parsifal schreef:habibi schreef:Javerzorgster schreef:. [/color]
Habibi ik begrijp je reactie, en op zich heb je gelijk. Maar je kunt het ook zo zien: Mensen vragen zich af waarom zou iemand moeite hebben met een buitenlandse liefde? Er wordt dan automatisch de link gelegd: "Als er problemen mee zijn, zou het wel zijn omdat hij een ander geloof heeft." Ik moet eerlijk zeggen dat dat bij de topictitel ook mijn eerste gedachte was. Ik zie werkelijk niet in wat principiele problemen kunnen zijn met een huwelijk tussen iemand uit Egypte en Nederland als beide mensen Christen zijn en ik denk er gewoon niet aan dat anderen daar wel problemen mee kunnen hebben.
Dat snap ik op zich ook wel dat mensen dat denken als de partner een moslim is, maar word er vaak moedeloos van als mensen weten dat we christelijk zijn allebei er toch nog van die oerdomme vragen of antwoorden gegeven worden.
En als je bedenkt dat mensen hier in de omgeving weten dat hun kinderen bij ons in de zaak komen en de kinderen vragen of ik bij hen thuis mag komen er gezegd word (ook al zien ze je in de kerk!) ik moet geen zwarten in huis.... moet mijn echtgenoot eerst net als mikael jackson worden dat hij div. operaties moet ondergaan om een blanke huidskleur te krijgen en zo wel geaccepteerd word door christenen? en dat ik ook geaccepteerd word omdat ik met een 'stomme buitenlander' ben getrouwd?
dat noem ik dus nu geen christenen. In de Bijbel staat duidelijk heb uw naasten lief als u zelve. Sorry dat ik zo hard ben, maar je word zo gemaakt door je christenmedemens die zeggen dat ze christen zijn. En ik weet dat het verkeerd is om mijn frustaties erover op refoweb los te laten, maar ik voel me vaak machteloos. Dat continu bewijzen, hoe gaat dat als we ooit kinderen krijgen?