persoonlijkheidstest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 07 apr 2006 13:15

voila:

ESTJ De Bewaker - Praktisch, traditioneel en georganiseerd. Vaak atletisch aangelegd. Niet geïnteresseerd in theorieën of abstractie tenzij ze er het praktische nut van inzien. Hebben een duidelijke visie over hoe dingen zouden moeten zijn. Loyaal en harde werkers. Hebben het graag voor het zeggen. Uitzonderlijk capabel in het organiseren en runnen van activiteiten. 'Goede burgers' die veiligheid en een vredig bestaan waarderen.

Zulke testjes zijn erg relatief :mrgreen:

Klopt wel met mijn beroep *Grijns*

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2006 13:26

Ah, volgens de Nederlandse omschrijving zou ik dus Visionair zijn.

ENTP De Visionair Creatief, vindingrijk en intellectueel snel schakelend. Goed in een breed scala van dingen. Genieten van debatteren en willen het soms telkens net iets beter doen dan een ander. Ze raken erg opgewonden over nieuwe ideeën en projecten maar zouden de routinematige aspecten van het leven kunnen verwaarlozen. Gewoonlijk openhartig en assertief. Zij houden van mensen en zijn stimulerend gezelschap. Uitstekende vaardigheden om concepten te begrijpen en logica toe te passen om oplossingen te vinden. Als levenspartners passen zij goed bij type INFJ of INTJ.

Klopt redelijk, maar ik vind het een groot hiaat dat hier niet gesproken wordt van een perverse sense of humor, zoals wel in de Engelse versie. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2006 13:54

Dat van die levenspartners is trouwens onzin. Je kunt met elke combi van karakters wel een goed huwelijk krijgen.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 apr 2006 14:24

Your Type is INFP

Introverted: 33
Intuitive: 25
Feeling: 38
Perceiving: 11

You are:
moderately expressed introvert
moderately expressed intuitive personality
moderately expressed feeling personality
slightly expressed perceiving personality

Trouwens, het is wel enigszins archetypisch... en sommige vragen/stellingen zijn misschien iets te stelligs :?

Ik kan best extrovert zijn als ik mij geaccepteerd voel (soms wat te misschien? :? ) ligt net een beetje aan mijn stemming...
Soms heb ik meer behoefte aan analyse, en soms heb ik geen zin om overal diep over na te denken...

Waarom hebben mensen zo de neiging zichzelf te vergelijken met grootheden? Voor elk type is wel een 'grootheid' (beter: bekendheid) te bedenken :roll: tja... en dan zeggen dat je trots op jezelf (dat is: je eigen persoonlijkheid) moet zijn :mrgreen:
Het is misschien wel leuk voor het gevoel van eenheid ofzo (een soort variant op het fan-gevoel zeg maar)

Een stukje uit INFP commentaar van een van die figuren (de bovenste) over Healer Idealists:

Healers are found in only 1 percent of the general population, although, at times, their idealism leaves them feeling even more isolated from the rest of humanity.

euhw... tja... (haha, dat geblaat over healer idealist, ik voel me enigszins zweverig :mrgreen: )

Technico

Berichtdoor Technico » 07 apr 2006 15:16

Lalage schreef:Dat van die levenspartners is trouwens onzin. Je kunt met elke combi van karakters wel een goed huwelijk krijgen.

Ze moeten toch wat om het voortbestaan van de datingsite te garanderen 8)

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 07 apr 2006 15:32

E(S/N)TP

ESTP De Doener Aardig, zich snel aanpassend en actie gericht. 'Doeners' met het vizier op snelle resultaten. Zij leven in het 'hier en nu' en zijn risiconemers met een snelle levensstijl. Ongeduldig wanneer hen iets te lang wordt uitgelegd. Uitzonderlijk loyaal ten opzichte van hun gelijken maar hebben gewoonlijk weinig respect voor wetten en regels als die hen in de weg staat om iets gedaan te kunnen krijgen. Kunnen zeer goed met mensen omgaan. Als levenspartners passen zij goed bij type ISFJ of ISTJ.

ENTP De Visionair Creatief, vindingrijk en intellectueel snel schakelend. Goed in een breed scala van dingen. Genieten van debatteren en willen het soms telkens net iets beter doen dan een ander. Ze raken erg opgewonden over nieuwe ideeën en projecten maar zouden de routinematige aspecten van het leven kunnen verwaarlozen. Gewoonlijk openhartig en assertief. Zij houden van mensen en zijn stimulerend gezelschap. Uitstekende vaardigheden om concepten te begrijpen en logica toe te passen om oplossingen te vinden. Als levenspartners passen zij goed bij type INFJ of INTJ.
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2006 15:35

Hoe kun je dat nu allebei zijn? Dat zijn twee typen die niet echt dicht bij elkaar liggen ofzo..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2006 15:36

De engelse was De Kunstenaar, de Nederlandse INFJ (De Beschermer) liggen dicht bij elkaar..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 apr 2006 16:06

RECI-TATIVO schreef:voila:

ESTJ De Bewaker - Praktisch, traditioneel en georganiseerd. Vaak atletisch aangelegd. Niet geïnteresseerd in theorieën of abstractie tenzij ze er het praktische nut van inzien. Hebben een duidelijke visie over hoe dingen zouden moeten zijn. Loyaal en harde werkers. Hebben het graag voor het zeggen. Uitzonderlijk capabel in het organiseren en runnen van activiteiten. 'Goede burgers' die veiligheid en een vredig bestaan waarderen.

Passen wij nu wel bij elkaar eigenlijk? :shock: :P
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 07 apr 2006 16:07

Aragorn schreef:Hoe kun je dat nu allebei zijn? Dat zijn twee typen die niet echt dicht bij elkaar liggen ofzo..

tja...ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar ik heb de test toch wel eerlijk gedaan.
Ze kloppen allebei voor een groot deel wel. :)

André

Berichtdoor André » 07 apr 2006 16:16

Een 'echte' persoonlijkheids test bestaat ook uit zo'n 800 vragen en daarbij nog zo'n 80 open vragen.
Dus enorm veel waarde zou ik er niet aan hechten, deze test heeft er dacht ik maar zo'n 70.

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 07 apr 2006 17:08

André schreef:Een 'echte' persoonlijkheids test bestaat ook uit zo'n 800 vragen en daarbij nog zo'n 80 open vragen.
Dus enorm veel waarde zou ik er niet aan hechten, deze test heeft er dacht ik maar zo'n 70.

was ik ook niet van plan hoor 8)

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 07 apr 2006 17:21

mystery schreef:
RECI-TATIVO schreef:voila:

Passen wij nu wel bij elkaar eigenlijk? :shock: :P

Volgens de test niet! :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 17:38

Heel fijn, ik krijg geen uitslag te zien :?
Zit ik zo beroerd in elkaar dan? :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 17:44

Ow: ENFJ,

E 60%
N 85%
F 65%
J 60%

ENFJ De Gever Populair en gevoelig, met uitstekende vaardigheden om met mensen om te gaan. Naar buiten toe gericht, met oprechte belangstelling voor hoe anderen denken en voelen. Houden er gewoonlijk niet van om alleen te zijn. Zij zien alles vanuit een menselijk perspectief en houden niet van onpersoonlijke analyses. Uiterst effectief in het omgaan met persoonlijke onderwerpen en het leiden van groepsdiscussies. Geïnteresseerd in het dienen van anderen en stellen het belang van anderen vermoedelijk boven dat van zichzelf. Als levenspartners passen zij goed bij type.

Hier klopt dus echt geen bal van :shock:

Terug naar “Archief”