalender zelf al een verschil van 13 dagen.
Gelukkig heeft het Joodse volk in zijn afzondering zich niet geconformeerd aan deze, daar zij niets voelen voor kerkelijke tradities, zij houden tot nu toe sjabbath, dus weten we heel goed doordat de Joodse dagentraditie bewaard is, wanneer het 1e dag der week is en 7e. Dus weten we dat de dagen dus helemaal niet ingrijpend gewijzigd zijn!!!!

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 04 jun 2006 18:43

Ik krijg de indruk dat sommige mensen liever zich aan een strak schema houden en geheel voorbij gaan aan waarom God de sabbat überhaupt heeft ingesteld.

Mijn poging om dit dom wettischisme te ontkrachten is helaas mislukt, maar behopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 jun 2006 19:11

Ik kan je daar voor een groot deel in steunen, Rijnmond.

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 04 jun 2006 19:15

Nou ik ben dan wel heel benieuwd naar de uitleg van de laatste 2 postenden m.b.t. het doel van de sjabbath.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 jun 2006 22:31

Christen4844 schreef:Eventjes over het CIDI zelf: het is geen Christelijke organisatie. Deze organisatie ziet overal antisemitisme, naar mijn mening ook op plekken waar het eigenlijk helemaal niet is. Laatst nog met die retorische preek van Mos.

Ik weet dat veel Christenen over het CIDI goede gevoelens hebben,
maar ook de hetze tegen Passion of the Christ hebben ze destijds aangewakkerd.

Punt 1, die preeks was overduidelijk anti-Joods.

Punt 2, in deze film wordt wel erg benadrukt dat de Joden het waren die Jezus aan het kruis nagelden.

Dat zij tegen beide zaken in verweer komen lijkt me nogal duidelijk, als belangenorganisatie voor Israël de Joden.

Christen4844
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Christen4844 » 04 jun 2006 23:06

Sabra schreef:
Christen4844 schreef:Eventjes over het CIDI zelf: het is geen Christelijke organisatie. Deze organisatie ziet overal antisemitisme, naar mijn mening ook op plekken waar het eigenlijk helemaal niet is. Laatst nog met die retorische preek van Mos.

Ik weet dat veel Christenen over het CIDI goede gevoelens hebben,
maar ook de hetze tegen Passion of the Christ hebben ze destijds aangewakkerd.

Punt 1, die preeks was overduidelijk anti-Joods.

Punt 2, in deze film wordt wel erg benadrukt dat de Joden het waren die Jezus aan het kruis nagelden.

Dat zij tegen beide zaken in verweer komen lijkt me nogal duidelijk, als belangenorganisatie voor Israël de Joden.

It's Mel Gibson's hands that nail Christ to the cross during the Crucifixion scene. The decision for his small cameo in the film was explained by a quote from Gibson who said "It was me that put him on the cross. It was my sins[who put him there]." bron:
http://www.imdb.com/title/tt0335345/trivia.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 05 jun 2006 07:01

Hoi Rijnmond,

Wat staat er in het 4e gebod van de decaloog, welke voor alle mensen geldt. En wat staat er in het bijzonder bij:

Gezegend en geheiligd

Het is het indentiteitsteken van hen die bij God (willen) behoren en is het Zegel van het Hemels Koninrijk.
De zondag is het Indentiteitsteken van het werelds-religieus gezag, dat door Constatijn werd bekrachtigd. De (Rooms-) Katholieke kerk verwierf zo de religieuze basis voor een werellds systeem en vermengde zo "waarheid" met onwaarheden. Zo heeft Satan van de eerste gemeente en het zuivere Evangelie ( wit paard uit Openbaringen 6) een dood Evangelie gemaakt. (Vale paard uit Openbaring 6)

Ik heb twee weken geleden hier in België voor het eerst de periode van " de eerste communie" meegemaakt. Ik nog nooit zo`n vervreemd van God de Vader, ceremoniëel meegemaakt als dat. Nog nooit heb ik zo goed begrpen hoe meugenachtig en verradelijk een "Kerk" kan zijn tegenover jnonge kinderen, die op een gigantische manier belogen en misleid werden.
Ik heel veel misbaar gemaakt tegenover mijn familie hier, als Sabbatvierende Christen.

