persoonlijke bijbeltekst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 07 feb 2006 02:22

1 Joh. 3: 2
Geliefde broeders en zusters, wij zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn is nog niet geopenbaard, maar we weten dat we aan hem gelijk zullen zijn wanneer hij zal verschijnen, want dan zien we hem zoals hij is.
Bron: NBV

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 feb 2006 19:19

Op moment heb ik veel aan heel psalm 121!

Ook wordt ik de laatste maand veel bepaald bij mjn belijdenis tekst:

Aangaande mij, en mijn huis, wij zullen de Heere dienen!

Jozua 24:15
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 02 mar 2006 19:18

Deuteronomium 31:8 dat is mijn Belijdenis EN dooptekst aangezien ik in 1 dienst gedoopt bent en belijdenis heb gedaan :D
Afbeelding

columbus
Majoor
Majoor

Re: TEKST.

Berichtdoor columbus » 20 apr 2006 23:15

martin29 schreef:IK HEB HET ZELF UIT ZIJNEN MOND GEHOORD !!

deze zin uit de psalm betekend ook heel veel voor mij. weken 'spookte' deze zin door mijn hoofd.

veel teksten zijn mij dierbaar, op dit moment vooral 'Mijn genade is u genoeg'. dat geeft rust.

en Rom. 10:9, 'Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden de Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden'.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Re: TEKST.

Berichtdoor columbus » 20 apr 2006 23:15

martin29 schreef:IK HEB HET ZELF UIT ZIJNEN MOND GEHOORD !!

deze zin uit de psalm betekend ook heel veel voor mij. weken 'spookte' deze zin door mijn hoofd.

veel teksten zijn mij dierbaar, op dit moment vooral 'Mijn genade is u genoeg'. dat geeft rust.

en Rom. 10:9, 'Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden de Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden'.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 26 apr 2006 12:53

Onze trouwtekst: psalm 66 laatste 2 verzen.

Maar zeker, God heeft gehoord, Hij heeft gemerkt op de stem mijns gebed. Gelooft zij God die mijn gebed niet heeft afgewezen noch Zijn goedetierenheid van mij.
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 mei 2006 10:08

"Ik zal met je zijn tot aan de voleinding van de wereld" (het allerlaaste vers van het evangelie van Mattheus-vrij vertaald)

Maaike

Berichtdoor Maaike » 09 jun 2006 19:47

Kolossenzen 2:6:
"Gelijk gij dan Christus Jezus de Heere hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;"

Fillipenzen 1:21:
'Want het leven is mij Christus, en het sterven is mij gewin"

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 09 jun 2006 19:50

Jeremia 6:16a kregen we als tekst bij onze belijdenis. De tekst deed en doet me wel heel veel, omdat ik tijdens de weken ervoor erg worstelde of ik niet als een 'Orpa' mijn ja-woord zou geven voor God!

Zo zegt de Heere: Staat op de wegen en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 jun 2006 09:13

mijn belijdenistekst: zie onderderschrift
Nahum1: 7 nog steeds. De Heere is goed, Hij is ter sterkte in de dag der benauwdheid, en Hij kent hen die op hen betrouwen.
Exodus 14:14 : De Heere zal voor ulieden strijden, en gij zult stil zijn.
Rom 8:31-39
Jesaja 64:8 Doch nu Heere! Gij zijt onze Vader; wij zijn leem, en Gij zijt onze Pottenbakker, en wij allen zijn Uwer handen werk.
Rom 12:12 Verblijdt u in de hoop, zijt geduldig in de verdrukking, volhardt in het gebed
Rom 10:9-11 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus en met uw hart zult geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden. Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijd met ter zaligheid. Want de Schrift zegt: een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

(er komen er steeds meer bij :wink: )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

zda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor zda » 20 jun 2006 10:32

Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft Filipenzen 4:13=> Dit is mijn dooptekst.

Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus. Filipenzen 1:6.
Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien. Hebreeën 12:14

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 22 jul 2006 18:56

ps. 18: 30 & 31 :

Want met U loop ik door een bende, en met mijn God spring ik over een muur.

Gods weg is volmaakt; de rede des HEEREN is doorlouterd; Hij is een Schild allen, die op Hem betrouwen.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor believer » 22 jul 2006 21:33

'Denkt niet aan hetgeen vroeger gebeurde en let niet op wat oudtijds is geschied; zie Ik maak iets nieuws, nu zal het uitspruiten; zult gij er geen acht op slaan? Ja, Ik zal een weg in de woestijn maken, rivieren in de wildernis.' (Jes. 43:18,19)

'Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden.' (Rom. 8:18 )

'De Heere zal voor u strijden, en gij zult stil zijn.' (Ex. 4:14)

'Het geloof nu is de zekerheid der dingen , die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet'. (Hebr. 11:1)
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 22 jul 2006 23:27

In de dagen na mijn echtscheiding haalde ik troost uit de al eerder aan gehaalde 139e psalm. Diezelfde psalm was trouwens destijds de basis van de preek tijdens mijn trouwdienst. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Ps 139: 23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 22 jan 2007 12:10

Aangezien ik niet veel te doen heb op het moment zal ik de meest mooie bijbelteksten die ik gevonden heb hier plaatsen..

Jesaja 12:2
God, Hij is mijn Redder. Ik heb een vast vertrouwen, ik wankel niet, want de HEER is mijn Sterkte, Hij is mijn Beschermer.

Jesaja 41:10
Wees niet bang, want Ik ben bij je. Vrees niet, want Ik ben je God, Ik zal je sterken, Ik zal je helpen, je steunen met Mijn onoverwinnelijke hand.

Romeinen 5:8
Maar God bewees ons Zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren

Spreuken 27:9
De geur van balsem en wierook maakt gelukkig, maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.

Spreuken 22:2
Een arme en een rijke hebben dit gemeen: De HEER heeft hen beide gemaakt.

Romeinen 8:!4
Allen die door de Geest van God worden geleid zijn kinderen van God.

(alles in NBV vertaling)

En zo heb ik er nog veel meer opgeschreven, maar kan er nu even niet bij..

Terug naar “Archief”