Saaiheid te Zeist op vaste meetings?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 mei 2006 15:33

Aragorn schreef:Maar nee, sorry, ik ben niet jaloers.

Nee idd ik ook niet, het is alleen hoogst irritant als er een paar wintersporters in je oor gillen als je je pannekoek aan het verorberen ben. :roll:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 mei 2006 15:37

marina87 schreef:
Aragorn schreef:Maar nee, sorry, ik ben niet jaloers.

Nee idd ik ook niet, het is alleen hoogst irritant als er een paar wintersporters in je oor gillen als je je pannekoek aan het verorberen ben. :roll:

Maar als je dat zegt schijn je eerst naar jezelf te moeten kijken, ik tenminste wel 8) Ik vind de houding van sommige wintersporters t.o.v. de rest inderdaad ook niet meer alles. Het lijkt wel een soort 'wij' wintersporters versus 'zij' niet-wintersporters. Ik hou niet zo van dat hokjesdenken.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 mei 2006 15:48

Ik ben twee keer op de officiele meeting geweest. Eerste keer was erg spannend, tweede keer gewoon. Daarna niet meer geweest, ten eerste omdat ik andere verplichtingen had en ten tweede omdat ik geen vervoer had. En trouwens, de laatste keer dat ik wel was geweest, vond ik ook niet erg leuk. Er waren voor mij onwijs veel nieuwe, die ik ook op et forum nog nooit heb gesproken. En daarbij ben ik bijna niet meer aanwezig op de chat, waar ik normaal ook veel mensen 'leerde kennen'.
Dus tjah...Ik weet niet precies wat er veranderd moet worden...
Zowiezo denk wel dat er niet echt groepen gevormd worden op de meeting jah, want dan voel je je er soms denk ik echt bijhangen. Ik spreek nu even niet uit ervaring, maar zie dat wel op zo'n avond...
Afbeelding

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 04 mei 2006 15:48

Wintersport is sowieso verderfelijk, natuurlijk.

En dat er een speciaal nakeuvel-topic (sticky, nota bene) wordt geopend, dat is alleen mogelijk doordat de forumleiding belangen heeft in de wintersportgroep.

Enfin, een meeting zónder de wintersporters zou wellicht ook niet zo heel gezellig zijn.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 16:00

Othello schreef:Wintersport is sowieso verderfelijk, natuurlijk.

Juist, en dan komen we bij de kern van de problematiek: wintersporters zijn gewoon hele griezelige mensen.

Neem dan de figuren die in Kunst en Cultuur rondwaren, zouden die allemaal naar Zeist komen is een meeting zeker weer de moeite waard.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 04 mei 2006 16:04

meschianza schreef:

Juist, en dan komen we bij de kern van de problematiek: wintersporters zijn gewoon hele griezelige mensen.

Neem dan de figuren die in Kunst en Cultuur rondwaren, zouden die allemaal naar Zeist komen is een meeting zeker weer de moeite waard.

De agnosten uit die hoek zijn veel griezeliger 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 mei 2006 16:05

reform schreef:
meschianza schreef:

De agnosten uit die hoek zijn veel griezeliger 8)

Die zijn best lief, er komen een hoop interessante mensen in K&C

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 16:10

Onderschat ook de groep 'bunkeraars voor kinderen die naar eten hunkeren' die weer lijnrecht staan tegenover de jongerenavonddriebergen-groep
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 mei 2006 16:16

meschianza schreef:Onderschat ook de groep 'bunkeraars voor kinderen die naar eten hunkeren' die weer lijnrecht staan tegenover de jongerenavonddriebergen-groep

Hé, ik kom bij alle twee :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 16:35

meschianza schreef:

Laten we de actiegroep 'Meer KCM'ers In Zeist' oprichten. 8)

Overigens heb ik niet perse de indruk dat de wintersporters met een sterk wij-zij-denken behept zijn, maar het is wel een soort kliekje geworden. Nu is dat denk ik ook onvermijdelijk en wellicht hoor ik zelf ook wel bij zoiets, maar het kan er wel voor zorgen dat er minder openheid is richting nieuwe/andere mensen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 mei 2006 17:21

Idd, een goede band tussen de wintersporters is mooi en juist niet raar :) Maar ik vind dat we allemaal open moeten blijven staan naar anderen/nieuwkomers en uiteen moeten vallen in groepjes. Alhoewel het wel logisch is dat je met de een meer optrekt dan de ander. Wel een beetje een paradox, maarja :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 mei 2006 17:34

zelf persoonlijk heb ook een beetje vervelend gevoel bij de laatste meeting!!

Dit begrijp ik volkomen hoor!! jullie vakantiegangers bij elkaar... ikzelf zou dat ook doen!! alleen het is zo lastig dat je ervaart hoe gezellig het is, maar dat je er zelf geen deel van uit kan maken, omdat je de gesprekken niet begrijpt.... :cry: :cry:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 18:01

Overigens heb ik zelf de wintersporters niet als groep live mogen ervaren omdat ik tijdens de laatste meeting The Zutons interessanter vond om mee te maken. Dus misschien dat ze irl erger zijn dan op het forum. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mei 2006 18:38

Misschien is er ook een splitsing tussen forummers en chatters.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 18:45

Ik was er ook niet bij maar ik kan me zeker voorstellen dat mensen die voor het eerst naar een meeting komen zich enigzins buitengesloten kunnen voelen.

Ik denk dat het niet alleen de wintersporters zijn (ik heb zelf die ervaring niet met deze sneeuwliefhebbers, ik was er de laatste meeting ook niet) maar dat er al veel eerder een ons-kent-ons mentaliteit is ontstaan, mensen komen in groepjes en blijven daar ook in hangen. Iets waar ikzelf ongetwijfeld ook aan mee heb gedaan. Dat zie je overal gebeuren dus het is iets heel menselijks (want heel veilig) maar het verschil tussen een meeting en een jongerenavond/uitgaan of iets anders algemeens is dat op een meeting mensen bewust komen om andere mensen eens beter te leren kennen. En je kan dan aardig terleurgesteld worden denk ik wanneer je in een groep mensen terecht komt die elkaar al heel goed kent en ons-kent-ons verhalen en grappen bezigd.

Terug naar “Archief”