Op een constructieve manier heb ik hen uitgelegd dat daarmee -ook- de zondag een dag van zonne aanbidding is. Aangetoond en Bijbels bewezen. Maar starre blindheid gebaseerd op angst maakte van hen opstandige mensen, in dit geval. Sommige waren boos en verrieden mijn inzicht, achter mijn rug om, tegen de predikant van mijn kerk. Zo misleid zijn deze mensen, dat ze niet eens een Bijbel durven in te zien. Waarom zouden zij ook. De katholieke mens zal proberen door "goede werken te doen" te worden gered, zo leert Rome.

De zondag is dus het indentiteitsteken van een andere god, in elk opzicht.

Zij die de zondag onderhouden zullen straks bij de beoordeling van de Staatskerk, als zij is verenigd met de burgerzetgever in Washington, gekenmerkt worden aan de zondag.

Zij die de Sabbat trouw en in Geest en Waarheid onderhouden (dus niet als traditioneel gebod) zullen worden verbannen, voor zover zij in relatie met de Heilige Geest -alleen- daartoe in staat zullen zijn. Reeds Mozes ondervond op de berg Horeb, dat de Hemelse Vader "Geest" is.

Onthoudt ook dat de -meeste- wereldleiders, de kerkleiders "christenen" zien in het licht van Rome, niet in het licht van een Geestelijke relatie met een Hemels Rijk en Vader, door Christus.

Openbarin 12 t/m 18 laten ons zien dat de wereld is verbonden met Satan, de Overste van deze wereld.

De Heilige Geest alleen kan er voor zoregn dat "uit alle taal, stam, volk en natie" mensen de laatste boodschappen zullen aannemen; (Openbaring 14:1-20)

Je reactie:

Mijn poging om dit dom wettischisme te ontkrachten is helaas mislukt, maar behopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

is begrijpelijk, maar de Sabbat is er niet alleen voor de Joden als OT en nationaal volk, maar voor alle mensen is dat bijzondere geschenk, en zijn de 10 geboden.
Zij moeten niet geleerd worden in een wettisch kader van een volk, maar als geboden die naar de gewoonte worden onderhouden, Geestelijk in een besneden hart, niet naar een -door Christus, reeds afgeschafte- wetmatigheid. Jezus zegt: Ik klop aan de deur (ons hart) en vraag u maaltid met Mij te hebben. En besef dat ze, hier geleerd en ervaren, bestemd zijn voor het Hemelse Rijk met een andere Gezagsstructuur en Leiding.

Hij zegt nergens: onderhoudt u de Sabbat en bent u OT Joods of nationaal Joods ingesteld. Jezus sluit niemand uit van het heil en de heerlijkheid van en voor het Koninkrijk Zijns Vader.

In Daniël 7:24-25 vinden we de basis voor de oneigheid over de Sabbat. Het is het meest indrukwekkende gebod dat Satan heeft aangepakt om de mens over alle andere 9 te laten struikelen en een kerkelijk systeem in de wereld te zetgten dat menselijke wetten en geboden boven die van God de Vader stelt en dat door de gehele wereld in verbazing achterna gelopen wordt.

Zo te zien heeft hij dus veel succes, zo schijnt het, tot nu toe!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 05 jun 2006 11:02

Divrei Shmuel schreef:Ignatius zei begin 2e eeuw anders wel andere dingen over het houden van de sjabbath:
"But let every one of you keep the Sabbath after a spiritual manner, rejoicing in meditation on the law, not in relaxation of the body, admiring the workmanship of God, and not eating things prepared the day before, nor using lukewarm drinks, and walking within a prescribed space, nor finding delight in dancing and plaudits which have no sense in them. And after the observance of the Sabbath, let every friend of Christ keep the Lord’s Day as a festival, the resurrection-day, the queen and chief of all the days (Ignatius, Epistle to the Magnesians 9); "If any one fasts on the Lord’s Day or on the Sabbath, except on the paschal Sabbath only, he is a murderer of Christ" (Ignatius, Epistle to the Philippians 14).
En zie 2 eeuwen later nog eens in de Apostolische Constitutie (2e helft 3e eeuw C.E.:

"Thou shalt observe the Sabbath, on account of Him who ceased from His work of creation, but ceased not from His work of providence: it is a rest for meditation of the law, not for idleness of the hands" (II 36); "but assemble yourselves together every day, morning and evening, singing psalms and praying in the Lord’s house: in the morning saying the sixty-second Psalm, and in the evening the hundred and fortieth, but principally on the Sabbath-day. And on the day of our Lord’s resurrection, which is the Lord’s day, meet more diligently, [etc.]" (ib.:59); "But keep the Sabbath, and the Lord’s dayfestival; because the former is the memorial of the creation, and the latter of the resurrection" (VII 23); "O Lord Almighty Thou hast created the world by Christ, and hast appointed the Sabbath in memory thereof, because that on that day Thou hast made us rest from our works, for the meditation upon Thy laws. … On this account He permitted men every Sabbath to rest, that so no one might be willing to send one word out of his mouth in anger on the day of the Sabbath. For the Sabbath is the ceasing of the creation, the completion of the world, the inquiry after laws, and the grateful praise to God for the blessings He has bestowed upon men." (ib.:36)6;"I Peter and Paul do make the following constitutions. Let the slaves work five days; but on the Sabbath-day and the Lord’s day let them have leisure to go to church for instruction in piety. We have said that the Sabbath is on account of the creation, and the Lord’s day of the resurrection" (VIII 33)

Deze citaten heb ik in meneer Boom's werk niet gezien!(????)

Sam

Oke, dit voegt wat toe. Deze teksten van Ignatius heb ik ooit wel gelezen, maar het was te lang geleden en ik was ze vergeten. Deze teksten wijzen erop dat door veel de Sabbat nog steeds in ere werd gehouden, zij het dat uit de context blijkt dat hier ook de Christelijke Sabbat tegenover de Joodse Sabbat wordt gesteld in de zin dat de manier van vieren van de Sabbat totaal anders is. Klaas' claim, die ik ook onderschrijf is dat de dag des Heere als zondag heel oude papieren heeft, maar in de ogen van de vroege Christen niet de vervanging is van de Joodse Sabbat wordt hier ondersteunt.

The Constitutie van de heilige apostelen had ik nog niet eerder gelezen. Hier moet ik nog verder naar kijken. Kun je me iets meer over deze documenten vertellen? Sowieso ontkracht (of maakt het onwaarschijnlijk) ook dit document de stelling dat Constantijn met de zondag kwam, om Joden te sarren, of uit heidense overwegingen. De grote waardering voor de eerste dag van de week als de dag van de Heere was al aanwezig in de Kerk ver voor de tijd van Constantijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 05 jun 2006 12:06

Parsifal,

Info uit onverwachte hoek:
http://www.jewishencyclopedia.com/view. ... 3&letter=D

Sam

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2006 12:35

biblebook schreef:Hoi Rijnmond,

Wat staat er in het 4e gebod van de decaloog, welke voor alle mensen geldt. En wat staat er in het bijzonder bij:

Gezegend en geheiligd

Het is het indentiteitsteken van hen die bij God (willen) behoren en is het Zegel van het Hemels Koninrijk.
De zondag is het Indentiteitsteken van het werelds-religieus gezag, dat door Constatijn werd bekrachtigd. De (Rooms-) Katholieke kerk verwierf zo de religieuze basis voor een werellds systeem en vermengde zo "waarheid" met onwaarheden. Zo heeft Satan van de eerste gemeente en het zuivere Evangelie ( wit paard uit Openbaringen 6) een dood Evangelie gemaakt. (Vale paard uit Openbaring 6)

Ik heb twee weken geleden hier in België voor het eerst de periode van " de eerste communie" meegemaakt. Ik nog nooit zo`n vervreemd van God de Vader, ceremoniëel meegemaakt als dat. Nog nooit heb ik zo goed begrpen hoe meugenachtig en verradelijk een "Kerk" kan zijn tegenover jnonge kinderen, die op een gigantische manier belogen en misleid werden.
Ik heel veel misbaar gemaakt tegenover mijn familie hier, als Sabbatvierende Christen.

Op een constructieve manier heb ik hen uitgelegd dat daarmee -ook- de zondag een dag van zonne aanbidding is. Aangetoond en Bijbels bewezen. Maar starre blindheid gebaseerd op angst maakte van hen opstandige mensen, in dit geval. Sommige waren boos en verrieden mijn inzicht, achter mijn rug om, tegen de predikant van mijn kerk. Zo misleid zijn deze mensen, dat ze niet eens een Bijbel durven in te zien. Waarom zouden zij ook. De katholieke mens zal proberen door "goede werken te doen" te worden gered, zo leert Rome.

De zondag is dus het indentiteitsteken van een andere god, in elk opzicht.

Zij die de zondag onderhouden zullen straks bij de beoordeling van de Staatskerk, als zij is verenigd met de burgerzetgever in Washington, gekenmerkt worden aan de zondag.

Zij die de Sabbat trouw en in Geest en Waarheid onderhouden (dus niet als traditioneel gebod) zullen worden verbannen, voor zover zij in relatie met de Heilige Geest -alleen- daartoe in staat zullen zijn. Reeds Mozes ondervond op de berg Horeb, dat de Hemelse Vader "Geest" is.

Onthoudt ook dat de -meeste- wereldleiders, de kerkleiders "christenen" zien in het licht van Rome, niet in het licht van een Geestelijke relatie met een Hemels Rijk en Vader, door Christus.

Openbarin 12 t/m 18 laten ons zien dat de wereld is verbonden met Satan, de Overste van deze wereld.

De Heilige Geest alleen kan er voor zoregn dat "uit alle taal, stam, volk en natie" mensen de laatste boodschappen zullen aannemen; (Openbaring 14:1-20)

Je reactie:

is begrijpelijk, maar de Sabbat is er niet alleen voor de Joden als OT en nationaal volk, maar voor alle mensen is dat bijzondere geschenk, en zijn de 10 geboden.
Zij moeten niet geleerd worden in een wettisch kader van een volk, maar als geboden die naar de gewoonte worden onderhouden, Geestelijk in een besneden hart, niet naar een -door Christus, reeds afgeschafte- wetmatigheid. Jezus zegt: Ik klop aan de deur (ons hart) en vraag u maaltid met Mij te hebben. En besef dat ze, hier geleerd en ervaren, bestemd zijn voor het Hemelse Rijk met een andere Gezagsstructuur en Leiding.

Hij zegt nergens: onderhoudt u de Sabbat en bent u OT Joods of nationaal Joods ingesteld. Jezus sluit niemand uit van het heil en de heerlijkheid van en voor het Koninkrijk Zijns Vader.

In Daniël 7:24-25 vinden we de basis voor de oneigheid over de Sabbat. Het is het meest indrukwekkende gebod dat Satan heeft aangepakt om de mens over alle andere 9 te laten struikelen en een kerkelijk systeem in de wereld te zetgten dat menselijke wetten en geboden boven die van God de Vader stelt en dat door de gehele wereld in verbazing achterna gelopen wordt.

Zo te zien heeft hij dus veel succes, zo schijnt het, tot nu toe!

Ah, er is weer een soort Boudenwijnoïde levensvorm op Refoweb.

zda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Gregoriaanse kalender

Berichtdoor zda » 05 jun 2006 12:43

Ieder verstandig mens weet, dat het Joodse volk uiterst zorgvuldig de wekelijkse telling bewaard heeft, van de Sinaï af tot nu toe, en ook nu nog de zevende dag houdt. Er is in de telling geen fout gekomen. Jezus Christus hield Zijn leven lang de zevende dag van de week net als de Joden>Lucas 4:16. Daarom, als christen, moeten we doen wat Hij deed. Het is waar dat de kalender gewijzigd is. Maar de weekcyclus is nooit veranderd. De Gregoriaanse kalender van 1582 na Chr. liet elf dagen vallen, vrijdag 15 oktober kwam onmiddelijk na donderdag 4 oktober. Rusland hield de oude kalender tot 1917, maar zij hadden precies dezelfde weekdagen als wij. De Standard Dictionary uit 1907 bevat een universele kalender voor alle jaren van de christelijke tijdrekening. Op de kalender van 1852 zie je de overgang van de Juliaanse naar de Gregoriaanse tijdrekening. De wijzinging vond plaats in de eerste week van oktober, maar op de donderdag volgde normaal de vrijdag zoals altijd. Hoewel er elf dagen van die maand uitvielen, veranderde de volgorde van de dagen van de week helemaal niet. De kalender van 1752 laat zien, hoe de verandering in Engeland tot stand kwam, eveneens zonder wijziging in de dagen van de week.
Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien. Hebreeën 12:14

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 05 jun 2006 13:49

Sjabbath is inderdaad onveranderlijk en bestaat als de door G-d gezegende en apartgezette dag, lang voor de Torath Mosjeh, direct na de 6 scheppingsdagen (Gen.2:2,3).
Een ander verhaal is wat men dan met deze dag moet. Aan Jiesrael is het tot Eeuwige inzetting geboden te rusten van slaafse arbeid op die dag en die dag te houden tot G-d [op Hem moet men zich focussen met het houden van die dag]. De sjabbath is tot teken en verbond tussen HASJEM en Jiesrael (Ex.31:13,16).
De volken heeft Hij niet verordineerd zoiets te onderhouden, behalve hen die zich bij het volk in de hoedanigheid van de [Schriftuurlijke] natie Jiesrael zijnde voegden om onder hen te wonen of zij zich nu wilden scharen onder HASJEM of niet.
Er staat m.i. echter nergens een verbod voor de volken buiten Jiesrael om de sjabbath te houden, maar zeker geen gebod het wel te doen. De volken zijn buiten Jiesrael vrij hierin te doen.
Het is zeker onjuist de zondag de sjabbath te noemen of die status te verlenen. Nergens staat inderdaad iets dergelijks in de Schrift.

Ik kan mij voorstellen dat zij uit de volken [aspecten uit] Torah vrijwillig houden, als zij de reden lezen waarom de Sjabbath was ingesteld, welliswaar als exclusief teken tussen HASJEM en Jiesra'el , maar met als basis dat HASJEM Zelf na de schepping die dag apart zette en erop rustte (Gen.2:2,3). En Noach, de 2e vader der mensheid, mocht als eerst vlees eten en wij allen zijn zijn nakomelingen. Hij mocht het nuttigen indien het geen bloed bevatte (Gen.9:3,4). Vlak daarvoor offerde hij van de 7 soorten dieren, die door HASJEM aangewezen waren in extra hoeveelheid mee te nemen en geselecteerd waren vanwege het feit dat het reine dieren waren (Gen.7:2,3; 8:20). HASJEM onderscheidde dus toen ook al reine en onreine soorten. Nu Noach vlees mocht eten dunkt mij dat hij met het idee van rein en onrein voor ogen vrijwillig geneigd moet zijn geweest voor de reine soorten te kiezen voor consumptie. Ondanks dat het dus niet geboden is, ligt het in de vrijwillige geest der liefde om toch dicht bij G-d aan te sluiten, te kiezen wat Hij verkiest . . .
Ik blijf bij mijn standpunt, naar ik meen op grond der Schrift:
1 zondag is geen sjabbath
2 sjabbath is niet aan de volken geboden
Dat men vanuit optioneel en verbondenheid met G-d [en gezondheid] sjabbath gaat houden daar Hij Zelf immers ook op de 7e dag der schepping rustte is voor de gojiem een vrijwillige (verstandige) zaak! maar nog niet verplicht.
De volken zullen in de toekomst, na de 1000 jaar durende sjabbath (1000 jarig vrede rijk) overigens zeker de sjabbath moeten gaan houden:
En het zal geschieden, dat van de ene nieuwe maan tot de andere, en van de ene sjabbath tot de andere, alle vlees komen zal om aan te bidden voor Mijn aangezicht, zegt de HASJEM. (Jes.66:23)
Sam

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 06 jun 2006 17:16

Als de geboden van een Hemels Koninkrijk, waartoe in den beginnen ook de aarde toe behoorde, er altijd zijn geweest, dan gelden de 10 geboden, in principe, voor alle mensen.
Dat is ook het herstel waartoe Christus oproept.
Ga uit van haar het Grote Babylon, dat van de wijn van Gods gramscxhap heeft gedronken; zij die menselijke geboden en wetten boven die van een ander Rijk - het hemels Koninkrijk- dat voor ons nog Geestelijk dient te worden ervaren, in de groei naar die verheerlijking toe.

De zondag is de dag van aanbidding welke de indentiteit van een andere koning ondersteunt en rechtvaardigt, dan Christus, namelijk de religieuze koning in Rome.

Wat sommigen steeds niet willen zien is, dat de kerk van Rome zelf erkent en bewijst dat zij de ongekroonde koning van die zonne aanbidding is. Zij erkennen die dag ook als indentiteit van hun Gezag.
Zelfs is het zo dat de Koning van de wereld ook erkend dat Christenen de Sabbat dienen te onderhouden, indien zij Zijn voorbeeld willen zijn.
Ik zeg niets nieuws! De Sjabbat wordt in dat opzicht belicht door Jesaja 56: 6,7 en Marcus 2:27.

Optimatus meent dat diverse personages dezelfde ideeën onderschrijven. Maar ik denk dat de Heilige Geest hen aantoont dat er geen andere geboden en wetgeving voor Hemelsbewoners is. De Sabbat is in de eerste plaats geen wettisch gebod en dient, evenals de overige 9 geboden niet wettish te worden onderhouden.
Als we dat menen of doen, dan kunnen we evengoed de menselijke geboden en wetten onderhouden die de basis van de wereldreligie is.
Rooms Katholieken, Islamieten, Boedisten..etc onderhouden dagene waarvan zij menen dat door eigen werken en eigengerechtigeheid zij gered of verlost kunnen worden.

Jezus verbind aan de Schrift en de kennis daarvan Zichzelf als voorbeeld en de Heilige Geest als de levend gevende kracht van die Heilige Schrift.
Alleen Christus is het voorbeeld van en de Heilige Geest de gever van een Levend geloof.

De tijd van de eerste communies is weer aangebroken, zeer zeker hier in België. Massaal worden jonge kinderen, waaronder zelfs Geestelijk gehandicapten naar de kerken gesleept om als makke schapen na te leren, te volgen en kennis te nemen van iets wat zij geheel niet kunnen begrijpen, om in chaotische toestand iets te ondergaan, waarvan zelfs de meeste ouders het inzicht en doel niet kunnen bevatten.

Als slaafse navolgers van een wereldreligie, die Waarheid en onwaarheid vermengd, aan de mensen voorhoudt, gaan deze mensen en jonge kinderen naar een geestelijke slachtbank.

Met een totaal inhoudsloze actie waar de inzichtelijke christen het leven-loze in herkent van dode letterknechten en dode-levenden als ook dode
religies, omdat zij in zichzelf geen leven voort kunnen brengen, passeren deze arme drommels de tijdlijn van genade en genadetijd.

Wat een -geestelijk-onontgonnen land voor Christenen die nog de moed kunnen opbrengen om te Evangeliseren in de relatie met een opgestane en eeuwig levend voorbeeld, Christus!

Zelfs Rooms Katholieke gelovigen zijn boos en gekrenkt dat Geestelijk gehandicapte kinderen ter -eerste- communie moeten gaan. Maar door intimidatie en sluikse dreigementen, houdt iedereen zijn mond omdat zij geestelijk en verbaal geen been hebben om op te staan. Ik ben al blij dat in mijn nabije omgeving (familie) enig licht van de Heilige Geest doordringt. De Kerk van Rome zal, in dat opzicht "naakt komen te staan".
Haar leugens en verdraaiingen zullen aan het lciht komen waardoor de mensheid haar Gezag niet meer zal ervaren en kunnen ondergaan.

In hoeverre de RK kerk, in samenwerking met bijvoorbeeld de VN nog in petto heeft voor de mensheid en dus ook de Protstantse gelovige, mag wel blijken uit dit bericht:

Overleg Vaticaan - Wereldraad van Kerken

Geplaatst op http://www.rknieuws.net/ op 2006-05-18 15:51:19
ROME (RKnieuws.net) - De godsdienstvrijheid is een fundamenteel mensenrecht, waarover niet te onderhandelen valt. Tegelijk moet paal en perk gesteld worden aan ‘de obsessie om anderen te bekeren’. Dat is een van de belangrijkste conclusies van het overleg van verantwoordelijken van het Vaticaan en de Wereldraad van Kerken, van 12 tot 16 mei in het Italiaanse Lariano/Velletri. De bijeenkomst in de buurt van Rome vormde de aftrap voor het gemeenschappelijke denkproces over bekeringen. In het slotrapport van de bijeenkomst staat dat elke gelovige het recht heeft zonder beperkingen zijn of haar geloof te beleven en dat geloof aan geloofsgenoten, maar ook aan anderen, te verkondigen. Dat recht impliceert evenzeer de plicht andere godsdiensten te respecteren, die nooit te minachten en ze nooit te misbruiken om ‘de superioriteit’ van het eigen geloof te onderstrepen.

Als aanbeveling voor alle gelovigen stelt het rapport: “Een ieder moet afstand nemen van de obsessie om anderen te bekeren.” Men moet ook durven erkennen dat misdaden en onrecht bedreven werd door aanhangers van elk geloof. “Het zou elke geloofsgemeenschap sieren een kritisch zelfonderzoek te doen, zowel van de geschiedenis als van de doctrine.”

Na zelfkritiek en de daarmee samenhangende spijtbetuiging moeten godsdiensten ook inspanningen leveren voor een hervorming, die kan leiden tot een gezondere benadering van de kwestie van de bekering. Daarbij geeft het rapport voorlopig al als aanbeveling onethische middelen te verwerpen en te veroordelen, geen misbruik te maken van kwetsbare mensen (zoals kinderen of mensen met een handicap) en bij humanitair werk geen bijbedoelingen te hebben.
Misschien vinden jullie deze artikel ook nog interessant?!

Europese Unie ontmoet religieuze leiders

Geplaatst op http://www.rknieuws.net/ op 2006-05-19 16:08:12
BRUSSEL (RKnieuws.net) - Op 30 mei ontvangt de Europese Unie in Brussel de religieuze leiders. Volgens de EU-Commissie zal het gesprek zich hoofdzakelijk toespitsen op de universele waarden die de lidstaten delen zoals respect voor de mensenrechten, vrijheid en democratie.
Concreet zal onder meer ook de rol worden besproken die godsdiensten en kerken kunnen spelen bij het beheersen van maatschappelijke spanningen. Ook zal er overleg gepleegd worden over wat Kerken van de Europese instellingen kunnen verwachten.

