Jerryman schreef:Aragorn schreef:Big Mac schreef:Jerryman schreef:Ik blijf altijd bij alles maar afvragen: wat is het doel? Is dat het Doel?
Als je dat blijft doen, dan kom je nergens meer en kun je niks meer doen.
Dat is geen argument natuurlijk.
Bovendien is het ook niet waar. Als je maar serieus kijkt naar het doel van iets en ook ontspanning als een aanvaardbaar doel ziet ipv het soort loze beweringen dat Jerryman hier uit.
Sorry Aragorn, maar als ik me afvraag of God met mij mee kan kijken over mijn schouder terwijl ik een bepaald spel speel, lijkt het me geen loze bewering. Ook niet als ik zeg dat je bij alles HET DOEL in acht moet nemen. Is het niet zo: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Trouwens, wat versta jij onder 'ontspanning als een aanvaardbaar doel'. Wanneer is het aanvaardbaar?
Dat is an sich niet zo'n loze bewering idd. Maar wél als je op farizeïsche wijze allemaal dingen fout gaat praten terwijl ze dat, als je nuchter kijkt, in principe niet zijn. Met ontspanning als aanvaardbaar doel bedoel ik dat het niet verkeerd is als iets als enig doel het bieden van ontspanning heeft. Dat je dus niet krampachtig overal een soort 'tot eer van God' in hoeft te zoeken.