Moderator: Moderafo's
Jantjes schreef:Nee hoor Gerdien B.
Je bent niet te hard en ik neem het Wullimpie ook niet kwalijk.
Ik weet waar de reacties uit voort komen en hoe ik zelf ook altijd zo vel gereageerd hebt op gelijksoortig commentaar als ik schreef op Omega’s verhaal.
Toch is mij dat nu juist tot groot onderwijs geweest en ga je inzien dat er trappen of standen zijn in de bekering. Dan ga je niet meer zo snel van jezelf zeggen, ik ben er. Deze topic stelt toch de vraag ‘wedergeboren en dan?’
Als je wedergeboren bent, dan is de Heilige Geest in je gaan werken, dan heb je de liefde van God ervaren. Als je weet wat dat is, dan kan je er niet over zwijgen!! om met Koos zijn woorden te zeggen: dan spuit het er uit!
Ik weet waar de reacties uit voort komen en hoe ik zelf ook altijd zo vel gereageerd hebt op gelijksoortig commentaar als ik schreef op Omega’s verhaal. Toch is mij dat nu juist tot groot onderwijs geweest en ga je inzien dat er trappen of standen zijn in de bekering. Dan ga je niet meer zo snel van jezelf zeggen, ik ben er. Deze topic stelt toch de vraag ‘wedergeboren en dan?’
quote="Janvanverweg"in het onderwijs dat ik aan mensen geef die overwegen om zich aan Christus toe te wijden (tot geloof komen) komt naar voren dat
een wedergeborenen als een baby is en nog niet meteen volwassen. dat het niet acceptable is om als baby te blijven leven maar dat er een vanuit een verlangen naar volwassen worden groei verwacht mag worden. Als Christus zijn is het einddoeldaar groeien we naartoe. als leerling (discipel) van Christus leren we meer en meer
- Jezus om hulp te vragen in de beslissingen die we moeten nemen
- om Jezus te vertrouwen en te gehoorzamen. (ook al gaat het tegen ons begrijpen in)
- om vinden, te denken en te doen wat Jezus zou vinden, denken of doen
- om vanuit de kracht van de Heilige Geest Gods liefde te tonen aan de mensen om je heen.
aan gelovigen die me vragen hoe als christen te leven geef ik soms het advies om op papier kenmerken te schrijven van "een volwassen discipel". vaak wordt een discipel gezien als een leerling die nog veel moet leren; maar in de bijbel zijn de discipelen soms heel volwassen in hun geloof. (of ze worden onvolwassenheid verweten) Door kenmerken van deze volwassen discipelen te vinden krijg je hopelijk een idee waartoe je mag groeien. (je staat versteld wat gewonen discipelen allemaal deden: profeteren, anderen dopen, onderwijs geven, evangeliseren, etc etc.
schaapje schreef:Maar ik zie een discipel van God wel degelijk als een leerling van Jezus, en of je nou al volwassen in geloof bent, dat doet niets af dat er in het leven, ook als men al volwassen is, altijd wat te leren is.
quote="Wilsophie"
En dan???
Inderdaad waartoe in dit leven ? Geef daar jou visie eens opniet en dan...maar waartoe!!
quote="Wilsophie"Waartoe dan denk ik aan... van kind tot zoonstelling.
http://eindtijdinbeeld.nl/Waarheid%20of ... 20God..htm[
Vraag
Was de Here Jezus bij Zijn geboorte al De Christus?
vraag
Moest de Here Jezus dan Wedergeboren worden?
vraag
Werd de Here Jezus dan Wedergeboren door de waterdoop?
vraag
Dus moest de Here Jezus Wedergeboren worden?
Code: Selecteer alles
De Bijbel leert dat wij ook aangesteld worden tot zonen.
De weg van wedergeboorte heeft als doel deze aanstelling.
Een zoon is in de Bijbel een erfgenaam en dat is per definitie niet altijd de eerstgeborene.
Het tijdstip van deze aanstelling zal plaats vinden bij wat wij noemen 'De opname van de Gemeente'
Rom.8:14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn zonen Gods.
15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot zonen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!
16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.
17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.
18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.
19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der zonen Gods.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten