Niet-christelijk en op refoweb, waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 22 feb 2003 10:51

D.Duck schreef:]
Mag ik je vragen of nog naar Hem opzoek bent, want dan hebben we een vertrekpunt.

betekent dit dat als ik hier kom het me niks booit
en dat als dat niet zo is ik maar beter op kan rotten
wil je dat zeggen he?

Dat bedoelde ik inderdaad niet zo. Het laatste deel had ik niet moeten schrijven, sorry.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 22 feb 2003 11:54

D.Duck schreef:denk je dat ik het na 10 jaar nog niet gezien heb ?
echt wel

Mag ik je vragen of nog naar Hem opzoek bent, want dan hebben we een vertrekpunt.

betekent dit dat als ik hier kom het me niks booit
en dat als dat niet zo is ik maar beter op kan rotten
wil je dat zeggen he?

waarom laat je je zo op de kop zitten door een bepaalde kerk waar je al 10 jaar in zit? als 1 kerk jou teleurstelt hoeft toch nog niet alles wat met kerk te maken heeft fout te zijn? ga bijvoorbeeld eens naar een drugsverslaafdenkerk in amsterdam, zoiets vergeet je nooit meer (in positieve zin).

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 22 feb 2003 11:59

ben ik nu opeens een druksverslaafde uitschot van de maatschappij
crimineel
inplaats van iemand die wil weten of er nog iets anders onder de zon is dan DE KERK

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 22 feb 2003 12:19

D.Duck schreef:ben ik nu opeens een druksverslaafde uitschot van de maatschappij
crimineel
inplaats van iemand die wil weten of er nog iets anders onder de zon is dan DE KERK

Ik begrijp je niet helemaal meer D.Duck.
Er wordt door sommige personen heel serieus op je gereageerd met zeker goede voorstellen. maar wat jij er uit plukt zijn woorden die je vervolgens nog gelijk verkeerd opvat ook(drugs in voorgaande posting).
Op de goede reacties reageer je niet.

Daarom mijn vraag, omdat ik het niet weet en graag weten wil.....wat wil je nu?
* Wil je hier komen vertellen dat er meer is dan alleen maar een kerk?
* WIl je het niet-geloven promoten?
* Wil je de misstanden die jij denkt te zien aan het kaak stellen?
* Wil je hier wat te weten komen over andere gemeenten dan die waar jij nu nog niet mer vrijwillig heen gaat?
* Wil je eens horen wat anderen nu vinden? Hoe anderen denken?

Kies je pad en ga daar dan eens over schrijven.
Zo blijft het maar allemaal oppervlakkig heen en weer geharrewarrel.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 22 feb 2003 12:33

D.Duck schreef:ben ik nu opeens een druksverslaafde uitschot van de maatschappij
crimineel

uiteraard bedoelde ik niet dat jij drugsverslaafd bent, maar ik bedoelde dat het heel mooi is om mensen te ontmoeten die God gevonden hebben en daar heel blij mee zijn. en die (ex)drugsverslaafden zijn ook geen uitschot van de maatschappij, integendeel ze horen er weer helemaal bij.

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 22 feb 2003 12:54

[quote="rutgernation ze horen er weer helemaal bij.[/quote]

weer zeg jij dus eerst niet
en als je verslaaft bent dan wil je wel
altijd nog beter dan doodgaan

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 22 feb 2003 18:23

rutgernation schreef:en die (ex)drugsverslaafden zijn ook geen uitschot van de maatschappij, integendeel ze horen er weer helemaal bij.

Niet mee eens. Wij nederlanders hebben niet voor niets het volgende gezegde. Eens een dief, altijd een dief. Dus als iemand in de fout gaat blijft, in onze ogen, die man een dief. Deze reactie zegt niets over de bekeerde dief, maar over ons. Wij kunnen die man het niet vergeven, waarom kunnen jullie dan niet vergevingsgezind zijn en niet zo verachtelijk neerkijken op niet-christenen.
Doe liever als Jezus Messias, die Zijn goddelijkheid aflegde en zich vernederde door om te gaan met in onze ogen (de kerkmensen, farizeeers bij uitstek) verachtelijke mensen, bv drugsverslaafde, prostituees, maar ook met mensen in de lagere klassen en mensen die niet hetzelfde zijn als wij.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 22 feb 2003 18:46

D. Duck, je moet je niet zo focussen op bepaalde kerken en hun uiterlijkheden. Kijk nou eens alleen naar het geloof. Je moet niet alleen kijken naar de dingen die je niet mag (die bovendien ter bescherming van jezelf zijn), kijk ook eens naar wat het je oplevert. Haal ook de goede dingen eens uit het geloof: je bent een kind van God en diezelfde God heeft zijn zoon naar aarde gestuurd om te sterven voor jou zonden... En zo zijn er nog veel meer dingen.
Ik vind het jammer voor je dat je het met je kerk zo slecht getroffen hebt... Maar ga eens kijken bij andere kerken en zoek er een waar jij je wel op je gemak voelt. Je zult zien, het helpt....

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 22 feb 2003 19:43

Wat is het leven toch mooi he :D
sol lucet omnibus

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 22 feb 2003 23:31

chickie schreef:Maar ga eens kijken bij andere kerken en zoek er een waar jij je wel op je gemak voelt. Je zult zien, het helpt....

Lijkt me voor hem niet verstandig, want dan loopt hij tegen dezelfde problemen op. Ik spreek namelijk uit ervaring. Ik zelf heb dezelfde moeilijkheden als hij gehad, op 1 punt na en dat is dat ik God ken zoals Hij is en niet zoals de kerken Hem voorspiegelen. Ik ben wel afgeknapt op alle schijnheilige vroomheid binnen kerken en gemeentes, maar niet op God zelf.

Simson

Berichtdoor Simson » 23 feb 2003 14:54

Waarom ja?

Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik was al lid van refoweb toen ik me nog van alles op de mouw liet spelden. Ofte wel toen ik nog in kerk zat.
Ben er nu na 17 jaar 1 jaar uit gestapt. Ik ga afentoe om vreden thuis te bewaren. Maar wat is er op tegen om hier ex of on kerkelijke te ontvangen? God is liefde jullie zijn Zijn volgelingen dus dat moet ik ervaren. Niet dus. Juist door die mensen wordt je belachelijk gemaakt. Uitgescholden. Dat verbaast me. Is dat dan ook het "volgeling" zijn?

Ik ben het ook met D. Duck eens. Ga je niet naar kerk dan lig je eruit.
Dat was bij Jezus ook zo. Alleen die "gezond" waren daar ging hij heen.
Hij hate onkerkelijke. Tenminste dat merk ik van jullie! Jullie zijn zijn volgelingen!
Maar ik weet beter! God en Zijn Zoon zijn zo niet. Zijn volgelingen vaak wel.

Men wil mij verwijderen dat weet ik nu al. Dat komt omdat ze niet met harde fijten geconfronteerd willen worden. Ze leven in hun eigen wereld.
Staan niet open voor anderen meningen lopen alleen iedereen na met oogkleppen op.

Is dit niet waar?
Reageer maar dan!
En D. Duck sterkte!

Mzzl,

Simsonnetje

Simson

Berichtdoor Simson » 23 feb 2003 15:02

[quote="Night
* Wil je hier komen vertellen dat er meer is dan alleen maar een kerk?
* WIl je het niet-geloven promoten?
* Wil je de misstanden die jij denkt te zien aan het kaak stellen?
* Wil je hier wat te weten komen over andere gemeenten dan die waar jij nu nog niet mer vrijwillig heen gaat?
* Wil je eens horen wat anderen nu vinden? Hoe anderen denken?

[/quote]

He ik kom hier om net als de heer D. Duck de mensen eens nat te latten denken over het geloof!
Wat en waarom geloof ik? Mag ik mij wel Christen noemen?
Ben ik wel een volgeling? En wat houd het in om Jezus te volgen?
En naasten liefde, begrip voor andermans meningen is dat ook niet Jezus volgen?

Ik hoor het nog wel hoop ik!

Mzzl,
Simsonnetje

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 23 feb 2003 18:31

Hoi Simson,

Ik twijfel niet aan jou hoor :D

Ik ben niet met geloof of bijbel opgevoed, ben de enigste thuis die daar zo over denkt en ben pas een klein jaartje met geloven bezig.
Ik ga naar de RKK waar ik, als ik op een zondag naar de kerk ga, met minimaal 20 jaar verschil, altijd de jongste ben.

Mijn vraag: wie loop ik dan met oogkleppen op achterna zonder me voor andermans mening open te stellen.

Ik heb alleen maar andere meningen om me heen heel de dag door.

houdoe
Joris

(het leven is nog steeds prachtig trouwens :D)
sol lucet omnibus

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 24 feb 2003 11:27

D.Duck schreef:en wat de rest betreft boeit me niks
alleen dat ik er telkens mee geconfronteert word
dat begint me nu een beetje de keel uit te hangen
en dat mensen die er niks van menen mij er op aan durven te spreken

Noem mij maar spijkerhard, maar als je het zat ben om ermee geconfronteerd te worden, waarom kom je dan toch nog hier?

En wil je die laatste stelling van je onderbouwen, als je hier gelijk in hebt dan hebben die mensen een grote schuld op zich geladen. Ik denk dat christenen hier heel zeker een les uit moeten trekken (ook ik) dat het dus van grote invloed is hoe wij mensen tegemoet treden. Liefdevol of liefdeloos. Met iets wat we zelf geloven, of iets wat we altijd zo gehoord hebben.

Verwar kritiek alleen niet met liefdeloosheid. Ook niet als mensen hier reageren op je. Dat is een groot probleem van digitaal discussieren, je hoort niet hoe iets klinkt als iemand iets uitspreekt...
Heb God lief en doe wat je wilt.
(Naar: Augustinus)

rutgernation
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor rutgernation » 24 feb 2003 11:32

Maranatha schreef:
rutgernation schreef:en die (ex)drugsverslaafden zijn ook geen uitschot van de maatschappij, integendeel ze horen er weer helemaal bij.

Niet mee eens. Wij nederlanders hebben niet voor niets het volgende gezegde. Eens een dief, altijd een dief. Dus als iemand in de fout gaat blijft, in onze ogen, die man een dief. Deze reactie zegt niets over de bekeerde dief, maar over ons. Wij kunnen die man het niet vergeven, waarom kunnen jullie dan niet vergevingsgezind zijn en niet zo verachtelijk neerkijken op niet-christenen.
Doe liever als Jezus Messias, die Zijn goddelijkheid aflegde en zich vernederde door om te gaan met in onze ogen (de kerkmensen, farizeeers bij uitstek) verachtelijke mensen, bv drugsverslaafde, prostituees, maar ook met mensen in de lagere klassen en mensen die niet hetzelfde zijn als wij.

ik zei (ex)drugsverslaafden, dus ook drugsverslaafden horen er bij. ik kijk helemaal niet verachtelijk neer op niet-christenen, integendeel. hoe kom je daar nou weer bij??? ik heb ook wat niet-christelijke vrienden en die schelden me ook niet dagelijks uit dat ik hun zo in de grond trap, ik snap niet waarom jullie hier dan over elk woordje dat ik zeg struikelen omdat het volgens jullie negatief bedoeld is (wat niet waar is), neem bijvoorbeeld het woordje 'weer' uit mn vorige posting. Je geeft zelf trouwens wel het goede voorbeeld door kerkmensen farizeeers bij uitstek te noemen. Ik wou juist met het voorbeeld van die drugsverslaafdenkerk in amerstdam laten zien dat er ook christenen zijn die zich wel om zulke mensen in de problemen bekommeren en ze helpen en met hun een kerk te beginnen, dat zijn OOK kerkmensen. Niet ALLE kerkmensen zijn farizeers bij uitstek, hoewel er misschien veel tussen zitten. Je zegt: 'in onze ogen (de kerkmensen) verachtelijke mensen.' Nou, ik ontken dat ze dat in mijn ogen zijn.

Terug naar “Archief”