Commissievoorzitter Barroso en de Oostenrijkse kanselier Schüssel nemen aan het overleg deel. Voor het overleg zijn de rooms-katholieke, de evangelische, de orthodoxe en de anglicaanse kerk uitgenodigd maar ook de islamitische gemeenschappen, joodse organisaties en de boedhisten.

Jezus leerde ons om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken. De Paus van Rome leert dat allen, zonder enige tegenspraak of eigen-inzichtelijk vermogen, dat zij de koning van de wereld dienen na te volgen.
Hij is immers de Plaatsvervanger van Christus!

Nergens in de Bijbel staat dat mensen worden geweigerd door God de Vader in de -zondige- toestand waarin zij verkeren. Maar God de Vader wil ons, door Zijn Geest, ons doen veranderen en ons leren een ander kleed aan te doen. Daartoe zijn wij niet in staat.

Wie de berichten van het Vaticaan goed leest, zal ontdekken dat het niet het doel is van het Vaticaan en de VN om zich te bekeren tot een Geestelijke Jood, een Christen. Nee zij roept op om te blijven zoals men is. Men hoeft slechts Rome en de VN te volgen, de redding is er één die we zelf moeten zien te bezerken. De Koning van Rome is het centrum van de aanbidding. Zij wil slechts dat we haar navolgen. Haar Rijk is -al- van deze wereld. Rome wil slechts de animator zijn van een Tweede Babylon, in het voorbeeld van het Eerste, dat als Stadstaat begon.

Wie de studie van het Beeld van Nebukadnessar goed leest zal ontdekken dat Nebukadnessar die eerste koning was. Het Gouden Hoofd.

Nog zijn de twee Beesten niet verenigd. Toch blijkt uit steeds nieuwe berichtgeving, dat zij langzaam maar zeker de gestalte van een éénheid gaan aannemen. Indien de religieuze en burger-politiek macht zich verenigen, zal de Kerk van Christus op aarde geheel van de genade gevallen zijn. God de Vader kan door Zijn Heilige Geest in het voorbeeld van Zijn Zoon niets meer voor ons doen. Immers "men" is het op aarde er over eens geworden dan Christus niet meer gepredikt hoeft te worden. Het Evanglie hoeftr niet meer gebracht te worden. Daarom zal God de Vader de Hemel dan doen toesluiten. Gods stem mag dan niet meer gehoord worden, tegen die tijd zullen alle stemmen om de Heer aan te roepen, verstomd zijn. Immers men heeft de Vorst der Duisternis (Satan) aanvaard door menselijke geboden en wetten.

Dan dienen zij dieGods wet tot de Tempel van de Heilige Geest hebben gemaakt in hun handelen en doen (hart) zo standvastig te zijn gegroeid in de gewoonte van de Hemelse wetgeving, dat we zonder enige aarzeling NEE kunnen zeggen tegen de vraag van de religieus-politieke geestelijke gezagsdrager, om hem te volgen.

Het loon beste vrienden, komt niet uit Rome noch uit Washington voor oprechte en zoekende Christenen. Het loon voor onze trouw aan Christus en de groei in Hemelse wetgeving zal komen van onze Verlosser en Heiland uit de hemel, die niet de dood aanbidt, maar ent Eewige Leven schenkt aan hen die oprecht en trouw proberen te luisteren naar de adviezene n oproepen van Christus, door de Heilige Geest. Wie -zijn hart- open doet en met Hem maaltijd wil hebben, zal uiteindelijk overwinnen.

Wie gehoor blijft geven aan de poging om zichzelf te verlossen en de kerkleiders van de kerk (hoe dan ook) zal bedrogen uitkomen.

Een ieder zal begrijpen dat ik hier pleit voor alle gelovigen uit alle stam, taal, volk en natie. Dat wat ik als "RK" aangeef is juist en alleen afgestemd op het " politiek-religieuze" karakter van haar gezag dat -hoofdzakelijk- door de Jezuiten, via de RK gezagsdragers ten uitvoer wordt gebracht.

Terug naar “Archief”