Tuurlijk, is goed. Wat ik al zei, het is slechts een geste

Shalom Maranatha!
OOhhh ik vergeet zo vaak teksten. Het Woord is ook zo´n dik boek, *giechel*. Maar weet dat jouw postings mij enorm bemoedigen. Dank je wel

Shalom tova en liefs,
Kena

Moderator: Moderafo's
Maranahta schreef:God heeft Zijn Volk, het aardse Israel op 1 staan.
Mijn mening is dat het aardse volk van God nog steeds de joden zijn en niet de heidense christenen. Ik ken geen geestelijk Israel.
ThNCh (OT)
Zacharia 2:8
Want, zo zegt de HERE der heerscharen , wiens heerlijkheid mij gezonden heeft, aangaande de volken die u (Israel) uitgeplunderd hebben, want wie u aanraakt, raakt zijn oogappel aan.
Nieuwe verbond (NT)
Mattheus 15:26-28
26 Hij echter antwoordde en zeide: Het is niet goed het brood der kinderen te nemen en het de honden voor te werpen .
27 Maar zij zeide: Zeker, Here ook de honden eten immers van de kruimels, die van de tafel van hun meesters vallen.
28 Toen antwoordde Jezus en zeide tot haar: O, vrouw, groot is uw geloof , u geschiede gelijk gij wenst ! En haar dochter was genezen van dat ogenblik af.
Klaas schreef:En volgens mij is dat een theologie die net zo verblindend werkt. Alsof voor God het aardse hoger is dan het geestelijke...
Klaas schreef:'Mijn koninkrijk is niet van deze wereld' zei Jezus ooit. Zou Hij op zijn woorden terugkomen?
Jesaja 2:1-5
1 Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz , aanschouwd heeft over Juda en Jeruzalem .
2 En het zal geschieden in het laatste der dagen : dan zal de berg van het huis des HEREN vaststaan als de hoogste der bergen , en hij zal verheven zijn boven de heuvelen . En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen
3 en vele natien zullen optrekken en zeggen : Komt, laten wij opgaan naar de berg des HEREN, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem.
4 En Hij zal richten tussen volk en volk en rechtspreken over machtige natien. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen , en zij zullen de oorlog niet meer leren.
5 Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des HEREN.
Mijn antwoord is simpel. De aller eerste zin in de bijbel. God schiep de hemel en de aarde. Zou Hij werkelijk onderscheidt maken tussen hemel en aarde, dat de aarde minder is dan de hemel?
Zijn koninkrijk wordt gevestigd hier op aarde en dit is mijn onderbouwing via de profeet Jesaja:
Wat betreft het NT heel openbaring gaat erover, dat Christus Zijn Koninkrijk zal vestigen in Jeruzalem, Israel.
Klaas schreef:1) Het volk van God, nog steeds hetzelfde aardse volk
Het ging me hierbij om het volgende: jij stelt dat bij Jezus' wederkomst zal blijken dat het aardse Israël nog steeds op de 1e plaats zal staan, ondanks het feit dat ze Jezus verwporpen hebben.
2) Sorry, maar ik geloof niet dat je dat gedeelte letterlijk moet lezen.
3)Kun jij b.v. aangeven waar in de evangeliën Jezus de Joden een aards koninkrijk belooft?
zacharia 2:10-13
10 Jubel en verheug u, gij dochter van Sion! want zie, Ik kom in uw midden wonen, luidt het woord des HEREN,
11 en vele volken zullen te dien dage gemeenschap zoeken met de HERE en zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal in uw midden wonen. Dan zult gij weten, dat de HERE der heerscharen mij tot u gezonden heeft .
12 En de HERE zal Juda op de heilige bodem als zijn erfdeel in bezit nemen en Hij zal Jeruzalem nog verkiezen.
13 Zwijg, al wat leeft, voor het aangezicht des HEREN, want Hij maakt Zich op uit zijn heilige woning.
Johannes 16:16
16 ¶ Nog een korte tijd en gij ziet Mij niet meer, en nogmaals een korte tijd en gij zult Mij zien.
Openbaring 22:18,19
18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek geschreven zijn;
19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.
Op die manier´ (aldus) is voor mij niet als een ´als´, maar een ´wanneer´.
Maar om toch even door te gaan op dit onderwerp; hoe verklaar jij Hosea 2? Jeremia 31?
geeft ook een beklach naar Zijn Volk
maar geeft 100% Bijbels onderbouwd weer dat G´d aan Zijn belofte houdt
Misschien mis ik even de point, maar kan ik bij jou opmaken dat je niet geloofd in een massale terugkeer van de Israëlieten naar Yeshua?
Doordat Hij trouw is aan Zichzelf, is Hij getrouw naar jou en mij. Niet omdat wij zo goed zijn, maar pure genade van Iemand Die dat alleen kan.
Ik denk dat we nader tot elkaar toekomen
Met één verschil (ook al is ie wel essensieel) en dat is dat het voorzeker vaststaat dat Israël, dus het Israëlische volk, wel degelijk op de knieeën gaan en terugkeren tot de Naam; Yeshua (Ik Ben).
Ons verschil zit ´em hierin: jij gaf al aan dat je de teksten die ik aan jou voorstelde waars. geestelijk zou opvatten. Ik geloof oprecht en ik wéét dat het vleselijk èn geestelijk bedoeld is
Ben absoluut eens dat het broodnodig is om tussen de Joden over Yeshua te vertellen (niet bekeren).
Van de week zal ik naar een asielzoekerscentrum gaan om een Irakeze Jood van Yeshua te vertellen
Klaas schreef:
En daarom hebben we het nu over Rom. 11. Ik beperk me heel bewust tot slechts één aspect: het woordje 'aldus'. Het enige wat jij moet doen is aantonen dat dat of wat anders betekent of je moet een afdoende antwoord geven op de vraag waar dat aldus dan wél op slaat.
En omdat dat een eindeloze discussie is beperk ik me tot de woorden van Paulus. Doe je mee?
Niet bekeren? Paulus vertelt ons dat de Joden weer ingeplant worden als ze zich afkeren van hun ongeloof. Dat lijkt me toch een bekering...
Gods zegen toegewenst.
Klaas
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten