Verkiezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gloria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gloria » 04 aug 2005 21:03

Offtopic, maar zijn hier nog meer Canadians?
let your dim light shine

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 04 aug 2005 21:35

Oke, je Nederlands is best goed hoor (helemaal precies gekeken zag ik 2 spelfouten die elke Nederlander wel eens maakt :wink: )

Volgens mij zijn er niet meer Canadezen hier... Tenminste, nog nooit gezien :mrgreen:
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 aug 2005 00:02

gloria schreef:Goed, ik zal het proberen. Ik heb inderdaad een nederlandse achtergrond (ben er geboren) maar schrijft nooit Hollands, al lees ik het wel. Lezen is makkelijk, schrijven een lijdensweg. Vergeef de schrijffouten.

Sorry, Cisca.

Trouwens, "hij".

Op OSW mog het helemaal niet.

Op OSW mag wel meer niet ;)

Er is hier wel een nederlandse die momenteel in Canada zit.... voor 2 jaar of zo. Alleen komt ze hier niet vaak. Ik ben nu met een vriendin van haar aan het msn-en... Ook al canadees. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 aug 2005 07:04

Cisca, gij heiden :P elke rechtgeaarde christen (lees refo) weet dat er in Canada en America genoeg Nederlandse immigranten wonen, en ja chilliwack is echt zo'n plaats waar een refominderheid woont.

Trouwens ik moest past wel extreem hard grijnzen, een zeker heer kwam eens weer terug naar Nederland vanuit Canada, hij was weg gegaan omdat Nederlands zulk een zondig land was, hij was omtrent het homohuwelijk naar Canada gegaan... En wat doet Canada (3e land met homohuwelijk nu :D)

Maar dat is wel off-topic eigenlijk.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 aug 2005 08:38

Raido schreef:Cisca, gij heiden :P elke rechtgeaarde christen (lees refo) weet dat er in Canada en America genoeg Nederlandse immigranten wonen, en ja chilliwack is echt zo'n plaats waar een refominderheid woont.

Als ex rechtgeaarde christen (lees refo) weet ik dat er in Canada veel Ned. immigranten wonen :P :mrgreen:
Vanwege een bepaald vermoeden, wilde ik wat weten, vandaar :wink:

gloria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor gloria » 05 aug 2005 15:24

OK, confess your vermoeden, Cisca
let your dim light shine

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 aug 2005 23:31

Sorry, maar ik versta dus helemaal geen Engels.
Nooit geleerd.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 aug 2005 01:08

Geen probleem met engels, maar als Gloria ook tot begrijpelijk nederlands kan komen, is dat wel zo prettig, omdat meer mensen dat kunnen volgen.

verder is dit geen topic over taalproblemen, maar over uitverkiezing, kunnen we daar weer over verder gaan?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 08 aug 2005 17:19

voor degenen die moeite hebben met vertalen: http://babelfish.altavista.com/ zou voldoende moeten zijn.

Voor de rest: zijn er Bijbelse redenen om aan te nemen dat God mensen specifiek niet tot zijn volk rekent, zelfs als zij zelf een godvruchtig leven leiden?
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2005 18:54

Napoleon schreef:Geen probleem met engels, maar als Gloria ook tot begrijpelijk nederlands kan komen, is dat wel zo prettig, omdat meer mensen dat kunnen volgen.

verder is dit geen topic over taalproblemen, maar over uitverkiezing, kunnen we daar weer over verder gaan?

Ja, maar hangt de Babylonische spraakverwarring niet nauw samen met de uitverkiezing? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 nov 2005 01:11

Onze ds had afgelopen avond een mooi voorbeeld over de uitverkiezing. Niemand weet of hij uitverkozen is of niet. Er was eens een professor ( naam ff kwijt), die een toespraak hield tegenover een stel toehoorders. Hij nam een vel papier en vroeg of de mensen die dachten uitverkoren te zijn hun naam erop wilde zetten, zodat hij zijn woord alleen tot hún kon richten...

Niemand weet dus of hij/zij uitverkoren is.

André

Berichtdoor André » 16 nov 2005 01:22

Markie schreef:Onze ds had afgelopen avond een mooi voorbeeld over de uitverkiezing. Niemand weet of hij uitverkozen is of niet. Er was eens een professor ( naam ff kwijt), die een toespraak hield tegenover een stel toehoorders. Hij nam een vel papier en vroeg of de mensen die dachten uitverkoren te zijn hun naam erop wilde zetten, zodat hij zijn woord alleen tot hún kon richten...

Ik snap de clou niet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 nov 2005 10:02

Oke, we gaan God weer even voorschrijven hoe Hij mensen zou uitkiezen. We hebben daar al van die mooie dogma's voor....
Wie zijn jullie om uit te zoeken hoe God verkiest? Waarneer God verkiest?

God is eeuwig, en staat buiten deze tijd. Je kan dus niet zeggen dat hij van te voren mensen uit tekozen heeft die zalig zullen worden. Het zou kunnen, maar het zou net zo goed kunnen dat God morgen mensen uitkiest die vandaag zalig worden..
Wie zijn wij om met ons menselijk (tijdelijk) beeld God eeuwige verkiezing te bekijken?

God wil die hij ons laat zien in de bijbel is duidelijk! God zegt: "Ik wil dat er niemand verloren gaat, maar dat iedereen wordt gered".
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 16 nov 2005 21:54

André schreef:
Markie schreef:Onze ds had afgelopen avond een mooi voorbeeld over de uitverkiezing. Niemand weet of hij uitverkozen is of niet. Er was eens een professor ( naam ff kwijt), die een toespraak hield tegenover een stel toehoorders. Hij nam een vel papier en vroeg of de mensen die dachten uitverkoren te zijn hun naam erop wilde zetten, zodat hij zijn woord alleen tot hún kon richten...

Ik snap de clou niet.

Ik ook niet, ik weet wel dat ik ben uitverkoren.

@hijwel: jij zegt daar iets wat ik ook altijd probeer te begrijpen, maar dat kan gewoon niet. De uitverkiezing opvatten als gereformeerd begrip snap ik ook nog steeds niet, van eeuwigheid gekozen is dus ook nu, want een eeuwigheid begint nergens.
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 17 nov 2005 10:12

Ik begrijp hieruit dat niemand zijn/haar naam erop schreef?
Oef, :( hoeveel mensen verloochenden Hem en het werk van de Heilige Geest hiermee ?
......of, en dat kan ook natuurlijk, er ligt juist een berg werk voor die professor. :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”