In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 09 apr 2005 13:58

Ik weet dat ook niet, en volgens mij kan niemand dat met zekerheid zeggen, maar het is dan niet: o, die hoort er wel bij, en die niet... en, die had ik hier wel verwacht, maar ik zie hem/haar niet. Of, waar is persoon X?

Nee, alles gaat om Gods heerlijkheid, en als we elkaar kunnen herkennen, is dat ook tot Gods heerlijkheid!

Aards door mij gedacht: ik hoop het wel!
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2005 14:12

joepie schreef:
Raido schreef:In zijn verheerlijkte lichaam...

Maar toch zaten er nog de gaten in van de spijkers en de snede van het zwaard. Dus hoe verheerlijkt was het dan?

Doet dat daar dan iets aan af? Is Zijn liefde ergers meer aan te zien dan aan de littekenen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2005 14:14

frekje schreef:Ik weet dat ook niet, en volgens mij kan niemand dat met zekerheid zeggen, maar het is dan niet: o, die hoort er wel bij, en die niet... en, die had ik hier wel verwacht, maar ik zie hem/haar niet. Of, waar is persoon X?

Nee, alles gaat om Gods heerlijkheid, en als we elkaar kunnen herkennen, is dat ook tot Gods heerlijkheid!

Als we er een potje kunnen voetballen is dat ook tot Zijn heerlijkheid :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 09 apr 2005 14:41

Marnix schreef:
frekje schreef:Ik weet dat ook niet, en volgens mij kan niemand dat met zekerheid zeggen, maar het is dan niet: o, die hoort er wel bij, en die niet... en, die had ik hier wel verwacht, maar ik zie hem/haar niet. Of, waar is persoon X?

Als we er een potje kunnen voetballen is dat ook tot Zijn heerlijkheid :)

Jazeker! Als God die mogelijk geeft, is dat goed! (Ga hier niet te ver mee, door verhalen te gaan verzinnen, maar als God dat tot Zijn heerlijkheid vindt, kan dat ook daar!)
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2005 15:59

Ik verzin geen verhalen inderdaad.

Maar ik denk wel dat er in de hemel ook nog best ruimte is voor allerlei hobbies. Waarom zou je daar niet kunnen schilderen, sporten, tuinieren, reizen etc?

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 09 apr 2005 18:12

Marnix schreef:Als we er een potje kunnen voetballen is dat ook tot Zijn heerlijkheid :)

Waarmee je dus impliciet aangeeft dat er herkenning is in de hemel. :D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 apr 2005 21:25

Marnix schreef:Ik verzin geen verhalen inderdaad.

Maar ik denk wel dat er in de hemel ook nog best ruimte is voor allerlei hobbies. Waarom zou je daar niet kunnen schilderen, sporten, tuinieren, reizen etc?
Omdat je eeuwig voor godsaangezicht zult staan en zingen ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 apr 2005 23:22

Raido schreef:
Marnix schreef:Ik verzin geen verhalen inderdaad.

Omdat je eeuwig voor godsaangezicht zult staan en zingen ;-)

Precies....ik denk ook niet dat daar ruimt voor is. In de zin van....het nodig hebben en het willen. Volgens mij hebben we daar geen vermaak meer nodig....dan mag men doen wat je beleeft.....God eeuwig loven....

Want anders zou dat er ook zijn in de hel????

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2005 01:01

Zoals ik eerder al aangaf... door te verwijzen naar het paradijs... God loven hoeft niet in een eeuwigdurende kerkdienst. In het aradijs loofde de mens God door de leven, als mensen naar Zijn beeld geschapen.

Raido's opmerking was niet serieus bedoeld... Je staat daar niet eeuwig te zingen in een kerkdienst.

Waarom zou er in de hemel geen vermaak meer zijn? Ik denk dat je daar gewoon mag leven, net als Adam en Eva in het paradijs... allerlei dingen kunnen doen en daar ook plezier in hebben... en dat allemaal tot lof en eer van God!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 apr 2005 10:21

Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 11 apr 2005 11:24

LB.

Het zal al ter ere Gods zijn. En als daarvoor de hond uitgelaten moet worden wil ik het wel doen.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 11 apr 2005 11:49

PeterD schreef:LB.

Het zal al ter ere Gods zijn. En als daarvoor de hond uitgelaten moet worden wil ik het wel doen.

precies, en ik wil ook wel een dorpelwachter in de hemel zijn.

Overigens, in Zijn gesprek met de sadduceen wijst de Heere hen er nog eens fijntjes op dat God nog steeds de God van Abraham, Izaak en Jacob is. Dus is er iemand in de hemel die kan zeggen : ik ben Abraham, of : ik ben Izaak of : ik ben Jacob.
Dan zijn we er toch uit?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 apr 2005 13:27

als dat 'daar'nog hoeft......

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2005 13:40

Raido schreef:Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..

Hm, ik ken genoeg kinderen van God die ook van andere dingen kunnen genieten dan alleen maar hallelujah-en in een praisedienst hoor. :wink:

PeterD

Berichtdoor PeterD » 11 apr 2005 13:49

essieee schreef:

als dat 'daar'nog hoeft......

:mrgreen: inderdaad. En ik hoop het niet!

Terug naar “Archief”