Wat vind jij van een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 dec 2005 17:54

willie schreef:na dan zal ik er maar rustig insluipen
(btw niet verkeerd bedoelt maar ik ben een jongen van 16 jaar ;))
ik was 17 toen ik begon met de relatie :wink:
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 dec 2005 18:35

Sofieke schreef:Okeey, omdat je van elkaar houd, en daarom heb je elkaar nodig....

Snap dat dan!

Ja, nu snap ik het, en zo kan ik me er wel min of meer in vinden ja. :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2005 18:35

Ik vind het altijd een beetje eng om te zeggen dat je als jongen bij een meisje hoort, door God bij elkaar gezocht, en andersom.
Een hele lieve vriend van mij kreeg verkering met een nog lievere vriendin van me, heel lief en fijn enzo, maar toch ging het uit. Hij helemaal in alle staten want ze hoorden volgens God echt bij elkaar! Naja, dat dacht hij dus.

Nu heeft mijn vriendin verkering met een andere, ook hele lieve jongen, en ook nu weer geloven ze dat God hen bij elkaar heeft gebracht...

Ik weet het, ik geloof het bij mijn verkering ook, en bij mijn vorige verkering geloof ik ook zeker dat God het niet voor niets deed, maar om te zeggen dat je bij elkaar HOORT, vind ik een beetje lastig, zeker als je nog geen of erg kort verkering hebt...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 01 dec 2005 18:40

MissF schreef:Ik vind het altijd een beetje eng om te zeggen dat je als jongen bij een meisje hoort, door God bij elkaar gezocht, en andersom.
Een hele lieve vriend van mij kreeg verkering met een nog lievere vriendin van me, heel lief en fijn enzo, maar toch ging het uit. Hij helemaal in alle staten want ze hoorden volgens God echt bij elkaar! Naja, dat dacht hij dus.

Nu heeft mijn vriendin verkering met een andere, ook hele lieve jongen, en ook nu weer geloven ze dat God hen bij elkaar heeft gebracht...

Ik weet het, ik geloof het bij mijn verkering ook, en bij mijn vorige verkering geloof ik ook zeker dat God het niet voor niets deed, maar om te zeggen dat je bij elkaar HOORT, vind ik een beetje lastig, zeker als je nog geen of erg kort verkering hebt...
Ja daar kan ik me wel in vinden. Ik vind het ook moeilijk om dat zo vast te stellen hoewel ik er van ovetuigd ben dat God ook daadwerkelijk mensen voor elkaar geschapen heeft. Het is alleen lastig als je een lange(re) relatie achter de rug hebt en het dan uit gaat... En soms komt er niemand (na relaties) dat kan natuurlijk ook!

Ik bid elke dag of hij ons op onze wegen wil bewaren en ik dank hem voor mijn vriend elke dag.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 dec 2005 18:47

Maar God kan je wel duidelijk de weg wijzen en je laten merken of je bij iemand moet blijven of juist niet, is mijn ervaring.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 dec 2005 19:32

MissF schreef:Ik vind het altijd een beetje eng om te zeggen dat je als jongen bij een meisje hoort, door God bij elkaar gezocht, en andersom.

Nu heeft mijn vriendin verkering met een andere, ook hele lieve jongen, en ook nu weer geloven ze dat God hen bij elkaar heeft gebracht..

Inderdaad, het geeft vast een fijn gevoel om zoiets te geloven, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik geloof er dan ook absoluut niet in, evenmin als in de ware.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2005 21:26

Aragorn schreef:

Nu heeft mijn vriendin verkering met een andere, ook hele lieve jongen, en ook nu weer geloven ze dat God hen bij elkaar heeft gebracht..

Inderdaad, het geeft vast een fijn gevoel om zoiets te geloven, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik geloof er dan ook absoluut niet in, evenmin als in de ware.

Ik geloof wel dat God mensen bij elkaar brengt, omdat ik geloof dat God met alles een doel heeft, of ik dat nou leuk vind of niet, maar ik geloof niet dat ik zomaar over alles kan zeggen 'dat wil God'.
Oja, ik geloof vast en zeker dat God mij en mijn vriend bij elkaar heeft gebracht, maar wat Zijn doel ermee is?
Nu denken we allebei dat het Zijn doel is dat we trouwen. Maar wie weet is het een heel ander doel, we kunnen dat niet echt zeker weten denk ik...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: vraag

Berichtdoor Jannoek » 01 dec 2005 23:39

Smurffie schreef:
willie schreef:zou het kunnen dat god een jongen van 16 en een meid van 16 bij elkaar brengt en zou het kunnen dat die de ware voor elkaar zijn?

Ik zie niet in waarom dát niet zou kunnen. :) (áls je er tenminste vanuit gaat dat God mensen bij elkaar brengt) Er is namelijk ooit al wel eens een discussie geweest over 'de ware', maar dat terzijde :wink:

'de ware' en het door God bij elkaar worden gebracht is mi wel anders hoor... :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2005 00:26

en toch blijf ik het wonderlijk vinden dat er iemand bestaat die zo goed bij me past...

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 02 dec 2005 13:47

Ik denk wel dat God je bij elkaar brengd. Hij bestuurd toch alles? En miss trekt God je ook wel weer uit elkaar, maar dan ben je wel veranderd, o=heb je geller, en ben je iets meer hoe God wil dat je bent....
We can love completely, without complete understanding.....

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 dec 2005 16:05

Lalage schreef:en toch blijf ik het wonderlijk vinden dat er iemand bestaat die zo goed bij me past...

Precies, dat is heus niet zomaar hoor!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 dec 2005 16:11

Lalage schreef:en toch blijf ik het wonderlijk vinden dat er iemand bestaat die zo goed bij me past...
Ja, dat is niet zomaar mazzel ;) *kijkt boosch, is jaloursch*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 dec 2005 16:49

ik geloof dus echt niet dat God mensen bij elkaar brengt, het kan wel eens maar er is altijd iets toegevoegd door de mens zelf.

Ik ken genoeg mensen die eerst gek op elkaar zijn en later gaan scheiden, terwijl ze eerst gelukkig waren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2005 17:19

Erg is dat he...
maar toch is Jezus de reden dat ik wel durf te trouwen met m'n vriend. Jezus is ons gezamenlijk fundament, waar we ons leven en onze relatie op willen bouwen. We hebben ook heel duidelijk gemerkt dat als onze relatie met Jezus goed blijft, onze relatie met elkaar ook goed blijft. En als onze relatie met Jezus niet zo lekker loopt, krijgen we meer ruzie. Gebed voor je relatie en voor elkaar is erg belangrijk.

(ennuh: denk nu niet dat ik het allemaal zo mooi voor elkaar heb, mijn gebedsleven gaat ook met pieken en dalen)

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: vraag

Berichtdoor Smurffie » 02 dec 2005 17:22

Jannoek schreef:
Smurffie schreef:
willie schreef:zou het kunnen dat god een jongen van 16 en een meid van 16 bij elkaar brengt en zou het kunnen dat die de ware voor elkaar zijn?

Ik zie niet in waarom dát niet zou kunnen. :) (áls je er tenminste vanuit gaat dat God mensen bij elkaar brengt) Er is namelijk ooit al wel eens een discussie geweest over 'de ware', maar dat terzijde :wink:

'de ware' en het door God bij elkaar worden gebracht is mi wel anders hoor... :wink:

Als je die discussie had gevolgd, begreep je wel wat ik precies bedoel. :wink:

Terug naar “Archief”