Marnix schreef:Ik heb nog geen antwoord op deze vraag gekregen, ik ben toch wel benieuwd naar het antwoord van de mensen hier die voor de doodstraf zijn
Maar om even op die straf in te gaan, wat is dan de meerwaarde van de doodstraf boven levenslange cel? Als je mensen dan toch wil straffen voor hun fouten (wat me heel terecht lijkt) kan je beter levenslang cel geven dan de doodstraf, het eerste is namelijk een veel grotere straf, en oko veel effectiever.
Ik spreek even vanuit een neutraal standpunt: het werd volgens mij vroeger ook al gedaan (denk aan het kruis waar Jezus aan hing, eigenlijk moest daar Barabbas hangen). Ik zou niet inzien waarom het dan ineens afgeschaft is die doodstraf.
Ja, maar denk je ooit dat je het voor elkaar krijgt om die mensen levenslang te geven? Ze zijn dan toch zo weer vrij en volgens mij geeft het ook een grotere voldoening als men de dader straft (voor het slachtoffer dan). Maar ik ben er iig niet voor om zomaar meteen iemand de doodstraft te geven, ik wil dan wel 100% bewijs, en het moet een zeer zwaar delict zijn geweest.
Denk je niet dat dat afschrikt, zo'n doodstraf? Volgens mij ligt dat psychisch nog verder hoor!