Doe jij je pc uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

easypc
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor easypc » 12 jan 2006 13:05

Ik heb me PC dag en nacht aanstaan ik gebruik hem namelijk als webserver en als FTP server. Ook makkelijk is als ie aan staat dat ie continu kan downloaden.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 14 jan 2006 17:14

Raido schreef:Nee hoor... ik heb zo'n stekkerdoos met knop, je stampt op die knop en de pc/beeldscherm/boxen gaan aan en als ik afsluit doe ik hem daarmee uit (als hij afgesloten is).

Dan moet je het batterijtje in de computer 1x per zoveel tijd vervangen toch? :)
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 14 jan 2006 18:19

frekje schreef:
Raido schreef:Nee hoor... ik heb zo'n stekkerdoos met knop, je stampt op die knop en de pc/beeldscherm/boxen gaan aan en als ik afsluit doe ik hem daarmee uit (als hij afgesloten is).

Dan moet je het batterijtje in de computer 1x per zoveel tijd vervangen toch? :)

Nee hoor, dat heeft daar niets mee te maken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Doe jij je pc uit?

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jan 2006 14:33

ahuibers schreef:'Stand by-stand' pc kost miljoenen euro's

Uitgegeven: 26 oktober 2005 07:25
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2005 09:28

RIJSWIJK - De stand by-stand op pc's bespaart geen geld maar kost in werkelijkheid miljoenen euro's aan elektriciteit. Dat staat op de site van het HCC Magazine. De vereniging voor computergebruikers HCC baseert zich op een onderzoek van Fujitsu Siemens. Volgens Fujitsu kan de pc veel beter uitgezet worden.

Van de duizend ondervraagden gaf meer dan eenderde aan de computer op de werkplek niet uit te schakelen. Alleen al in Groot-Brittannië kan jaarlijks 180 miljoen euro worden bespaard.

Meer dan driekwart van de Engelse werknemers zegt meer op te letten op verspilling van energie dan dat zij dat vijf jaar geleden deden. Echter 37 procent gaf aan nooit de pc uit te zetten wanneer zij naar huis gaan.

Ik zet 'm altijd echt uit.
Als ik Windows afsluit, blijven er lampjes branden. Maar ik heb het geheel (computer, monitor, printer) op een stekkerbalk aangesloten, waarvan ik na het afsluiten de knop om kan zetten zodat alles in één keer echt helemaal uit is.
Alleen als ik haast heb, of als ik het vergeet laat ik die stekkerdoos nog wel eens aanstaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 jan 2006 15:00

Ik doe de pc altijd uit (ik haal na het uitschakelen ook de stekker uit het stopcontact), omdat ik veuls te zuunig ben om teveel energie te verbruiken. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

paulio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor paulio » 01 mar 2006 14:42

ik zet de pc altijd uit
mn ouders vinden het stroom verspilling als we de pc an late staan :roll:
neem geen voorbeeld aan mij rook dus niet!!!

wilhelmus82
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilhelmus82 » 01 mar 2006 14:44

Tussendoor zet ik hem stand-by of op slaapstand, ´s avonds gaat hij helemaal uit.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 01 mar 2006 14:49

Tegenwoordig laat ik de pc altijd aanstaan, zet wel het beeldscherm uit, de laptop staat alleen aan als ik hem gebruik, daarmee kan ik ook bij de gegevens op de pc, als ik de pc uit zou zetten kan dat niet!

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 01 mar 2006 23:08

Dit begint nu wel een aardig niet-interessant opsomtopic te worden. Als je nagaat dat het bericht al 5 maanden oud is, lijkt me dat er ook niet echt nieuwswaarde bij gaat komen...
Mocht iemand toch ontdekken dat er een interessant vervolg op komt, neem even contact met mij of een andere CIT&E mod op om even te overleggen of het goed is dit topic weer uit de oude doos te halen, of dat het misschien beter is een nieuw topic te openen :)

Anyway, dit topic gaat op slot, en het voordeel dat de server bij STH niet uitgaat is dat je dit topic vannacht nog even rustig door kunt lezen als je dat boeiend vind 8)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Terug naar “Archief”