Moderator: Moderafo's
tinos schreef:is goed mysterie.. ik moest shadow toch even gerust stellen he
maar de ware.. tja iedereen roept dat ie de ware ontmoet heeft als ze aan een relatie beginnen.. maar aan het eind was dat toch niet de ware..
beetje verwarrend allemaal...
danserijn schreef:::))
en ook al zullen er nog 23457643213546 ware op de wereld rondlopen.. ik hoef ze niet
ze zullen nooit zo waar zijn als TheShadow
jagertje schreef:Ik heb jullie discussie gelezen, best interessant om te lezen. Maar ik snap jullie allebei. Menselijk bekeken kan ik kurtyo begrepen dat hij zo denkt. Dat zegt hij ook zelf, hij zegt: Nee. Ten eerste zit er denk ik een verschil in het menselijke begrip 'de ware' en het feit dat men gelooft dat God 1 iemand voor hen bestemd heeft.
En hij zegt ook: de menselijke 'ware' kan een ander zijn dan degene die God in gedachte heeft, althans: dat heb ik om me heen gezien bij diverse mensen. Ik geloof zelf namelijk niet dat God iemand voor je bestemd heeft. Maar ik denk niet dat Kurtyo goed denkt. Want in de bijbel staat toch dat God alle dingen bestuurt. Dus dan toch ook deze. Daarom denk ik dat Lausnitz toch gelijk heeft.
groet Jagertje
nonno schreef:Cybercurse schreef:Iemand is niet de ware, iemand wordt de ware.
Vandaar dat je in je leven dus meerdere 'waren' kan tegenkomen.
Conclusie: 'de (enige) ware' bestaat dus niet.
Tjonge... helemaal met je eens..
Jannoek schreef:nonno schreef:Cybercurse schreef:Iemand is niet de ware, iemand wordt de ware.
ik ben het ook helemaal met je eens
Iemand kan hier nu -in Nederland- wel voor jouw idee de ware zijn, maar als je in Amerika had gewoond zou daar ook wel vast een ware zijn geweest voor je
Rare redenering, kun je net zo goed zeggen dat de ouders die je nu hebt misschien wel helemaal niet als jou ouders bedoeld waren (of jij niet als hun kind) omdat als je in een ander gezin geboren was je hun ook niet als ouders gehad had...Jannoek schreef:nonno schreef:Cybercurse schreef:Iemand is niet de ware, iemand wordt de ware.
ik ben het ook helemaal met je eens
Iemand kan hier nu -in Nederland- wel voor jouw idee de ware zijn, maar als je in Amerika had gewoond zou daar ook wel vast een ware zijn geweest voor je
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten