Glad ijs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 07 apr 2005 19:30

tinos schreef:
The Intolerant Truth schreef:
M@rije schreef:Nee tv kijken op zich vind ik ook totaal geen probleem, maar je kijkt eigenlijk naar iets wat je dan afkeurt (want ik zeg net: sporten op zondag als professional vind ik niet kunnen ) dus ik ben nu inconsequent.

Dan ben je het dubbel ;)

Je hebt de tv aan. Dat kost stroom. Stroom word opgewekt in de energie centrale. Dus zijn er mensen in de centrale voor jou op zondag aan het werk.
Dat zelfde geld voor pc, lampen of andere dingen die je op zondag gebruikt.

wat wil je hiermee zeggen? dat je moet leven als de amish?

Dat zou kunnen. Maar alleen op zondag natuurlijk!
Of je niet zo druk maken om sport op tv. Ook een goede natuurlijk.
Wel het één en niet het ander is natuurlijk een tikje hypocriet.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 07 apr 2005 19:32

tinos schreef:
M@rije schreef:Nee tv kijken op zich vind ik ook totaal geen probleem, maar je kijkt eigenlijk naar iets wat je dan afkeurt (want ik zeg net: sporten op zondag als professional vind ik niet kunnen ) dus ik ben nu inconsequent.

Dan ben je het dubbel ;)

Je hebt de tv aan. Dat kost stroom. Stroom word opgewekt in de energie centrale. Dus zijn er mensen in de centrale voor jou op zondag aan het werk.

ben het met je eens dat wel het één en niet het ander hypocriet is, maar daarbij kan je ook nog onderscheid maken tussen wat noodzakelijk is en niet ;)

The Intolerant Truth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor The Intolerant Truth » 07 apr 2005 19:35

tinos schreef:
tinos schreef:

Dan ben je het dubbel ;)

ben het met je eens dat wel het één en niet het ander hypocriet is, maar daarbij kan je ook nog onderscheid maken tussen wat noodzakelijk is en niet ;)

Klopt. Zo is stroom in een ziekenhuis best belangrijk.
Maar stroom voor de tv, lampen, en zèlfs het eten niet. ;)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 07 apr 2005 19:37

daarin verschillen we dan waarschijnlijk van mening.. ik vind et wel handig dat ik eten kan koken op zondag, vind het ook wel prettig dat er lampen aan zijn als ik voor k naar bed ga nog even wat wil lezen etc..

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 19:38

Wat een wettisch gezeur allemaal. Jullie lijken wel chassidische joden. Die gaan op zondag naar de buren vertellen dat ze niet begrijpen waarom het bij hen (bij de chass. joden dus) zo donker is binnen. Dat is dan een subtiele manier om de buren te vragen het licht aan te komen doen. Dat mag dan wel.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 07 apr 2005 19:42

en dus weer on-topic
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 07 apr 2005 19:43

jas schreef:Wat een wettisch gezeur allemaal. Jullie lijken wel chassidische joden. Die gaan op zondag naar de buren vertellen dat ze niet begrijpen waarom het bij hen (bij de chass. joden dus) zo donker is binnen. Dat is dan een subtiele manier om de buren te vragen het licht aan te komen doen. Dat mag dan wel.

aha.. toch wel :D fijn dat je het even zo uitlegt.. sorry dit was nog ff off-topic

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 20:06

tinos schreef:
jas schreef:Wat een wettisch gezeur allemaal. Jullie lijken wel chassidische joden. Die gaan op zondag naar de buren vertellen dat ze niet begrijpen waarom het bij hen (bij de chass. joden dus) zo donker is binnen. Dat is dan een subtiele manier om de buren te vragen het licht aan te komen doen. Dat mag dan wel.

aha.. toch wel :D fijn dat je het even zo uitlegt.. sorry dit was nog ff off-topic

Ik begrijp em niet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 apr 2005 21:12

tinos schreef:

Dan ben je het dubbel ;)

:wink: :wink:

Ik heb toevallig veel gelezen over de Amish....wow....wel bewondering voor hun leven en doelstelling. Voor mezelf gezien denk ik niet dat het zo 'hoeft'maar voor degene die dat wil......eigen keus.....

Tsja wat wel en wat niet op zondag.....blijft een (voor mij ) zinloze discussie. Ik probeer de zondag te gebruiken en zien als een aparte dag, speciaal gereserveerd, om extra na te denken over God, mijn leven, mijn geestelijk leven en bezinnig en persoonlijke studie. En ja daar heb ik inderdaad stroom voor nodig en een torenhoge verticale lijn :wink: :wink: :idea: :idea:

Ik probeer vòor mezelf na te gaan bij activiteiten op zondag of het echt vandaag moet, of ik dingen doe die me verder bij God vandaan houden.....Ja ik weet, elke dag moet zo'n dag zijn...

Voor mezelf gesproken dus zal ik de sportschool op zondag absoluut niet ingaan omdat ik dat niet nodig vind omdat op zondag te doen en ik voel dat dat niet 'hoort-mag'

Code: Selecteer alles

Wat een wettisch gezeur allemaal. [quote]

Inderdaad maar er zijn mensen die graag uitleg zien bij dit soort onderwerpen...(is het daar ook geen forum voor???)[/quote]

Sorry...deels toch on-topic toch???

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 07 apr 2005 21:26

maar in de tweede plaats ook om de oneerbaarheid van de kleding en de poses die aan het turnen verbonden zijn.

Hierover wil ik nog wel eens een nieuw topic openen... :)
Engaged @ 07-01-2005

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 21:35

M@rije schreef:
maar in de tweede plaats ook om de oneerbaarheid van de kleding en de poses die aan het turnen verbonden zijn.

geniet van je lijf allemaal door God geschapen.

en iedereen die opgewonden wordt van vrouwen in turnpakjes en turnhoudingen gaan maar in therapie.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 07 apr 2005 21:37

en iedereen die opgewonden wordt van vrouwen in turnpakjes en turnhoudingen gaan maar in therapie.

Ben idd bang dat je probeelm bij Jas zn hoeveelheid testosteron ligt... :mrgreen:
Engaged @ 07-01-2005

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 apr 2005 22:23

M@rije schreef:

Ben idd bang dat je probeelm bij Jas zn hoeveelheid testosteron ligt... :mrgreen:

Oh dus de tekst uit:
15 Want hetgeen ik doe,42) dat ken ik niet;43) want hetgeen ik wil,44) dat doe ik niet,45) maar hetgeen ik haat,46) dat doe ik.
16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe,47) dat zij goed is.
17 Ik dan doe datzelve nu niet meer,48) maar de zonde, die in mij woont.49)
18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij,50) maar het goede te doen,51) dat vind ik niet.

gaat dus bij dit soort dingen niet op. Ik vraag me dan (serieus af ) in hoeverre je dan moet gaan om geen aanstoot te geven....sorry ben de letterlijke tekst ff zoek!

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 22:59

iemand in een turnpak trekt een turnpak aan omdat het handig is met turnen. En als je als man of vrouw er niet tegen kan om daar naar te kijken, dan zorg je maar dat je daar weg blijft.

Al daagt een ander je nog zo uit, je hebt nooit een excuus als je de ander om die reden pakt. Opgewonden zijn, zit nog altijd tussen jeeigen oren en niet tussen die van de ander.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 23:09

joris schreef:
M@rije schreef:

geniet van je lijf allemaal door God geschapen.

Heb ik het gehad over opgewonden raken dan? Wat een dirty mind heb jij. Volgens mij heb ik geschreven dat het niet eerbaar is.
Maar goed, ik ben er al achter dat christenen zich niet meer onderscheiden van de rest van de wereld. Alles gaat toch wel naar de verdoemenis.

Terug naar “Archief”