Wat wil Openbaring van Johannes ons duidelijk maken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 03 jan 2006 14:37

Raido schreef:
Maja de Bij schreef:
Raido schreef:Ne dat is niet zo. Wij weten nu alleen meer van oorlogen onderandere door de media. Significant gezien zijn er nu niet echt meer of minder oorlogen dan vroeger.

Daarom staat er misschien ook wel geschreven dat we zullen horen van oorlogen en geruchten van oorlogen.
Wij zien ze nu vooral, horen deden we toen ook al. Dan kwam Warg bij de hut van Dregt om te vertellen dat er duizenden mijlen hier vandaan Dzjengis Khan mensen uit moorde, ze haalden hun schouders op en vingen nog een oerosje..

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 jan 2006 10:39

Maja de Bij schreef:
Raido schreef:Ne dat is niet zo. Wij weten nu alleen meer van oorlogen onderandere door de media. Significant gezien zijn er nu niet echt meer of minder oorlogen dan vroeger.

Daarom staat er misschien ook wel geschreven dat we zullen horen van oorlogen en geruchten van oorlogen.

Het gaat hier dus over Mattheüs 24:6, Marcus 13:7 en Lukas 21:9.
Inderdaad, daar staat het woord horen wel bij.
Ik heb net Mattheüs 24 eens doorgelezen, en dan bekruipt mij het gevoel wat ik wel vaker bij een profetie heb: net alsof heden (= de tijd dat de profetie uitgesproken werd) en toekomst door elkaar lopen, en dat het niet zo eenvoudig te duiden is op welke tijd het nou precies doelt.

Ik heb wel horen zeggen dat ds. J.H. Velema voor de radio gezegd heeft - vorige week of zo - dat er in 2005 duidelijk meer rampen waren dan ervoor, en dat de wederkomst wel eens behoorlijk dichtbij zou kunnen zijn. En ook dat de valse profetie in onze tijd welig tiert, meer dan eerder.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 07 jan 2006 11:33

Boekenlezer schreef:Ik heb wel horen zeggen dat ds. J.H. Velema voor de radio gezegd heeft - vorige week of zo - dat er in 2005 duidelijk meer rampen waren dan ervoor, en dat de wederkomst wel eens behoorlijk dichtbij zou kunnen zijn. En ook dat de valse profetie in onze tijd welig tiert, meer dan eerder.

Dat heeft hij inderdaad gezegd. In het afgelopen jaar waren er gewoon aantoonbaar meer natuurrampen.
Dat het 'einde der tijden' nabij is, volgens diverse profetieën wordt altijd al gezegd in alle eeuwen. In feite dacht een mens als Paulus al dat hij het nog zou meemaken.
Er zijn altijd oorlogen en geruchten van oorlogen geweest. Wat dacht je van de wereldoorlogen in de vorige eeuw? Toen waren er ook mensen die zeiden dat het nu toch dichtbij was, die Wederkomst.

Ik denk dat je volstrekt gelijk hebt als je zegt dat het niet helder is en door elkaar loopt: wat is toekomst wat is al geweest?

Blijft voor mij eigenlijk altijd maar een ding over: wees bereid Hem te ontmoeten, altijd...

amused
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor amused » 07 jan 2006 11:58

mij betrekt het gevoel, dat hij echt heel dichtbij is, en weet je?
eerst was ik er bang voor, nu heb ik er zin in.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 07 jan 2006 12:26

even een beeetje rare stelling, maar ik denk dat de eindtijd al is ingegaan toen jezus naar de hemel ging...
Afbeelding

Riska

Berichtdoor Riska » 07 jan 2006 12:35

esra schreef:even een beeetje rare stelling, maar ik denk dat de eindtijd al is ingegaan toen jezus naar de hemel ging...

Ik vind dat helemaal geen rare stelling - ik denk dat je in feite gelijk hebt!
Waar wij het over "eindtijd" hebben moeten wij in feite spreken van de Wederkomst - denk ik!

Doet mij denken aan Ds. Arie v.d. Veer. Die had een reactie op de stelling van sommigen dat natuurrampen een straf van God was een totaal andere invalshoek die mij toen zeer aansprak:
In Matth. wordt gesproken van 'barensweeën'. Welnu, al die oorlogen, al die natuurrampen zijn barensweeën - de komst des Heren is nabij.
Wij leven in de tijd van die barensweeën - en straks is er alleen maar vreugde over de geboorte...
Ik kan daar helemaal in meegaan...

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 07 jan 2006 12:40

idd

dat dacht ik ook

t is toch heerlijk om straks bij de Heer te zijn na de wederkomst

ik kan er alleen maar naar uitkijken
Afbeelding

Terug naar “Archief”