Ondergewicht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 16 aug 2005 15:48

Nee, het was daar al lang voor.. Alleen op een gegeven moment begon ik flauw te vallen enzo.. Dus dacht ik dat het wel iets zou zijn met mijn ijzergehalte ofzo, dat heeft mijn moeder ook regelmatig gehad. Maar toen ik daarmee bij de dokter kwam bleek het dat niet te zijn. Ook mijn bloeddruk was normaal. Daarna zette ze me op de weegschaal.. Met dikke winterkleren aan (2 broeken, dikke trui, T-shirt enz.) woog ik toen nog maar 51,6 kg.. Ik ben nu wel wat aangekomen. De afgelopen keer dat ik daar weer woog met wat minder dikke kleren aan woog ik ongeveer 53 kg.. Maar dan nog, dat was een half jaar en enorme moeite om maar aan te komen later.
Over de uitslag van die schildkliertest zal ik vrees ik wat later moeten bellen, want mijn dokter is nu tot 4 september weg...Op vakantie..

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 20 aug 2005 19:05

het ligt niet aan de stres ofzo.. in iedergeval niet bij mij.. ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee en denk er zelf bijna nooit er aan. Ik ben er stiekem zelfs trots op dat ik zo dun ben. (ondanks je zwat een lopend scalet kan noemen. :P
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 23 aug 2005 12:28

janneman83 schreef:het ligt niet aan de stres ofzo.. in iedergeval niet bij mij.. ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee en denk er zelf bijna nooit er aan. Ik ben er stiekem zelfs trots op dat ik zo dun ben. (ondanks je zwat een lopend scalet kan noemen. :P

Jan, als jij er zelf geen moeite hebt, denk ik dat je je verder niet druk hoeft te maken. Maar aan de andere kant is 56 kg bij 1.82 wel bijzonder weinig. Ik ben zelf 1.86 en 75 en mensen vinden mij al vrij mager. Als er dan nog eens 20 kg af zou gaan dan zou ik toch wel erg weinig vet meer over houden.

Je schrijft dat je eigenlijk trots ben dat je zo dun bent, ondanks dat je jezelf bijna een lopend skelet noemt? Hoe is dat te rijmen met elkaar?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 aug 2005 19:31

Dat vraag ik me nou ook af...
Ik kan nu maatje 34. Er is een tijd geweest dat dat amper kon.
Best frustrerend

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 25 aug 2005 08:33

ok
Laatst gewijzigd door Jos123 op 17 feb 2006 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 aug 2005 17:24

Ja, het gaat nu wel beter, weet nu ook winkels waar ze maatje 34 hebben enzo. En sommige rokjes kan mn moeder iets innemen, best handig! :D

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 25 aug 2005 17:27

Jos123 schreef:
janneman83 schreef:het ligt niet aan de stres ofzo.. in iedergeval niet bij mij.. ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee en denk er zelf bijna nooit er aan. Ik ben er stiekem zelfs trots op dat ik zo dun ben. (ondanks je zwat een lopend scalet kan noemen. :P

Jan, als jij er zelf geen moeite hebt, denk ik dat je je verder niet druk hoeft te maken. Maar aan de andere kant is 56 kg bij 1.82 wel bijzonder weinig. Ik ben zelf 1.86 en 75 en mensen vinden mij al vrij mager. Als er dan nog eens 20 kg af zou gaan dan zou ik toch wel erg weinig vet meer over houden.

Je schrijft dat je eigenlijk trots ben dat je zo dun bent, ondanks dat je jezelf bijna een lopend skelet noemt? Hoe is dat te rijmen met elkaar?

het kwam idd mss wel raar over. Ik ben zelf niet zo zeer (trots) op dat ik zo dun ben maar door dat ik zo dun ben, ben ik super lenig en redelijk snel. Dat heb ik naar mijn idee te danken aan mijn ligte gewicht. Vandaar dat ik er eigenlijk ook wel een beetje blij mee ben. Ik heb er geen last van dat ik zo dun ben. alleen met kleren kopen is het idd wel eens lastig met me maatje 32. Verder heb ik er eigenlijk alleen maar gemak van.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 26 aug 2005 07:41

ok
Laatst gewijzigd door Jos123 op 23 aug 2006 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 07 mei 2006 12:36

nou, tis alweer een tijdje geleden. Nu ik sinds september op mezelf woon ben ik eindelijk aangekomen. Sinds ik minder fiets (niet meer elke dag minstens 13 kilometer naar school op en neer) ben ik dus aangekomen. Ik eet nu ook een heel stuk minder. Het is gewoon niet meer nodig. De uitslag van mijn schildkliertest heb ik ook niet meer opgehaald, want ik ben op 22 augustus verhuisd naar Zwolle en de huisarts kwam pas 4 september terug...
Ik ben de eerste 6 maanden gemiddeld 1 kilo per maand aangekomen en sindsdien is mijn gewicht wel stabiel te noemen. (alleen toen ik ziek was ben ik wat afgevallen.... en als ik bij mn ouders ben.. ik vind hun eten nu gewoon niet echt lekker meer :oops:
met 58 kilo ben ik heel erg blij :D ik heb zelfs officieel geen ondergewicht meer :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 mei 2006 13:18

