Aan de ene kant is het niet verwonderlijk dat er BN'ers zijn die wat trekjes hebben, vaak zijn BN'ers namelijk toch wat kunstige/artistieke mensen naar mijn gevoel is kunst/artiestiek zijn een uiting van een emotie of een impressie. Impressies hebben sensitieve mensen gewoon meer gok ik (als ik bij mijzelf afga; ja zeker). Het is niet zo dat je meer ziet of op andere dingen let, je ziet ze gewoon en je vind dat normaal.
Toen ik ging rijlessen was ik van plan om 23 lesjes te doen, eerst ging het niet zo lekker met de techniek van het koppelen maar dat was na 20 lesjes wel goed. Echter ik leste vaak 's avonds oranje gewone lampjes, remlichtjes, oranje lantarenpalen, rode stoplichten, witte lichten, regen, groene lichten en dat komt als een chaotische storm informatie als een tsunami op je af. Overweldigd door dit alles werd ik gek, bang en gestoord rijlessne was niets voor mij, chag, depri vanalles...
Ik had niet door dat het 'daardoor' kwam, ook niet gezegt tegen mijn instructeur, maar hij sprak telkens over 'je moet filteren Harm-Jan' maar dat kon ik niet goed... : oh kijk een luchtballon LET OP DE WEG, REMMEN GEK! Sorry hoor... FILTER DAN, ja... HJ zweeg stil. Maar ik heb hem lekker nu
Ik ben niet het type dat graag de HSP-jas aantrekt en als HSP-er door het leven gaat, ik ben een mens. Harm-Jan. dat die mens erg veel overeenkomsten heeft met een lijst van 100 punten is een feit. Eerst was het een verdoemd stempeltje, nu is het een toolbox met dingen die ik lekker wel heb en veel mensen lekker niet.
Mijn leven is fantatisch, ik zie meiden met mooie sleutelbeenderen, fantastisch haar of mooie ogen. Ik zie duizenden dingen meer, het leven is zo veel mooier.... Maar wel vermoeiend.