slapen in de kerk.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pippylangkous
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pippylangkous » 27 feb 2003 16:19

he misschien moeten we gewoon vroeger naar bed gaan zodat we niet in slaap vallen op school ga je toch ook niet liggen slapen en daar heb je nog heel de dag les dus dat duurt nog veel langer?okay een keertje in slaap vallen kan maar niet als je elke zondag 2 keer zit te slapen vind ik

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 27 feb 2003 16:22

Corne van 't Hof schreef:waarom slapen in de kerk? Is Gods Woord niet interessant ofzo?? Het zou een wonder zijn waneer iemand uit zijn doodstaat/doodslaap zou ontwaken

Sommige dominees hebben niet de gave van het leren. Bij dergelijke dominees val ik in slaap... deze mensen horen gewoon niet op de kansel thuis en die conclusie zouden ze zelf ook moeten trekken.

Sommige dominees kunnen boeiend vertellen maar hebben inhoudelijk zo weinig te vertellen dat ik in slaap val... deze mensen zouden zich moeten laten inspireren door de Heilige Geest zodat hun preken nuttiger worden.

Sommige dominees hebben zo'n moeilijk taalgebruik (tale Kanaans) dat ik en mensen met mij in slaap vallen omdat ze geen zin hebben of niet intelligent genoeg zijn om het verhaal te willen volgen. Zulke dominees zouden minder elitair moeten doen en de boodschap in simpeler woorden tot mij moeten brengen.

Sommige dominees zijn zo vervuld van hun eigen welsprekendheid dat ik geboeid blijf luisteren maar de blijde boodschap mis... zulke dominees zouden hun oude lichaam af moeten doen en het het nieuwe moeten aanvaarden.

Sommige dominees spreken zo lang en met zoveel bewoordingen terwijl ze hetzelfde zeggen dat ik in slaap val... zulke dominees moeten een cursus communicatie volgen. Een boodschap is niet goed als hij niet direct en compact is.

Sommige dominees....

Soms ben ik zo moe dat ik mijn ogen niet kan openhouden... volgende keer vroeger naar bed gaan en rekening houden met de zondag.

Soms ben ik zo vol van mijzelf dat ik niet luister naar Gods woord en alleen maar kritiek heb... ik zou meer liefde moeten betonen en opbouwend moeten zijn.

Soms zou ik...

Grijns ik kan veel meer punten voor de dominee verzinnen dan voor mijzelf. Hoe zou dat komen?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2003 17:46

Het is beter in je bed te verlangen naar de kerk, dan in de kerk te verlangen naar je bed.

Recitativo

Berichtdoor Recitativo » 27 feb 2003 17:48

Thedudehimself schreef:
Sommige dominees kunnen boeiend vertellen maar hebben inhoudelijk zo weinig te vertellen dat ik in slaap val... deze mensen zouden zich moeten laten inspireren door de Heilige Geest zodat hun preken nuttiger worden.

Dit vond ik een opmerkelijke uitspraak, want volgens mij moet de Heilige Geest jou inspireren en wordt dat je gegeven, toch?

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 27 feb 2003 22:01

Merkwaardig...
Merkwaardig
dat twee uren zo lang kunnen lijken in een bijeenkomst van de gemeente
en zo kort als je op een feestje bent.
Merkwaardig
dat de verlenging bij een voetbalwedstrijd zo spannend is
en dat de verlenging van een preek vaak ergenis opwekt.
Merkwaardig
dat het zo gemakkelijk is een roman van zoveel pagina's te verslinden
en dat het zo zwaar is om een hoofdstuk uit de Bijbel te lezen
Merkwaardig
dat een biljet van 10 euro zoveel lijkt als je het in de collectezak stopt,
maar zo weinig is bij de kassa.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 28 feb 2003 13:24

Recitativo schreef:
Thedudehimself schreef:

Dit vond ik een opmerkelijke uitspraak, want volgens mij moet de Heilige Geest jou inspireren en wordt dat je gegeven, toch?

