het koningshuis? AFSCHAFFEN!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 09 mei 2003 12:43

joepie schreef:En we houden het vorstenhuis omdat zij onder de gratie Gods regeren.
Zij zijn door God boven ons gesteld, Hij heeft ze voor het vorstendom uitverkoren.

Dit kan ik in 1 woord samenvatten: gelul.

Het is ook nooit in de eerste plaats God geweest die koningshuizen wilde hebben. Israel drong er zelf op aan bij God dat zij net als goddeloze volken ook een koning wilde hebben. God heeft Zijn volk indertijd al gewaarschuwd voor het leed dat hierdoor zou volgen.
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 09 mei 2003 13:24

Weer eens een bewijs hoezeer dat Bijbel en religie een mensenzaak zijn. Religie is vaak genoeg misbruikt geweest om een conservatieve stroming in stand te houden. Hier bedoel ik mee dat machthebbers er alle belang bij hebben hun regering of legislatuur of hoe je het ook noemen wil te betitelen als Gods wil. Je kan daar alle kanten mee uit. Zie bijvoorbeeld de Vrije Evangelische gemeenten tijdens WO2 die niet tegen de nazi's wilden reageren omdat de oorlog wel eens God's plan zou kunnen zijn. Complete waanzin uiteraard. Ontspoorde religie zou ik zo zeggen, mijlenver af van datgene dat Jezus deed. Al die dogmatieken zijn redelijk ziekmakend. Onlangs nog een SOW-dominee gesproken, hij stelde dat Jezus absoluut geen leer of dogmatiek wilde verkondigen. Het ging Jezus veeleer om een ethische grondhouding, ik denk dat de man gelijk heeft....
Afbeelding

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 09 mei 2003 22:10

Hey geweldig, ben ik het toch nog eens een keer over iets eens met iemand die flink ter linkerzijde van het midden staat.
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 15 mei 2003 19:18

Mensen wees blij dat er nog een constante factor in de regering zit, in tijden dat het electoraal aan het uit elkaar aan het vallen is.
En dat onze vorstin veel ervaring heeft, nu het in nederland slecht gaat

Ik vind dat onze vostin het goed doet, ik hoop dat de kroonprins en zijn vrouw het ook zo zullen doen.

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 21 mei 2003 14:53

Quote van Cor: Mensen wees blij dat er nog een constante factor in de regering zit, in tijden dat het electoraal aan het uit elkaar aan het vallen is.
En dat onze vorstin veel ervaring heeft, nu het in nederland slecht gaat

Ik vind dat onze vostin het goed doet, ik hoop dat de kroonprins en zijn vrouw het ook zo zullen doen. \\\\\\\\\

Ach ja, brood en spelen houdt het volk tevreden en veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven....

JWW
Verkenner
Verkenner

Re: het koningshuis? AFSCHAFFEN!

Berichtdoor JWW » 23 mei 2003 08:18

Rudolf Meuser schreef:Mensen vinden jullie ook niet dat we een republiek moeten worden. Heel het konigshuis is belachelijk. Een grote poppenkast. Refo's hebben vorsten als idolen (zie Terdege en Gezinsgids, belachelijk) in plaats van sporthelden. Dan doe ik toch liever met de laatste mee. Die presteren tenminste wat. daarom: SCHAF DE MONARCHIE AF!

Waarom? Er is geen enkel argument! Het koningshuis voert hun taken goed uit, dus is er geen enkele reden om er over te zeuren! :roll:

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 23 mei 2003 15:46

Wat versta jij onder goed?

Theo de Koning

Berichtdoor Theo de Koning » 16 aug 2003 20:55

God, Nederland en Oranje. En daarom LEVE DE MONARCHIE

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 12:18

Ik ben er niet zo over uit wat ik nu van het koningshuis vind. Eigenlijk vind ik het grootste gedeelte ene groten poppenkast :)... Maar om het zo ongenuanceerd te brengen als de topicstarter... Ik zie veel meer in de reactie van Andreas Poetin... En weet je wat me zo opvalt: de refo's praten hun straatje schoon. En Miep18: jouw reactie is bulshit...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 aug 2003 12:30

Dat is natuurlijk geen manier van reageren! Je kunt het niet met haar, Miep18, eens zijn, ok. Maar dat hoef je niet op deze manier te laten blijken. Miep18 heeft gewoon haar mening gegeven. En ik heb het even weer nagelezen. En kan me daar wel in vinden.

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 27 aug 2003 20:52

Waarom staat miep18 d'r reactie er niet meer tussen? Was dat echt zo minimaal? Ik ben benieuwd (mag ook via PB).
Niet het aanzien, maar het wezen!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 27 aug 2003 20:58

Is het niet vreemd dat een moderator dat niet weet?

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 27 aug 2003 21:30

Nee, niet als er een handvol van zijn.

Ah, al gevonden. En niet eens zo ver weg :wink: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=71214#71214

Maar wat wil je als het vrij vertaald 'bagger' genoemd word, dan zoek je daarnaar en dan blijkt het gewoon een imposante posting te zijn :P Overigens is 'die oorlog die zoveel kost' geen argument. Dat hoort bij het werk van regeren.

Wat wel meetelt zijn de verkiezingscampagnes die zoveel miljoenen. kosten. Wie moet dat allemaal betalen? Juist, de burger uiteindelijk. Een (constitutionele) monarchie is (meestal) goedkoper, en met minder drukte.
Niet het aanzien, maar het wezen!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 28 aug 2003 16:12

liever een koningin dan zo'n confectie premier!

En die paar centen..? die halen we gewoon weg bij de voetbalsubsidies e.d... :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 aug 2003 00:40

Ik geloof niet dat ik de enige ben die in dit topic zo gereageerd heeft. Ik vraag mij dan ook af waarom ik het te horen krijg. Maar ik geef toe dat mijn uitspraak niet tactisch was. Mijn excuses aan Miep18 en een ieder die zich geergerd heeft aan mijn uitspraak. Verder: ik zal het iets genuanceerder brengen: Miep, ik vind jouw laatste post onzin...

Terug naar “Archief”