buitenlandse liefdes? kan dat volgens jullie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibi
Mineur
Mineur

Re: buitenlandse relatie

Berichtdoor habibi » 09 okt 2005 21:35

parsifal schreef:
habibi schreef:
Javerzorgster schreef:. [/color]

Habibi ik begrijp je reactie, en op zich heb je gelijk. Maar je kunt het ook zo zien: Mensen vragen zich af waarom zou iemand moeite hebben met een buitenlandse liefde? Er wordt dan automatisch de link gelegd: "Als er problemen mee zijn, zou het wel zijn omdat hij een ander geloof heeft." Ik moet eerlijk zeggen dat dat bij de topictitel ook mijn eerste gedachte was. Ik zie werkelijk niet in wat principiele problemen kunnen zijn met een huwelijk tussen iemand uit Egypte en Nederland als beide mensen Christen zijn en ik denk er gewoon niet aan dat anderen daar wel problemen mee kunnen hebben.

Dat snap ik op zich ook wel dat mensen dat denken als de partner een moslim is, maar word er vaak moedeloos van als mensen weten dat we christelijk zijn allebei er toch nog van die oerdomme vragen of antwoorden gegeven worden.

En als je bedenkt dat mensen hier in de omgeving weten dat hun kinderen bij ons in de zaak komen en de kinderen vragen of ik bij hen thuis mag komen er gezegd word (ook al zien ze je in de kerk!) ik moet geen zwarten in huis.... moet mijn echtgenoot eerst net als mikael jackson worden dat hij div. operaties moet ondergaan om een blanke huidskleur te krijgen en zo wel geaccepteerd word door christenen? en dat ik ook geaccepteerd word omdat ik met een 'stomme buitenlander' ben getrouwd?

dat noem ik dus nu geen christenen. In de Bijbel staat duidelijk heb uw naasten lief als u zelve. Sorry dat ik zo hard ben, maar je word zo gemaakt door je christenmedemens die zeggen dat ze christen zijn. En ik weet dat het verkeerd is om mijn frustaties erover op refoweb los te laten, maar ik voel me vaak machteloos. Dat continu bewijzen, hoe gaat dat als we ooit kinderen krijgen?

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 09 okt 2005 21:42

Aragorn schreef:Toch lijken culturele verschillen me ook niet altijd even makkelijk te overbruggen. Je moet ergens toch een gemeenschappelijke grond hebben, en die moet dan wel op de eoa manier cultuuroverstijgend zijn. Het is nog wel een verschil of je als Nederlander iets hebt met een iemand uit Frankrijk of een Aziaat..

Wij ervaren het juist als een verrijking om de verschillen v.h. cultuur te mengen en de beste culturele verschillen toe te passen.

v.b. In egypte is het niet netjes dat je als je met iemand die ouder is dan jou niet met je benen over elkaar gaat zitten, zodat degene die ouder is de onderkant van jouw voet ziet. Dat betekent als je het wel doet dat je geen respect voor degene heb die ouder is dan jou.
- kunnen wij nederlanders nog eens een puntje aanzuigen qua respect naar ouderen toe.-

-als je ergens binnenkomt ongeacht in een winkel,kerk o.i.d. geef je elkaar een hand als je elkaar kent en kus je degene als teken van vrede. (Dat geldt bij alle arabische groepen) zelfs in de kerk al heb je een bloedhekel aan elkaar of je hebt ruzie met elkaar, dan geef je elkaar een hand en 3 kussen op de wang als teken van vrede en wapenstilstand.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 09 okt 2005 21:43

Jerryman schreef:Ja is zeker mogelijk hoor. Ken ook mensen in Nederland die getrouwd zijn met Amerikaan, al1 moet je wel iets ouder zijn wil je aan zoiets beginnen. Niet op je 18e ofzo..

haha :mrgreen: dan heb ik jouw regel overschreden, ik was 18 toen ik er aan begon. dus er is geen leeftijd aan verbonden lijkt me. Ligt eraan hoe je jezelf opstelt is denk ik eerder belangrijk.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 10 okt 2005 16:34

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 10 okt 2005 23:12

Wanneer komt er nu eindelijk een eind aan? :(

Sorry moet even mijn hart luchten. Was vanavond bij een meisje thuis en ben door haar vader helemaal uitgescholden dat ik niet bij hen thuis mag komen omdat ik mij gemengd heb met een buitenlander, ook al waren wij allemaal christenen. En hij geen import in zijn huis wilde hebben. Mijn gevoelens, mijn hart, de pijn die zij mij hebben gegeven is onsbeschrijfelijk. ik kan dat niet uitleggen. de dominee heb ik vanavond hier gehad omdat ik het er ontzettend moeilijk mee heb. Alles van vroeger, de bedreigingen etc. komen weer omhoog. De angst dat iemand mij en mijn echtgenoot dood wil hebben of willen zien.

dat een medechristen dit een christen aan kan doen? ik vind het onbegrijpelijk en weer is mijn hart verwond om een grote dolk er in te steken.

een verdrietige habibi.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 okt 2005 23:20

Vreselijk.....wat zou Jezus anders hebben gereageerd!!!!!!

