Lichtwekker voor winterdip

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 02 nov 2008 09:59

Leuk om te lezen dat er best wel veel mensen baat hebben bij zo'n wake-up light.
Ik zit er ook over te denken om er eens een aan te schaffen, ik ben niet zo'n ochtendmens dus heb altijd moeite om uit mn nest te komen. Ik denk dat dat met zo'n lamp al een stuk makkelijker zou worden :)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 04 nov 2008 09:53

Daatje123 schreef:
liza schreef:Nou fijn dat er toch mensen zijn die het top vinden, maar ik word moeilijk wakker en ik vind het niet fijn als mijn kamer verlicht is.

Wil je hem toevallig verkopen? :D

Ja ik wil hem wel verkopen hoor :D

Afbeelding
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 nov 2008 13:39

Ik doe vaak de bureaulamp aan en dan snooze dan nog 10 minuutjes. Werkt in de winter wel goed. In de zomer is het niet nodig.

Liza, dat is de bedoeling, dat je kamer licht wordt. Dat simuleert de zonsopgang en omdat het lichter wordt word je minder "direct" wakker, meer geleidelijk... en het schijnt dat je daardoor energieker bent :) In de zomer doet de zon zijn werk, in de winter niet en dan is zo'n lamp wel lekker.

Als je wakker bent moet het licht toch aan, dus wat is het probleem dat het licht wordt op je kamer?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mirteboom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mirteboom » 07 nov 2008 18:21

Ik heb er ook een! En ik vind het heel erg prettig. Vind het erg vervelend om wakker te worden van een wekker. Ik word nu vanzelf wakker door het licht van de lamp; ongeveer 10 minuten voordat de wekker af zou gaan. Het is dan al behoorlijk licht in mn kamer. Het gebeurt echt zelden dat ik van de wekker wakker word ipv van de lamp.
De mijne gaat 's avonds ook langzaam uit, dat is ook zo heerlijk! Wordt het langzaam donker in mn kamer en daar word ik slaperig van. Veel prettiger dan in één keer "floep" licht uit.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 nov 2008 16:27

Volgens mij werkt dat bij mij echt niet. Ik kan als het licht is nog rustig 2 uur slapen ofzo, zonder dat ik wakker ben geweest toen het licht werd.
Tegenwoordig heb een oplossing voor het lastig wakker worden en moeilijk uit bed kunnen komen: Gewoon op tijd naar bed gaan, werkt perfect! 8)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 09 nov 2008 20:05

Je kunt de lichtsterkte zo instellen dat de lamp zo fel wordt dat je echt wel wakker wordt. In de winter heb ik 'm meestal op 13 staan, best hoog, maar dan word ik ook voor de 'wekker' wakker. Overigens wordt het geluid ook geleidelijk harder, dat is ook prettig.
AfbeeldingAfbeelding

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 nov 2008 22:04

Ik heb zeg maar mijn bureaulamp op vensterbank staan, dus als ik 's ochtends echt op tijd uit bed moet doe ik dat licht aan als wekker is gegaan. Heb ook 5 wekkers op mijn mobiel en staan allemaal aan. Maar helpt nog niet echt om uit het bed komen. Is alleen mijn wil dat ik niet te laat wil zijn.
Leef je droom.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 nov 2008 22:36

Mijn vader heeft altijd mijn moeder uit bed gebeld, omdat dit de enige manier was om haar op tijd uit bed te krijgen. Hij was dan allang werken en belde onderweg op. Hij heeft zeker een telefooncel versleten :mrgreen:
Dit heeft hij jaren gedaan, vanaf dat mijn oudste zus naar school ging tot de jongste er vanaf kwam. (ongeveer 30 jaar lang)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 nov 2008 16:46

liza schreef:
Daatje123 schreef:
liza schreef:Nou fijn dat er toch mensen zijn die het top vinden, maar ik word moeilijk wakker en ik vind het niet fijn als mijn kamer verlicht is.

