Twijfel in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Twijfel in een relatie

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2005 22:40

ezri schreef:Ja... wat te doen als je twijfelt in een relatie? Waar ligt de grens tussen stoppen met de relatie en er voor blijven vechten?

En over welke dingen twijfel je in je relatie?

Heb ook tijdje getwijfeld of ik door moest gaan met diegene waar ik verkering mee had. Ging op vakantie, na 3 dagen miste ik hem al helemaal niet meer. Dit was voor mij een heel belangrijke reden om het na de vakantie uit te maken. Mijn omgeving was het er helemaal niet mee eens, want het was toch zo'n leuke jongen............

Paar maanden later zag ik hem weer, en ............ ik werd beetje verliefderig....... :8> Nu zijn we bijna 10 jaar getrouwd!

Het kan geen kwaad om tijdje afstand te nemen. Ik voelde echt helemaal nix meer voor hem. Dacht ook nog maar heel weinig aan hem, tot ik hem dus voor het eerst weer zag........

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Twijfel in een relatie

Berichtdoor ezri » 04 jul 2005 23:22

*Annet* schreef:
ezri schreef:Ja... wat te doen als je twijfelt in een relatie? Waar ligt de grens tussen stoppen met de relatie en er voor blijven vechten?

En over welke dingen twijfel je in je relatie?

Heb ook tijdje getwijfeld of ik door moest gaan met diegene waar ik verkering mee had. Ging op vakantie, na 3 dagen miste ik hem al helemaal niet meer. Dit was voor mij een heel belangrijke reden om het na de vakantie uit te maken. Mijn omgeving was het er helemaal niet mee eens, want het was toch zo'n leuke jongen............

Paar maanden later zag ik hem weer, en ............ ik werd beetje verliefderig....... :8> Nu zijn we bijna 10 jaar getrouwd!

Het kan geen kwaad om tijdje afstand te nemen. Ik voelde echt helemaal nix meer voor hem. Dacht ook nog maar heel weinig aan hem, tot ik hem dus voor het eerst weer zag........

leuk verhaal :) mooi dat alles goed is gekomen.
ben wel benieuwd waarover je dan twijfelde
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jul 2005 10:03

Ik mis mijn vriend meestal niet doordeweeks. Maar als ik hem dan een weekend niet zie...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jul 2005 15:06

Waar ik aan twijfelde? Gewoon het feit of ik wel gek op hem was. Dat ik hem niet zo erg miste door de week. Het weekend was wel leuk enzo maar verder was er bijna geen verliefdheid, van mijn kant dan. We waren aan elkaar "gekoppeld" en misschien dat ik me daardoor min of meer verplicht voelde om verkering met hem te nemen? Zijn zus en haar vriend hadden ons met elkaar in kontakt gebracht en ik vond het met reuze gezellig om met zijn vieren weg te gaan. Had hem niet zoveel te zeggen als we samen weg waren.

Maar nu ben ik reuze gelukkig :D :D :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 08 jul 2005 01:48

Ik ervaar op dit gebeid op dit moment niet echt twijfel. We zien elkaar alleen in de weekenden, maar door de weeks mis ik het heel erg als ik m een dag niet spreek of geen contact met mijn vriend heb.
Wel heb ik in mijn vorige relatie nogal wat twijfel meegemaakt... Ik ben nooit echt heel erg smoorverliefd op hem geweest. In het begin zat het er wel aan te komen, maar volgens mij hebben we voor mij net wat te snel verkering gekregen.. Vanaf de derde maand ongeveer was er zo veel twijfel en waren er zo veel dingen waarin we gewoon problemen hadden dat we met elkaar afspraken dat te gaan veranderen. Maar het waren karaktertrekken waar eigenlijk amper wat aan te veranderen was.. Bij mij was het dat ik soms wat radicaal en stellig was in mijn mening geven. En ook dat ik niet echt een persoon ben die overdreven enthausiast ergens van wordt. Of iig niet snel. Meestal vind ik iets gewoon "leuk".
Mijn toenmalige vriend kon daar niet echt goed tegen. Als ik hem geen impuls gaf werd hij heel snel onzeker over zijn eigen emoties. Voor hem moest ik dus anders worden dan ik was. Dat was gewoon niet te doen. Voor mij was het dan ook ongeveer na de vierde maand duidelijk dat het echt niets meer ging worden. Ook omdat ik steeds meer merkte dat mijn gevoelens voor hem verdwenen waren. Ik probeerde dat verbaal duidelijk te maken door tegen hem te zeggen dat we volgens mij niet bij elkaar pasten. Dit kwam bij hem niet goed over en er ontstond een woordenvloed waar ik niet direct van terug had. Niet dat ik het er mee eens was, maar in dat soort gevallen zeg ik al snel zachtjes ja... :oops: Ik weet het, dat is een fout van mijn kant. :roll:
Daardoor heeft de relatie nog 2 maanden geduurd waarin ik steeds minder zin kreeg hem te spreken of te zien. Hierdoor kreeg hij uiteindelijk ook door dat er echt wat aan de hand was. En is de relatie moeizaam uit gegaan na 6 maanden. Voor hem heeft het nog heel lang nagesleept. Af en toe heb ik het idee dat hij er nog mee zit (het is nu meer dan 6 maanden geleden) maar het wordt wel snel minder.
Zelf vind ik het nog steeds niet fijn hem weer te (moeten) zien. Maar hij zit bij mij in de kerk dus als ik een keer thuis ben een weekend (wat weinig gebeurd, omdat mijn vriend de drukte van ons gezin maar een half weekend aan kan) zie ik hem ook bijna gegarandeerd. Ik denk dat dat komt doordat ik een hele tijd eigenlijk tegen mijn zin nog een relatie met hem heb gehad. De twijfels die ik in het begin had had ik veel serieuzer moeten nemen. En er duidelijk over moeten zijn tegen hem, want doordat ik niet compleet duidelijk was en niet alles zei of durfde te zeggen wat ik vond is het veel te lang door gegaan..

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jul 2005 13:01

Zin in een boek over het onderwerp?

"Zal ik trouwen?" van M. Blaine Smith kan ik je aanraden. In de eerste hoofdstukken van dit boek beschrijft hij twijfel rondom vragen als:

* Is dit wel de juiste partner voor mij?
* Moet ik uberhaupt trouwen?
* Hou ik wel genoeg van mijn partner om met die persoon te kunnen trouwen?
* Kan ik God niet veel beter dienen als ik ongehuwd blijf?

Ik heb het boek bij mij in de kast staan, voor wie hem in Delft op wil komen halen. Je kunt hem echter ook in de christelijke boekhandel halen denk ik.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jul 2005 13:15

Die heb ik ook gelezen TheEdge! Is inderdaad een goed boek, ik heb hem in 2 dagen uitgelezen ofzo. Je kunt het dus ook in Amstelveen komen lenen ;)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jul 2005 13:26

Lalage schreef:Die heb ik ook gelezen TheEdge! Is inderdaad een goed boek, ik heb hem in 2 dagen uitgelezen ofzo. Je kunt het dus ook in Amstelveen komen lenen ;)

Haha, heb jij 'm ook van de boekentafel geplukt tijdens de Ichthusretraite? :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jul 2005 14:00

TheEdge schreef:
Lalage schreef:Die heb ik ook gelezen TheEdge! Is inderdaad een goed boek, ik heb hem in 2 dagen uitgelezen ofzo. Je kunt het dus ook in Amstelveen komen lenen ;)

Haha, heb jij 'm ook van de boekentafel geplukt tijdens de Ichthusretraite? :wink:

nee, gewoon uit de christelijke boekhandel ;) Maar ik schaamde me er stiekem een beetje voor dat ik dat kocht...

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 12 jul 2005 14:46

hmm klinkt interessant dat boek,
me zusje en zwager zijn getrouwd, en hebben de nodige ergenissen onderling, maar volgens mij zijn het wenningsprobleempjes ;)
ik zie het iig niet somber in.

ben alleen wel benieuwd hoe die schrijver bepaalde verschillen wil uitleggen als ik hoor dat dat boek aan aanrader is.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jul 2005 16:22

Lalage schreef:nee, gewoon uit de christelijke boekhandel ;) Maar ik schaamde me er stiekem een beetje voor dat ik dat kocht...

Ik ook hoor... maar toen ik 'm eenmaal had vond ik het in sommig gezelschap toch wel interessant om er een beetje mee te pronken... :mrgreen:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jul 2005 16:22

spacy schreef:ben alleen wel benieuwd hoe die schrijver bepaalde verschillen wil uitleggen als ik hoor dat dat boek aan aanrader is.

Wat bedoel je met "bepaalde verschillen"?

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 12 jul 2005 17:26

Zoals ik dit topic las, die ik dat het geadviseerd wordt waar mensen twijfelen, en die twijfel is dan weer deels afkomstig van verschillen onderling,
als een van de onderdelen is zoals jullie schrijven:

Is dit wel de juiste partner voor mij?

en dan ben ik daarover dus wel eens benieuwd hoe je dat in een boekje zou omschrijven, want volgens mij is dat geen kwestie van theorie...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2005 00:13

Als je al getrouwd bent, kan je misschien beter 'De vijf talen der liefde' van Gary Chapman lezen. Wel Amerikaans, maar de voorbeelden zijn erg goed.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 13 jul 2005 08:37

Lalage schreef:Als je al getrouwd bent, kan je misschien beter 'De vijf talen der liefde' van Gary Chapman lezen. Wel Amerikaans, maar de voorbeelden zijn erg goed.

Of op een pas-getrouwden-cursus? Bij mij in de kerk wordt er over een jaar ofzo gestart met een cursus voor mensen die 3 tot 5 jaar getrouwd zijn, ik kan me voorstellen dat er meer van dat soort cursussen zijn.

Terug naar “Archief”