Gaaf Hananja!!! :lol:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 31 mei 2006 09:43

marina87 schreef:Dat vraag ik me nou ook af...
Ik kan nu maatje 34. Er is een tijd geweest dat dat amper kon.
Best frustrerend

*herkent* :)
Echt vreselijk irritant als je een rok past, maatje XS en hij zakt van je kont af.. bah :x
Gelukkig heb ik dat nu niet meer vaak :D
Ach, ik zie wel hoor, ik doe niet meer veel moeite om aan te komen, ik eet vrij veel en ben nu opzich wel tevreden. Zou wel iets zwaarder willen wegen, onder de 50 kg staat zo mager op de weegschaal :mrgreen:
Waar ik nooit tegen kon is dat mensen denken dat je anorexia hebt, dat gebeurde me een paar jaar terug nog wel eens.. echt vreselijk als ze bij je ouders gaan navragen of je anorexia hebt :x

Hoeveel calorieen mag je hebben per dag?
Ik heb nl net uitgerekend hoeveel ik er vandaag binnen heb gekregen *ik verveel me ;) * en het zijn er nu 1500.. volgens mij is dat echt veel!

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 31 mei 2006 15:17

het gemiddelde voor vrouwen wat toegestaan is is 2000, dus het valt nog heel erg mee.. (kijk maar op een willekeurige verpakking bij de appie..)
Maar het kan ook zijn dat je zo dun bent omdat je teveel beweegt... Bij mij was dat zo. Ik deed niet aan sport ofzo, maar ging wel elke dag op de fiets naar school. De desbetreffende school was zo'n ruime 13 km verderop. Doordat ik vaak haast had (ik sta niet echt bekend als iemand die ruim op tijd is) fietste ik dan stevig door en kon het 's ochtends, weer of geen weer, in 3 kwartier van deur tot lokaal halen.. Maar nu ik dichter bij mn (nieuwe) school woon en minder vaak fiets (lang leve de ov) ben ik aangekomen. Ik woog in de winter 58 kg en nu ik weer meer fiets met het betere weer en slechter eet doordat ik vaak 's avonds moet werken (zoals vanavond: 5-8) ben ik weer terug naar 55, net op het randje van gezond gewicht. Maar dat is nog altijd meer dan de 51 kg die ik vorig jaar rond deze tijd woog...
Maar er zijn veel meer oorzaken mogelijk, dat is denk ik bij bijna iedereen wel weer anders.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 31 mei 2006 15:28

oh dan kan ik nog wel ff dooreten :D
Ja, ik fiets wel naar school, ben altijd te laat en fiets dus ook hard..
En sowiso, als ik beweeg doe ik het ook snel. Maar ik beweeg niet zoveel, ben nogal lui aangelegd.
Misschien, als ik volgend jaar niet zoveel fiets, kom ik dan wel aan. Ach ;) het maakt me ook niet veel uit eigenlijk :)

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 31 mei 2006 15:40

marina87 schreef:Ja, het gaat nu wel beter, weet nu ook winkels waar ze maatje 34 hebben enzo. En sommige rokjes kan mn moeder iets innemen, best handig! :D

Die maat is zo frustrerend...tshirts en rokjes moet ik eigenlijk altijd innemen, maar omdat ik daar een hekel aan heb shop ik eigenlijk alleen nog maar op kinderafdelingen, maar de blikken die je krijgt als je een rokje in maat 152 koopt en een shirtje in bijvoorbeeld maat 128 zijn niet altijd leuk :? Voordeel is wél dat kinderkleding vaak stiekum toch leuker is dan volwassen kleding ;)
Broeken zijn echt een ramp, 3 weken terug nog een nieuwe spijkerbroek gekocht, maat 26, het kleinste wat er is geloof ik, maar ook die is alweer te wijd. Kinderbroeken is geen optie want die modellen zijn vaak zo vreselijk! ;)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2006 15:54

Elke dag naar school fietsen is idd vermagerend ;)
Wij fietsen altijd 18 km in 3 kwartier of minder, en zodra het zomervakantie was, kwam ik meteen kilo's aan altijd.
Mijn broertje is ook erg mager (is 1.75 meter en weegt iets van 45 ofzo) maar dat komt ook echt doordattie heel veel fietst, niet perse naar school, maar soms 5 x op n dag heen en weer naar rhenen enzo.
Het is soms best sneu, als mensen weer tegen em zeggen: jij bent echt mager! Ongezond zeg!'

Sterkte, magere mensen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”