Studie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mar 2006 18:46

Doe dan gewoon eens alsof het hier officieel is.. goede training lijkt me. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mar 2006 19:02

Aragorn schreef:Doe dan gewoon eens alsof het hier officieel is.. goede training lijkt me. 8)

Das ook woar 8)

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 06 mar 2006 19:12

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Doe dan gewoon eens alsof het hier officieel is.. goede training lijkt me. 8)

Das ook woar 8)

ergeren jullie, je er aan?? Dan kun je beter niet met me gaan msn-en, want dan typ ik alleen maar int dialect :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mar 2006 19:15

Dat zal ik dan ook geenszins gaan doen!

Ik vind het idd ergerlijk, vooral als mensen het wel kunnen maar er te lui voor zijn.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 mar 2006 19:17

hermanmulder schreef:
Smurffie schreef:

Das ook woar 8)

ergeren jullie, je er aan?? Dan kun je beter niet met me gaan msn-en, want dan typ ik alleen maar int dialect :D

gaaf! :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 mar 2006 20:22

tinos schreef:qua niveau-verschil. havo-hbo heb ik goed doorstaan, je gaat op een andere manier denken maar niveau is goed te doen.
hbo-universiteit: qua niveau is die overstap ook goed te doen. alleen vind ik wel dat je op de uni een stuk volwassener wordt benaderd, verder is de organisatie een stuk professioneler. moet zeggen dat ik universitair onderwijs leuker vind dan de hbo-projecten die achteraf niets voorstelden.

Wat betreft de punten die jij nu noemt, is niet elke universiteit hetzelfde hoor. Vergeleken bij de Tilburgse uni wordt je in Utrecht (bij Rechten meer dan bij Letteren) nog behoorlijk schools behandeld, met aanwezigheidsplicht en huiswerkcontrole. De organisatie in Utrecht is over het algemeen inderdaad professioneel, al ging er in de overstap van doctoraal naar BaMa ook wel e.e.a. mis (is mijn ervaring). Op organisatorisch vlak verbaasde Tilburg mij dan weer: voor mastervakken hoef je je niet eens in te schrijven, ze reserveren gewoon een grote hoorcollegezaal en zien wel hoeveel studenten er op het vak afkomen (dat blijken er dan bijv. een stuk of 35 te zijn, in een zaal voor 200/300 man...)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 06 mar 2006 21:14

Studie:
Ehr... ik leer elke dag nog bij :wink: Kinderen kunnen nl erg wijze dingen zeggen.

School:
Basisschool groep 3

Is het wat je had verwacht?
Neej, 't is nog veel leuker dan ik op de pabo in had kunnen denken...
En de vernieuwingen blijven errug uitdagend al word je dr soms ook helemaal simpel van.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2006 21:17

hermanmulder schreef:
Smurffie schreef:

Das ook woar 8)

Er is hier zelfs een topic geweest over spelfouten, van onder andere mij... Soms wat msn-taal is niet erg, maar waarom je expres taalfouten gaat maken snap ik werkelijk niet (al heb ik zelf twee uitzonderingen: nix en meel). Het komt de leesbaarheid niet ten goede. Dus als je graag wilt dat mensen je posts lezen, kan je maar beter normaal spellen ;)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 06 mar 2006 21:32

LeChat schreef:Wat betreft de punten die jij nu noemt, is niet elke universiteit hetzelfde hoor. Vergeleken bij de Tilburgse uni wordt je in Utrecht (bij Rechten meer dan bij Letteren) nog behoorlijk schools behandeld, met aanwezigheidsplicht en huiswerkcontrole. De organisatie in Utrecht is over het algemeen inderdaad professioneel, al ging er in de overstap van doctoraal naar BaMa ook wel e.e.a. mis (is mijn ervaring). Op organisatorisch vlak verbaasde Tilburg mij dan weer: voor mastervakken hoef je je niet eens in te schrijven, ze reserveren gewoon een grote hoorcollegezaal en zien wel hoeveel studenten er op het vak afkomen (dat blijken er dan bijv. een stuk of 35 te zijn, in een zaal voor 200/300 man...)

Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn tussen de universiteiten. nu is het tegenwoordig bij rechten in utrecht zo dat je een x aantal colleges mag missen of niet-voorbereiden en daarna niet meer mee mag doen met de reparatiemogelijkheid. eerder mocht je het vak niet afmaken. dus wat dat betreft is men een stuk milder. over het algemeen vind ik de schoolse benadering wel meevallen; de docenten hebben daar zelf geen zin in.
ben je er niet? prima, jouw verantwoordelijkheid. niet voorbereid? ook jouw verantwoordelijkheid. en dat klopt inderdaad, ik merk bij de docenten dat ze bereid zijn veel voor je te doen, als jij er ook maar voor zorgt dat je voorbereid in de colleges zit en actief meedoet.

ik heb de omschakeling van doctoraal naar Ba/Ma niet meegemaakt dus kan daar vrij weinig over zeggen, maar heb het idee dat weinig mensen daar echt blij mee zijn

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 06 mar 2006 21:33

Lalage, het spijt me oprecht!
Of je op mij doelde met je post, weet ik natuurlijk niet. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik echt niet expres spelfouten ga zitten maken. Het gaat eigenlijk meer spontaan. Maar nu ik heb gemerkt dat mensen zich eraan ergeren zal ik voortaan mijn post zo correct mogelijk aanleveren.
Maar weet je, als je de ganse lieve dag op je spelfouten moet letten, is het wel eens fijn om dat 's avonds niet te hoeven doen.
Ik heb gespeld.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 06 mar 2006 21:42

mw schreef:
hermanmulder schreef:
Smurffie schreef:

Das ook woar 8)

Ligt er natuurlijk wel aan wat voor dialect he, Urkers is een baggerdialect..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 mar 2006 22:09

tinos schreef:[Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn tussen de universiteiten. nu is het tegenwoordig bij rechten in utrecht zo dat je een x aantal colleges mag missen of niet-voorbereiden en daarna niet meer mee mag doen met de reparatiemogelijkheid. eerder mocht je het vak niet afmaken. dus wat dat betreft is men een stuk milder. over het algemeen vind ik de schoolse benadering wel meevallen; de docenten hebben daar zelf geen zin in.
ben je er niet? prima, jouw verantwoordelijkheid. niet voorbereid? ook jouw verantwoordelijkheid. en dat klopt inderdaad, ik merk bij de docenten dat ze bereid zijn veel voor je te doen, als jij er ook maar voor zorgt dat je voorbereid in de colleges zit en actief meedoet.

Dat is dan een verandering ten goede! "In mijn tijd" (klinkt oud, is nog maar een jaar geleden :wink: ) gold dat beleid "niet voorbereid = niet aanwezig = (na 2x) einde vak" nog...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2006 09:16

bloob schreef:Lalage, het spijt me oprecht!
Of je op mij doelde met je post, weet ik natuurlijk niet. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik echt niet expres spelfouten ga zitten maken. Het gaat eigenlijk meer spontaan. Maar nu ik heb gemerkt dat mensen zich eraan ergeren zal ik voortaan mijn post zo correct mogelijk aanleveren.
Maar weet je, als je de ganse lieve dag op je spelfouten moet letten, is het wel eens fijn om dat 's avonds niet te hoeven doen.
Ik heb gespeld.

haha, nou vat het maar niet al te zwaar op hoor ;) Het is alleen soms dat je mensen niet snapt als hun grammatica en spelling helemaal niet klopt.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 07 mar 2006 15:35

Maaikje schreef:
mw schreef:
hermanmulder schreef:
Smurffie schreef:

Das ook woar 8)

Ligt er natuurlijk wel aan wat voor dialect he, Urkers is een baggerdialect..

tuurlijk geen Urks :wink: , check ff mn woonplaats

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 07 mar 2006 15:37

Lalage schreef:
bloob schreef:Lalage, het spijt me oprecht!
Ik heb gespeld.

haha, nou vat het maar niet al te zwaar op hoor ;) Het is alleen soms dat je mensen niet snapt als hun grammatica en spelling helemaal niet klopt.

Volgens mij ging het er over dat mijn spelling niet altijd helemaal goed is. :oops: :wink: Maar ik zal proberen er iets aan te doen

Terug naar “Archief”