Het grote Koor-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 apr 2006 20:56

ik zit momenteel niet op een koor, heb wel op een gospelkoor gezeten. Als iemand een leuk koor weet in H'veld-G'dam, ik hou me aanbevolen, liefst gospelmuziek en optreden zonder map.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 21 apr 2006 21:37

rosekapje schreef:ik zit momenteel niet op een koor, heb wel op een gospelkoor gezeten. Als iemand een leuk koor weet in H'veld-G'dam, ik hou me aanbevolen, liefst gospelmuziek en optreden zonder map.

ik ook!
regio utrecht
gospel
zonder map

(volgens mij houden wij van dezelfde koren rosekapje!) :mrgreen:

ik zat trouwens op een kerkkoor, maar mijn stem is soms nog te laag voor alt (meer tenor niveau) jaja ik ben wel een dame. ZIjn er koren waar vrouwen meezingen met de tenoren?

Sietske
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sietske » 21 apr 2006 23:31

tweetietwee schreef:
rosekapje schreef:ik zit momenteel niet op een koor, heb wel op een gospelkoor gezeten. Als iemand een leuk koor weet in H'veld-G'dam, ik hou me aanbevolen, liefst gospelmuziek en optreden zonder map.

ik ook!
regio utrecht
gospel
zonder map

(volgens mij houden wij van dezelfde koren rosekapje!) :mrgreen:

ik zat trouwens op een kerkkoor, maar mijn stem is soms nog te laag voor alt (meer tenor niveau) jaja ik ben wel een dame. ZIjn er koren waar vrouwen meezingen met de tenoren?

Ja die koren bestaan wel. Mijn zusje zit op een koor waarin vrouwen meezingen/ meezongen als tenor! Dat is jongerenkoor Jachin in Meeuwen. (noord -brabant)
Gospel zonder map is het ook daar! :wink:

en on topic. Ik zit zelf niet op een koor!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 apr 2006 18:11

ik weet ook wel koren, waar vrouwen bij de mannenpartijen meezingen. maar niks hier in de regio (maar ik woon hier ook nog niet zo lang).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 apr 2006 07:50

Ik zit op het Rehobothkoor in Kootwijkerbroek met als dirigent Arie Loonstra. Heb het hier heel erg naar mijn zin. 20 mei hopen we een cd-opname te hebben, het koor bestaat dit jaar namelijk 25 jaar. Helaas zal ik er volgend jaar heel waarschijnlijk af moeten als mijn vriend en ik gaan trouwen, dan is kootwijkerbroek een beetje te ver weg... Dus ben stiekem al een klein beetje op zoek naar een ander koor... :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 apr 2006 07:59

We zingen trouwens (bewerkte) psalmen en gezangen en ik zing sopraan.

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 24 apr 2006 16:57

annvisser schreef:Geweldig topic.. :P

Ik ga iedere dinsdag met veel plezier naar jongerenkoor "chenanja'" uit Ede onder leiding van Cees 't Jonk!
Zo'n 110 jongeren, echt geweldig gezellig, en natuurlijk ook het zingen, dat staat voorop..
Wat we zingen? Liederen, psalmen, gezangen.. eigenlijk vanalles!

'k Ben zaterdag wezen luisteren hoor. Echt maf die dirigent van jullie... Maar wàt een gevoel. 't Was mooi. Ben jij alt of sopraan?
Wie is die jongen trouwens die zo heel erg staat te hupsen tijdens het zingen????? Lollig hoor, maar hij achteraf toch wel bekaf zijn of niet dan.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 24 apr 2006 19:52

www.deumfidentes.nl

We hebben de plaatselijke krant gehaald met een nieuwe piano :P

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 apr 2006 12:11

Mooie site! :)

Tine
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tine » 07 jun 2006 16:48

Jongerenkoor Jigdaljahu uit Barendrecht o.l.v. Willem Arie den Hertog! Heel leuk en gezellig jongerenkoor: 150 leden. Hebben leuke en grote concerten. Pas weer een nieuwe kerstcd opgenomen, die in september uitkomt!

Zaterdag zingen met Chenanja, ik ben benieuwd! :D [/quote]

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 07 jun 2006 21:14

Ik hou best van zingen, en het maakt me eigenlijk weinig uit wat voor soort koor. Ik heb op het schoolkoor gezeten, waarvan de kwaliteit bagger was, maar het was wel erg gezellig :D. Het liefst zing ik in een gospel-koor ofzo, lekker swingend. Maar daar zou ik dan weer nooit naar luisteren (op een cd ofzo) dus dat is best inconsequent. De Hallelujah van Händel lijkt me ook super om te zingen.. klassiek vind ik wel mooi, maar soms vind ik het te hoog en te onverstaanbaar; te veel 'opera'.

Ik zit nu niet op een koor :)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 07 jun 2006 21:31

bloob schreef:
annvisser schreef:Geweldig topic.. :P

Ik ga iedere dinsdag met veel plezier naar jongerenkoor "chenanja'" uit Ede onder leiding van Cees 't Jonk!
Zo'n 110 jongeren, echt geweldig gezellig, en natuurlijk ook het zingen, dat staat voorop..
Wat we zingen? Liederen, psalmen, gezangen.. eigenlijk vanalles!

'k Ben zaterdag wezen luisteren hoor. Echt maf die dirigent van jullie... Maar wàt een gevoel. 't Was mooi. Ben jij alt of sopraan?
Wie is die jongen trouwens die zo heel erg staat te hupsen tijdens het zingen????? Lollig hoor, maar hij achteraf toch wel bekaf zijn of niet dan.

Btje late reactie 8) Maar kzing sopraan! Althans, doe een poging tot :wink: Maarre.. een jongen die staat te huppelen? Kzal eens kijken aanstaande zaterdag, dan zingen we in Dordt :P

Tine
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tine » 08 jun 2006 07:38

Misschien Gerrart van Haaften...? :wink:

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 08 jun 2006 16:22

:shock: Zit díe op Chenanja???? :shock:
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Tine
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tine » 08 jun 2006 16:23

ja :D

Terug naar “Archief”