humor & God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 18 mei 2005 17:48

Haha, vind ik eerlijk gezegd ook. Waar dient zoiets nou toe?
Engaged @ 07-01-2005

cyrina
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor cyrina » 18 mei 2005 17:59

W-tje schreef:
Mag je grapjes maken over God? Wat vind je van bijbelse cartoons? Wanneer gaat het te ver?

Ik vind dat grapjes maken over God absoluut niet goed te keuren is!
En Bijbelse cartoons...?
Lees het tweede gebod: Gij zult u geen gesneden beeld, nog enige gelijkenis maken van hetgeen boven in de hemel is enz. Lijkt me duidelijk genoeg dat je God niet mag afbeelden. Dus geen cartoons.

Maar hoe denken jullie erover?

idd geen grapjes over God en cartoons tsja lastig maar over dat 2e gebod ben ik het niet eens in kinderbijbels word Jezus ook afgebeeld en dat is toch ook God? ik heb er persoonlijk geen problemen mee met beeldende bijbels maar ja grapjes nee

LennartvdB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LennartvdB » 19 mei 2005 10:05

1 Korinthe 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Ik vraag me nu af zijn grappen of cartoons tot eer van God/iemand. Een grap is vaak spottend en God laat niet met zich spotten.

Ik bedenk me dus goed voor ik een grap/cartoon mar over God

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 19 mei 2005 10:18

misschien is God wel zo almachtig dat hij ook een grapje kan verdragen.... :lol:

m.i. gaat het om je intentie.....als je echt de draak met God wil steken dan lijkt me het geen goed idee....maar ik denk dat God het best wel kan waarderen als we zo nu en dan het leven relativeren met een grapje....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 mei 2005 09:36

Ik heb een plaatje verwijderd omdat het in deze discussie niet direct iets toevoegt en niet voor iedereen in de discussie acceptabel kan zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 20 mei 2005 18:56

LennartvdB schreef:1 Korinthe 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

heel verstandig dat je hem weggehaald hebt

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2005 21:09

jostitosti schreef:misschien is God wel zo almachtig dat hij ook een grapje kan verdragen.... :lol:

m.i. gaat het om je intentie.....als je echt de draak met God wil steken dan lijkt me het geen goed idee....maar ik denk dat God het best wel kan waarderen als we zo nu en dan het leven relativeren met een grapje....

Als er de spot met God wordt egdreven denk ik niet dat Hij dat niet erg vindt. Er is alleen een verschil tussen spottende humor over God maken en geloven dat God een God is die zelf ook humor heeft en humor kan waarderen, zolang het niet ten tegen zijn geboden ingaat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 mei 2005 11:06

God heeft zeker humor, waar zouden wij het anders van moeten hebben? Maar Gods humor is ver boven de onze en wij zullen die niet bevatten in ons leven.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 21 mei 2005 19:19

Ik denk dat wij GOD helemaal niet kennen en daarom ook niet kunnen zeggen dat GOD humor heeft. Verder vind ik dat je gevaarlijk bezig bent als je de spot ( dat kan op allerlei manieren gebeuren) drijft met God.

Terug naar “Archief”