Wil je hem toevallig verkopen? :D

Ja ik wil hem wel verkopen hoor :D

Afbeelding

oh ja? Wat kostie?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 nov 2008 12:09

Gerdien B. schreef:Mijn vader heeft altijd mijn moeder uit bed gebeld, omdat dit de enige manier was om haar op tijd uit bed te krijgen. Hij was dan allang werken en belde onderweg op. Hij heeft zeker een telefooncel versleten :mrgreen:
Dit heeft hij jaren gedaan, vanaf dat mijn oudste zus naar school ging tot de jongste er vanaf kwam. (ongeveer 30 jaar lang)

Mijn vader deed dat ook altijd :mrgreen:
En dan zei m'n moeder altijd met d'r slaapdronken hoofd zodra ze opnam: ''Ja..daaaag..''
Tot op een keer dat de telefoon ging en ze opnam: ''Ja...daaag''. Stilte..
''Eh..u spreekt met meneer Mans van het Wartburg College en ik wilde even doorgeven dat Nelleke het 2e pas hoeft te beginnen'' :schaterlach: '
M'n moeder probeerde er nog onderuit te komen: ''Oow, sorry! Tja, mijn man belt me 's morgens altijd wakker en..''
Maar ook dat zal vast heel vreemd geklonken hebben bij meneer Mans :mrgreen:
Sindsdien nam ze op met ''Gerrie Bakker'' 8)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 12 nov 2008 19:13

Smurffie schreef:
Gerdien B. schreef:Mijn vader heeft altijd mijn moeder uit bed gebeld, omdat dit de enige manier was om haar op tijd uit bed te krijgen. Hij was dan allang werken en belde onderweg op. Hij heeft zeker een telefooncel versleten :mrgreen:

En dan zei m'n moeder altijd met d'r slaapdronken hoofd zodra ze opnam: ''Ja..daaaag..''
''Eh..u spreekt met meneer Mans van het Wartburg College en ik wilde even doorgeven dat Nelleke het 2e pas hoeft te beginnen'' :schaterlach: '
M'n moeder probeerde er nog onderuit te komen: ''Oow, sorry! Tja, mijn man belt me 's morgens altijd wakker en..''

Hahahahahaha, die is echt geweldig!!! :mrgreen:
Mans gaf overigens toch les op de Swaef als ik het me goed herinner?
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 nov 2008 19:20

Smurffie schreef:

whahaha... geniaal!
Mijn moeder zegt altijd slaapdronken: jaaa. Als er daarn aklonk: oke doei, dan was het mijn vader :mrgreen:

Paar keer gehad dat de telefoon niet goed op de haak lag (dat had je vroeger nog wel is 8) ) Hij heeft toen de buurman maar uit bed gebeld omdat zich toch wel zorgen maakte.

telefoonnummer van de huisarts leek heel erg op ons nummer. 2 cijfers maar omgedraait. Dus ook wel is gehad dat we dachten dat mijn vader belde en toen bleek het iemand helemaal in paniek te zijn die de huisarts moest hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 nov 2008 19:42

liza schreef:Ik kan wel zeggen nu ik een paar weken de wekker heb gebruikt, dat het wel helpt en fitter wakker word.

Vind het zelf ook soms lastig om uit bed te komen, vooral als de wekker om half 6 gaat. Ik heb hier eigenlijk alleen in de winter last van, dus misschien is zo´n wekker wel een optie.

Maar een vraagje je zegt hier dat de wekker wel helpt en dat je je fitter voelt, maar nu begrijp ik dat je hem niet meer gebruikt.

Heb je geen resultaat meer?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 nov 2008 21:47

smArtjan schreef:
Smurffie schreef:

Hahahahahaha, die is echt geweldig!!! :mrgreen:
Mans gaf overigens toch les op de Swaef als ik het me goed herinner?

Hm..op de Marnix in Dordrecht :)

En het was echt een sukkel van een kerel, daarom alleen al heb ik het bescheurd van het lachen 8)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 18 nov 2008 19:39

Heeft er ook iemand ervaring met een daglichtlamp? Dus niet om te wekken, maar voor overdag?
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”