Maar sommige dominees... hebben het meer op hun eigen verteltrant dan dat ze zich afvragen of de Heilige Geest door hen vertelt. Sommige dominees zijn echt zonder inspiratie en lopen zeer veel onzinnige dingen van de kansel af te verkondigen.

Gerda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerda » 28 feb 2003 13:45

maar die dominees geven je volgens mij niet het excuus om te mogen slapen! Daar ging de stelling om! Welke dominee hoe preekt... volgens mij mag je niet slapen in de kerk maar ook niet thuisblijven 'omdat ik anders toch in slaap val'. Zorg er maar voor dat je goed wakker bent op de zondagmorgen!

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 28 feb 2003 13:46

Gerda schreef:maar die dominees geven je volgens mij niet het excuus om te mogen slapen! Daar ging de stelling om! Welke dominee hoe preekt... volgens mij mag je niet slapen in de kerk maar ook niet thuisblijven 'omdat ik anders toch in slaap val'. Zorg er maar voor dat je goed wakker bent op de zondagmorgen!

Het is denk ik juist goed om bij waardeloze preken je ogen en oren goed te sluiten.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 feb 2003 13:48

dus moet je wel wakker blijven om het te horen of het waardeloos is :mrgreen:

maar thedudehimself als je weet dat de preek waardeloos is, waarom ga je dan naar die dominee luisteren?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 28 feb 2003 13:55

johannes1 schreef:dus moet je wel wakker blijven om het te horen of het waardeloos is :mrgreen:

maar thedudehimself als je weet dat de preek waardeloos is, waarom ga je dan naar die dominee luisteren?

Soms wordt je zeer onaangenaam verrast :mrgreen: Maar je hebt een punt... voorkomen is beter dan genezen van een slechte preek waar ik me alleen maar over opwindt. Weet je ik kan mij daar echt over opwinden ... als een dominee zo preekt dat hij mensen van God afpreekt. Dus voor mij is het handig om maar in een slaapje der vergetelheid terecht te komen. Bespaart me frustratie.

En trouwens:

God geeft het zijn beminden in de slaap (heerlijk zo'n tekst uit zijn verband rukken :mrgreen: )

Gerda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerda » 28 feb 2003 14:25

"God geeft het zijn beminden in de slaap (heerlijk zo'n tekst uit zijn verband rukken )"

als je hem uit het verband rukt moet je het goed doen! hihihi

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 00:10

connie schreef:ik val altijd in slaap maar dan alleen tijdens de preek
met zingen heb ik dat niet
ik bid er heel veel voor of god me daarvoor wil bewaren maar lijkt net of de satan mij van de preek af wilt houden en dan val ik in slaap

He dat is lulkoek! Iedereen kan wakker blijven! Dan ga je maar wat eerder slapen ofzo. Is dat je excuus als je God ontmoet?
Goed Christen zech! Ga zo door! Maak je vrienden mee!

Sorry hoor maar ga dan niet schijnheilig doen in kerk en het zal tegen je gebruikt worden!

Of denk je "Dan sla ik 2 vliegen in 1 klap"
En naar de kerk en slapen!

Dit is nuteloos tijdverdrijf

Mzzl,
En een slapeloze zondag toegewenst

Simson

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 00:13

He weet je nog die kerel die uit raam viel?
Die sliep en hoorde Petus/ Paulus/ Simon niet!
Hij kachelde uit het raam en kreeg nog een kans maar is een haarfijne waarschuwing!

Mzzl,
Simson

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 15:40

chickie schreef:Respecteer asjeblieft eens andermans mening. Ga niet overal tegen aan lopen schoppen zeg!

Zeg iets zinnig of zeg niet aub. Geef eerder een reactie!
Doen dan! Of ben je bang.
Trouwens je zegt nogal veel over jezelf! Zo uit de hoogte. Zo hoogmoedig ik ben een Chickie! Is dat zo?

Mzzl,
En slaap ze in kerk want je voelt je nogal aangesproken volgens mij!

Mzzl,
Simsonnetje

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 01 mar 2003 15:51

Het was niet eens een reactie op jouw bericht, maar dat geeft niet hoor, volgens mij ben jij degene die zich door mijn bericht dus aangesproken voelt.

Terug naar “Archief”