Heej Shiva, het klinkt allemaal heel mooi.
Maar het feit dat God liefde is komt volgens mij in Jezus Christus helemaal tot uiting.
Stellen dat iedere religie geod is, als er maar in God wordt geloofd, zou betekenen dat het christendom geen waarde meer heeft. de hele bijbel kan overboord worden gezet, want het is allemaal toch niet helemaal zo met zonde en verlossing... het valt allemaal wel mee.
Het klinkt leuk... maar met die manier van "liefde" bereik je uiteindelijk helemaal niks... omdat iedereen er achter zal komen dat we een schuld hebben bij God die we zelf niet kunnen betalen. Dat we die schuld misschien hebben willen relativeren in ons leven... maar dat we als mensen die die schuld hebben de schuld niet kunnen relativeren. En dat alleen Jezus die schuld betaalde. Want het betalen voor de schuld van anderen kom ik in andere religies niet tegen. Dat is het grote verschil en daarom kan je niet zeggen dat alle religies maar het zelfde zijn. Dat kan je bij de wederkomst niet tegen God vertellen wanneer Jezus naast Hem staat.
Juist omdat christenen geloven dat Jezus stierf voor de zonden van de mensen en dat Hij de enige weg naar God is, is het liefde die christenen er toe drijft om mensen over Jezus te vertellen... ook als ze zelf een andere religie hebben. Niet ons eigen gelijk willen hebben staat centraal, maar Jezus. Je roept ons op om liefde te leven.... en dat is mijn motivatie om anderen over Jezus als de weg naar God te vertellen.