Moderator: Moderafo's
BigSmile schreef:Ik zou best graag willen vasten. De 40-dagen vastentijd is dan al wel voorbij. Maar je kunt evengoed nog een periode voor jezelf besluiten te vasten toch? Alleen vind ik het in een gezin met kleine kinderen wat minder praktisch. Ik kan van hen niet verwachten dat zij meedoen. Hoe doen jullie dat dan? Apart koken voor je gezin?
Jo'tje schreef:Zoals al eerder in dit topic is beschreven hoeft vasten niet per se te bestaan uit zo min mogelijk eten.
Jo'tje schreef:Zoals al eerder in dit topic is beschreven hoeft vasten niet per se te bestaan uit zo min mogelijk eten.
BigSmile schreef:Nou ik hoorde laatst over een gezin waar in de 40-dagen tijd de kinderen ook meededen met vasten. Ieder kind koos iets wat hij/zij gedurende die periode liet staan. Alleen kinderen onder de 4 deden niet mee. Vond ik een heel goed idee!
Jo'tje schreef:Het is natuurlijk wel een kunst om de kinderen niet alleen dingen te laten ontzeggen, maar ze ook nog bewust te maken van het gericht zijn op God. Hoe zou je dat kunnen doen?
BigSmile schreef:Jo'tje schreef:Zoals al eerder in dit topic is beschreven hoeft vasten niet per se te bestaan uit zo min mogelijk eten.
Dat klopt. Maar met een gezin kun je niet zo makkelijk zeggen dat mama vandaag aan het vasten is, daarom veel uit de Bijbel leest en bid. De kinderen hebben toch aandacht en verzorging nodig. Dus ik denk dat het minder eten wel haalbaarder is.
Wullimpie schreef:BigSmile schreef:Jo'tje schreef:Zoals al eerder in dit topic is beschreven hoeft vasten niet per se te bestaan uit zo min mogelijk eten.
Dat klopt. Maar met een gezin kun je niet zo makkelijk zeggen dat mama vandaag aan het vasten is, daarom veel uit de Bijbel leest en bid. De kinderen hebben toch aandacht en verzorging nodig. Dus ik denk dat het minder eten wel haalbaarder is.
Mij lijkt dat het bijbel lezen en bidden juist altijd een onderdeel van het vasten zijn.
Als je je helemaal focust op het zo min mogelijk eten wordt dat het doel, terwijl dat juist het middel moet zijn om meer met God, dus de bijbel en gebed, bezig te zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten