relaties op het internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 aug 2005 23:43

esra schreef:
Aragorn schreef:Nu is het moment dat iemand daadwerkelijk online zit ook niet het meest ideaal om erover te beginnen. Ik reageer soms ook geërgerd als iemand een heel gesprek aan gaat knopen terwijl ik achter de pc zit. Zo van 'je ziét toch wel dat ik bezig ben'. En opzich doe je dat natuurlijk ook niet als iemand aan het bellen is. :)

ja maar je gaat toch niet achter dat ding zitten als je bezoek hebt???????????????????????????????????

Neuh, dat niet. :) Ik dacht nu ook meer aan situaties waarbij iemand die gewoon in huis is tegen je aan begint te praten.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 13 aug 2005 09:07

Ik vindt zelf dat relaties vinden via het web erg moeilijk is , ik denk zelf dat het handig is om gewoon te chatten binnen Nederland geen probleem is maar zodra het klikt niet gelijk een afspraak moet worden gemaakt gezien het wel eens slecht kan uitlopen. stuur eerst eens foto's per mail of per post en na een verloop van een tijd weet je het zeker.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 13 aug 2005 15:09

Maar (beginnende) relaties via het web hebben eigenlijk een omgekeerde volgorde dan de mens altijd gewend is geweest. Je ontmoet iemand in een chatbox, of via een forum waarna je elkaar toevoegt op bijv. MSN, en dan ga je dus praten. In real life zie je iemand, en op basis van uiterlijk ga je daar wel of niet mee praten (ja dat is wel waar, ze kunnen zeggen dat innerlijk belangrijker is maar dat zie je van de buitenkant niet, dus geef maar gewóón toe dat je zelf ook eerst op uiterlijk afgaat :mrgreen: )
Klikt het dan op MSN, dán ontmoet je mekaar pas,en weetje pas het uiterlijk van je prille liefde (want foto's zijn niet altijd plausibel).
Eigenlijk is dat gewoon heel raar. Je kent iemand's karakter al een beetje, je weet welk niveau van taal hij/zij bezigt, je weet welk soort humor de persoon heeft, en dán kom je hem/haar pas tegen. Lijkt me maar nix..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2005 15:59

Ach Rock-G, het is mij gewoon overkomen en ik ben nog steeds heel dankbaar dat ik dankzij refoweb mijn vriend heb ontmoet. Vooral voor christenen is het een goed middel, omdat de meeste mensen die je irl tegenkomt niet christen zijn. En je wilt niet weten hoe frustrerend het is verliefd te zijn op iemand waar je nix mee wilt omdat hij/zij Jezus niet kent.
Het was natuurlijk wel maf om elkaar voor het eerst irl te zien, maar dat duurt echt niet lang.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 14 aug 2005 17:46

Lalage schreef:Ach Rock-G, het is mij gewoon overkomen en ik ben nog steeds heel dankbaar dat ik dankzij refoweb mijn vriend heb ontmoet. Vooral voor christenen is het een goed middel, omdat de meeste mensen die je irl tegenkomt niet christen zijn. En je wilt niet weten hoe frustrerend het is verliefd te zijn op iemand waar je nix mee wilt omdat hij/zij Jezus niet kent.
Het was natuurlijk wel maf om elkaar voor het eerst irl te zien, maar dat duurt echt niet lang.

Heb er inderdaad geen ervaring mee,en als je er op staat iemand te hebben die er dezelfde levensovertuiging op nahoudt kan ik et me voorstellen. Maar hoe is dat dan? Je kent zijn/haar naam..je weet hoe de persoon is..je spreekt ergens af..en dan?Is het dan gewoon precies als op de chat maar dan in't echt?Of veranderd er wel het één en ander?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 aug 2005 18:20

Rock-G schreef:
Lalage schreef:Ach Rock-G, het is mij gewoon overkomen en ik ben nog steeds heel dankbaar dat ik dankzij refoweb mijn vriend heb ontmoet. Vooral voor christenen is het een goed middel, omdat de meeste mensen die je irl tegenkomt niet christen zijn. En je wilt niet weten hoe frustrerend het is verliefd te zijn op iemand waar je nix mee wilt omdat hij/zij Jezus niet kent.

Heb er inderdaad geen ervaring mee,en als je er op staat iemand te hebben die er dezelfde levensovertuiging op nahoudt kan ik et me voorstellen. Maar hoe is dat dan? Je kent zijn/haar naam..je weet hoe de persoon is..je spreekt ergens af..en dan?Is het dan gewoon precies als op de chat maar dan in't echt?Of veranderd er wel het één en ander?

nou het is natuurlijk wel ietsje anders, omdat je ineens een beeld hebt en dat kan best wel anders zijn dan je had verwacht. Maar bij ons bleek het wel zo redelijk te kloppen dat we toch verkering hebben gekregen.

Marike..
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marike.. » 18 aug 2005 12:50

Ik zit best veel achter internet...Maar dat doe ik alleen als ik niets te doen heb...Dus heb ik best vaak niets te doen :wink: ..Mijn verk die 2 maanden geleden uitgegaan is,kende ik ook via internet..Maar ik mocht nooit naar hem toe,of hij naar mij.. :( Via refoweb, en via Yord ook wel heb ik leuke mensen leren kennen,waar ik erg veel contact mee heb..Als er mensen zij zit ik ook welis achter d pc,maar niet zoveel als normaal...en als er iemand is gaan we meestal achter het forum ofzo..niet zitten mailen ofzo..
Jacques..IK HOU VAN JE!! :)

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 19 aug 2005 07:25

*heeft ook verkering via internet*
Maar bevalt tot nu toe best :D :D (1dag verkering :P )
Tis wel idd maf om elkaar te zien de 1e x....
Maar de spanning is snel over.. Bij mij iig!!
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Terug naar “Archief”