Computergames niet onschuldig!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 nov 2005 01:36

Jerryman schreef:
Aragorn schreef:
Big Mac schreef:
Jerryman schreef:Ik blijf altijd bij alles maar afvragen: wat is het doel? Is dat het Doel?

Als je dat blijft doen, dan kom je nergens meer en kun je niks meer doen.

Dat is geen argument natuurlijk.

Bovendien is het ook niet waar. Als je maar serieus kijkt naar het doel van iets en ook ontspanning als een aanvaardbaar doel ziet ipv het soort loze beweringen dat Jerryman hier uit.

Sorry Aragorn, maar als ik me afvraag of God met mij mee kan kijken over mijn schouder terwijl ik een bepaald spel speel, lijkt het me geen loze bewering. Ook niet als ik zeg dat je bij alles HET DOEL in acht moet nemen. Is het niet zo: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Trouwens, wat versta jij onder 'ontspanning als een aanvaardbaar doel'. Wanneer is het aanvaardbaar?

Dat is an sich niet zo'n loze bewering idd. Maar wél als je op farizeïsche wijze allemaal dingen fout gaat praten terwijl ze dat, als je nuchter kijkt, in principe niet zijn. Met ontspanning als aanvaardbaar doel bedoel ik dat het niet verkeerd is als iets als enig doel het bieden van ontspanning heeft. Dat je dus niet krampachtig overal een soort 'tot eer van God' in hoeft te zoeken.

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 12 nov 2005 12:42

Aragorn schreef:Met ontspanning als aanvaardbaar doel bedoel ik dat het niet verkeerd is als iets als enig doel het bieden van ontspanning heeft. Dat je dus niet krampachtig overal een soort 'tot eer van God' in hoeft te zoeken.

Volgens mij zei je eerder toch wat anders en praat je het weer goed.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 nov 2005 14:35

Mwah, denk het niet hoor, wat Aragorn aangeeft is dat niet alles direct tot eer van God moet zijn, zolang het maar niet tot oneer is van Zijn Naam. Want ja, het zingen van Kortjakje is ook niet tot eer van Zijn Naam.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 nov 2005 15:23

Big Mac schreef:
Aragorn schreef:Met ontspanning als aanvaardbaar doel bedoel ik dat het niet verkeerd is als iets als enig doel het bieden van ontspanning heeft. Dat je dus niet krampachtig overal een soort 'tot eer van God' in hoeft te zoeken.

Volgens mij zei je eerder toch wat anders en praat je het weer goed.

Ah, volgens mij niet, maar vertel.. :)

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 12 nov 2005 16:41

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 nov 2005 17:08

Ja, en dat vind ik dus een kromme redenering. Alsof van alles wat je doet eer uit moet gaan naar de Schepper en het leven. Ik betwijfel ook of jij hier zelf consequent in bent en spellen als Risk en Stratego ook afkeurt.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 12 nov 2005 18:40

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 nov 2005 19:25

Je geestesgesteldheid is denk ik een beter criterium ja. En dat verschilt heel erg per persoon. Ik word namelijk niet echt agressief van dat soort spellen (alhoewel ik ze bijna nooit speel) en vind het gewoon leuk om af en toe als ontspanning eens te doen. Irl verafschuw ik geweld en gebruik ik het ook nooit (en voel daar ook geen behoefte aan).

Terug naar “Archief”