tinos schreef:The Intolerant Truth schreef:M@rije schreef:Nee tv kijken op zich vind ik ook totaal geen probleem, maar je kijkt eigenlijk naar iets wat je dan afkeurt (want ik zeg net: sporten op zondag als professional vind ik niet kunnen ) dus ik ben nu inconsequent.
Dan ben je het dubbel

Je hebt de tv aan. Dat kost stroom. Stroom word opgewekt in de energie centrale. Dus zijn er mensen in de centrale voor jou op zondag aan het werk.
Dat zelfde geld voor pc, lampen of andere dingen die je op zondag gebruikt.
wat wil je hiermee zeggen? dat je moet leven als de amish?
Ik heb toevallig veel gelezen over de Amish....wow....wel bewondering voor hun leven en doelstelling. Voor mezelf gezien denk ik niet dat het zo 'hoeft'maar voor degene die dat wil......eigen keus.....
Tsja wat wel en wat niet op zondag.....blijft een (voor mij ) zinloze discussie. Ik probeer de zondag te gebruiken en zien als een aparte dag, speciaal gereserveerd, om extra na te denken over God, mijn leven, mijn geestelijk leven en bezinnig en persoonlijke studie. En ja daar heb ik inderdaad stroom voor nodig en een torenhoge verticale lijn
Ik probeer vòor mezelf na te gaan bij activiteiten op zondag of het echt vandaag moet, of ik dingen doe die me verder bij God vandaan houden.....Ja ik weet, elke dag moet zo'n dag zijn...
Voor mezelf gesproken dus zal ik de sportschool op zondag absoluut niet ingaan omdat ik dat niet nodig vind omdat op zondag te doen en ik voel dat dat niet 'hoort-mag'
Code: Selecteer alles
Wat een wettisch gezeur allemaal. [quote]
Inderdaad maar er zijn mensen die graag uitleg zien bij dit soort onderwerpen...(is het daar ook geen forum voor???)[/quote]
Sorry...deels toch on-topic toch???