Sterkte, dikke hug!!!!!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 okt 2005 07:10

Sterkte joh.
Wat een vreselijke onzin allemaal.
Dat mensen anno 2005 nog zo vreselijk kortzichtig kunnen zijn.
Nogmaals
Sterkte.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 11 okt 2005 10:45

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2005 15:40

habibi schreef:Wanneer komt er nu eindelijk een eind aan? :(

Sorry moet even mijn hart luchten. Was vanavond bij een meisje thuis en ben door haar vader helemaal uitgescholden dat ik niet bij hen thuis mag komen omdat ik mij gemengd heb met een buitenlander, ook al waren wij allemaal christenen. En hij geen import in zijn huis wilde hebben. Mijn gevoelens, mijn hart, de pijn die zij mij hebben gegeven is onsbeschrijfelijk. ik kan dat niet uitleggen. de dominee heb ik vanavond hier gehad omdat ik het er ontzettend moeilijk mee heb. Alles van vroeger, de bedreigingen etc. komen weer omhoog. De angst dat iemand mij en mijn echtgenoot dood wil hebben of willen zien.

dat een medechristen dit een christen aan kan doen? ik vind het onbegrijpelijk en weer is mijn hart verwond om een grote dolk er in te steken.

een verdrietige habibi.

Niet te geloven... Dat Nederlanders nog zo kunnen denken :( :( Daar word ik echt heel verdrietig van.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 okt 2005 16:32

<:0

Dat mensen nog zo kunnen denken...
Ziek...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 okt 2005 18:57

Javaca schreef:Ziek...

Anders kun je het niet noemen, nee. Ikzelf heb een dergelijk geval van dichtbij meegaakt (zus van goede vriendin). Ik ga dat verhaal niet hier posten, maar het komt behoorlijk overeen met dat van jou. Mocht je iets daarover willen weten, pb me maar.

Ik wil één ding zeggen: blijf asjeblieft kalm en verlies nooit de hoop.
Ook van mij een dikke hug!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 okt 2005 22:43

Hm, om zulk soort mensen moet je eigenlijk alleen maar lachen denk ik..

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 11 okt 2005 22:46

Eigenlijk zou je dat moeten doen ja. Maar het trieste is dat het wel serieus bedoeld is.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 okt 2005 22:49

Ja ok, maar ik zou denk ik niet snel gekwetst zijn door zo iemand, omdat ik diegene niet echt als serieus weldenkend medemens zou zien. Meer een soort historisch artefact ofzo.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 12 okt 2005 00:08

hoi allemaal,

Ten eerste allemaal hartelijk bedankt voor jullie warme woorden.

Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen door dit voorval. De man wil geen discussie aan met mij of praten. hij had ook gezegd dat ik maar naar de ouderling moest gaan van de kerk waar hij toe behoorde, die zou mij dat ook kunnen vertellen wat hij zei. Dit heb ik gedaan afgelopen avond. Heb een goed gesprek gehad met de ouderling en hij zou deze week of volgende week langs gaan bij de man. Vond het fijner dat ik naar hem toe was gekomen dan dat ik aangifte had gedaan wegens bedreiging(de man had ook gedreigd om onze zaak kort en klein te slaan namelijk). Maar heb morgen wel een gesprek met de wethouder (sgp)hier in de gemeente en hoop dat deze ook in de regio blad van de sgp wilt schrijven hierover dat niet alle buitenlanders slecht zijn en dat er ook buitenlanders zijn die christelijk zijn.

Ik hoorde wel van de dochter des huizes dat zijn vrouw met mij wilde praten hierover, omdat haar man dit niet zo had bedoeld. Maar heb ten antwoord gegeven dat dit niet van haar vader afkomt. Heb wel een rechtvaardigheidsgevoel, als hij echt meent dat hij het niet zo bedoeld zou hebben, dan moet hij dit recht in mijn ogen durven zeggen en niet via een omweg. Want gisteren durfde hij het ook niet recht in mijn ogen te zeggen maar stond hij boven in het donker. Misschien wel egoistisch van mij aan de ene kant, maar zelf ben ik ook zo, dat als ik iets verkeerd doe ik ook degene zelf excuses geef en niet mijn man laat doen.

Ontzettend moeilijk is het, maar ben wel rustiger geworden, nadat ik met de ouderling heb gepraat van de kerk waar de man in kwestie toe behoord.

Terug naar “Archief”