Moderator: Moderafo's
Lotte schreef:Zou je, als je als kind stelselmatig geslagen bent, daar wat van over kunnen houden?
als je dus geslagen bent omdat je stout was, niet uit mishandeling ofzo.
Elsa schreef:Lotte schreef:Zou je, als je als kind stelselmatig geslagen bent, daar wat van over kunnen houden?
als je dus geslagen bent omdat je stout was, niet uit mishandeling ofzo.
Zonder 'deuken' groeit niemand op. Iedereen heeft wel dingen uit zijn/ haar opvoeding die hem/ haar later nog pijn doen.
Een 'deuk' is echter geen 'barst'. Met deuken kun je leven. Word je misschien zelfs nog wel sterk van, maar een barst is een wezenlijke beschadiging die nooit meer weggaat. Dat is ernstiger.
Ik denk niet dat een kind dat slaag krijgt omdat het stout is, daar een trauma van oploopt. Ik denk wel dat het ook zonder klappen kan. Duidelijk en consequent zijn in je opvoeding heeft net zoveel gewicht en is voor beide partijen prettiger.
Lotte schreef:Elsa heb jij al kinderen in de puberleeftijd?
Hoe ga je daar mee om?
Pieter schreef:Ik ben voor een corrigerende tik. Een kind van twee dat telkens aan die mooie bloemen wil trekken, luistert waarschijnlijk niet naar je als je zegt dat die mooie bloempjes wellicht kunnen beschadigen. Een tikje op de vingers helpt volgens mij wel...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten