Dus de overheid dient zich niet te bemoeien met het priveleven van een persoon maar een veilig kader aan te bieden waarbinnen de persoonlijke keuze van het individu gewaarborgd is.
Ik ben het wel met je eens. Maar ik vin euthanasie niet tot die vrijheid behoren eerlijk gezegd. Zeker actieve euthanasie niet. Euthanasie kan de samenleving ook ontwrichten als iedereen eruit kan stappen op het moment dat hij of zij wil.
Nou weet ik ook dat de overheid regels staat t.o.v. euthanasie. In bijbels opzicht ben ik het daar niet mee eens maar dat is idd een andere discussie.Komt ook nog bij dat niet iedereen vrij is of in staat is die persoonlijke keuzes op een verantwoorde manier te maken.
Iedereen moet inderdaad zich kunnen ontplooiien zonder dat de overheid je in je ontwikkeling en idealen belemmert, de overheid moet daarin een veilig kader scheppen.
Maar er staat altijd bij elk grondrecht in de wet "behoudends ieders verantwoordelijkheid voor de wet". Elk grondrecht, of elke persoonlijke keuze die je maakt is niet grenzeloos. Alhoewel ik erg voor persoonlijke vrijheid ben in het doen en laten die ik ook wel in dat dat niet grenzeloos is. Bij betutteling en inmenging van persoonlijke vrijheid zie ik meer het beknotten van de vrijheid van onderwijs, of vereniging. De vrijheid van onderwijs waar meer voorwaarden aan gesteld worden.
Vrijheid om euthanasie te plegen als je dat wilt vind ik persoonlijk daar niet bij horen. Maar daar speelt eerlijk gezegd ook een groot deel levensovertuiging van mij mee. Ik vind niet dat het de taak van de overheid is om een kader te schapen waarin iedereen op den duur zelf kan uitmaken of, hoe en wanneer je eruit kan stappen. (En voor de duidelijkheid het stoppen van een behandeling zie ik niet als euthanasie, je hoeft het leven ook niet nodeloos te rekken)