wij naar de paus of de paus naar ons

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 20 jun 2003 14:42

Boudewijn schreef:Wel nu waarom weergeef je nu zelf het karakter weer in deze korte teksten, waarop en waaraan de RK Staat Rome haar macht en absolutrie aan ontleent in deze wereld. Als zij dat hanteert, dan maakt zij geen fouten, maar dan handelt zij maar haar eigen Geest en niet die van Jezus! Zeker als ze zich "vergist" in de "fout" o Maria de Koningin der Hemelen te noemen! Dit terwijl de RK drommels goed weet, dat Onze Koning Jezus in de Hemel is.

Je uit alleen beschuldigen zonder bewijs en vervolgens extrapoleer je een kerk met fouten tot de antichrist.

Ik heb aangetoond dat jouw geloofsuitleg ook misleidend is, jouw logica volgen, ben jij, Boudewijn, nu de antichrist :?:

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 21 jun 2003 00:00

Zo af en toe passeren op dit forum nazaten van Don Quichot (dennis, boudewijn, eliyahu e.d.). Ze vechten tegen windmolens.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Dennis

Berichtdoor Dennis » 21 jun 2003 09:19

Hallo Boudewijn,

Nu je met groenrondballetje in discussie bent over het pausdom, zou ik je willen aanraden de discussie 'Anticrist' eens door te nemen, dit omdat hierin een discussie over hetzelfde onderwerp te vinden is.

Mvg,

Dennis

Boudewijn

paus

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2003 08:42

Goede morgen Groenrondballetje,

Dank voor je reactie. Afgelopen Sjabbat was ik in de omgeving van Dalfsen fietsen. Toen ik langs de Bron kwam zag ik dat er een bijéénkomst was van Messiasbelijdende Joden. Ik ben daar gaan kijken en kwam in contact met een aantal Joodse (van geboorte dus) broeders. Zij hebben mij zaken vertelt over de Joden die in de VIS geld steken in allerlei projecten van president Bush en die welke,sinds 1913 de Verenigde Staten die Wereldstaat hebben gemaakt die zij is. Ook heb ik van hen gehoord dat de politiek om Irak en Israël er één is om het Midden Oosten tot een economisch bolwerk te maken van de USA. Het gehele Midden Oosten zal uiteindelijk een gedifinieerde vorm van Amerikaans democratische politiek ten deel vallen. Louter en allen om economische redenen. Je hebt natuurlijk ook niet door beste vriend, dat economische redenen ten grondslag hieraan liggen zoals de "zon-dags wet" welke Constatijn die toepaste. De zon-dag als "rustdag" van de slaven die de wereldse economie draaiende moeten houden om de RIjken nog RIjker te maken en de Heersers en Leenheren die we feitelijk al eeuwen kennen.
Zon-dag wereldse dag van "rust" en aanbidding van ede broodheren. Nota bene in de Joodse gelederen moet ik bevestigt horen wat ik -zelf- al jaren weet en onderzocht heb. ALLE denominaties of ze nu wel of niet de "Sabat" onderhouden zullen onder dat juk vallen. "Zal ik nog geloof vinden" zegt de Here Jezus vertwijfelt. Nee, natuurlijk niet. Hijzelf zeht dat er een OVERBLIJFSEL is -vanuit- die denominaties. Welke relgie dat ook mag zijn.
De Gereformeerden- de Hervormden- de Vrijgemaakten- de Baptisten- de Willow Creek aanhangers, de Adventisten kwkaken allemaal dat ze de "ware" en de "enige zijn" Wel Jezus is duidelijk; Zij die de geboden onderhouden en het getuigenis van Jezus hebben, zijn het Overblijfsel.
Mijn Joodse broeders hebben mij afgelopen Sjabbat uitgelegd (nota bene zij die de Messias hebben aangenomen) wat er loos is in dewereld.

Met mijn, eertijds Ned. Hervormde basis, heb ik de Here -persoonlijk- leren kennen als mijn persoonlijke Verlosser. Velen kijken (misleid maar oprecht) naar het huidige Israël als wereldse Staat. Iedereen buigt en knielt devoot voor de Joden, die Jezus in essenttie hebben afgewezen, het OT volk dat Jezus verwierp en de opdracht ter zijde schoof, terwijl God dor Mozes een vertwijfelde poging deed om het volkm Israël tot de orde te roepen.

Jezus maakte een eide aan de bevoorrechte positie van dit volk en stelde ALLE mensen in staat om van Hem te (leren) getuigen en het Hemels Koninkrijk te verkondigen. Nota bene ex-Orthodoxe Joden leren mij, dat wat ik persoonlijk heb ervaren met mijn Heer. Ik lijk CLifford Goldstein wel, die in het boekje Bijbels verklaard zo duidelijk zijn ervaringen als Orthodoxe Jood met een Hemelse God verwoord en aangaaft dat er wel degelijk een over een Overblijfsel spreekt en dat niet iedereen gered wordt, die alsmaar roept dat de gendade voldoende is. Het gaat er niet om dat we de persoonlijke relaties (en oprecht geloof van een ieder) met God verstoren van anderen, wen moeten de mensen er op wijzen dat er gevaar dreigt en dat Jezus op DEZE wereld gen vrede kan en zal brengen.

Nog even iets over de zondag, welke in zo'n strakke lijn van Rome ligt:

En de vierde engel goot zijn uit over de zon en haar werd gegeven de mensen te verzengen met vuur............................................De goddelozen ervaren nu een verschrikkelijke pijn. De combinatie van verzengende hitte en open zweren is niet uit te houden. Er zullen tal van wonderen plaats vinden, NET ALS IN DE DAGEN VAN MOZES; sommige van God, andere van SATAN. De goddelozen zullen niet besefen dat de duivel de gaven van de Geest heeft nagebootst. (zondag i.p.v. Sjabbat bijvoorbeeld, Heilige Mis i.p.v. een direct persoonlijke relatie met de Here door de Heilige Geest van een opgestane en levende Verlosser, die VAN HET KRUIS IS OPGESTAAN).
Velen die wonderen hebben verricht en wonderwerken hebben gedaan, hebben Gods Sjabbat vetreden en hen, die de dag eerbiedigen VERVOLGD (zoals ik hier -alhoewel onbedoeld uit gebrek aan inzicht) zou kunnen ervaren. Diegenen die de zondag onderhielden een rustdag van een economisch monster met een politiek - religiues -maar menselijke streven-
gelijkend karakter, voelden zich zeker in een Staat overvloedig van weldaden en rijkdom, dat de mens zichzelf had doen bereiken (Romeinse rijk, Napoleons streven en het Derde Rijk, dat met al zijn rijkdom en vooringenomen positie ten onder ging -als voorbeeld.

Nu zijn zij die Wereldse Koning aanbidden razend "Niet een ieder die tot Mij zegt:"Here here zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar WIE DOET MIJNS VADERS, die in de hemelen is.

Zie je dat groenrondballetje, zie je nu het Onze Vader hier zo duidelijk weergeven in de woorden van Jezus. Iedereen die de zondag onderhoud of de Islam danwel Mohammed belijdt, oznder kennis van meerwaarde, wordt door Jezus gezien als trouw. Maar het gaat er om dat we niet moeten blijven staan op het zelfde punt, als we zijn aangenomen (ik neem u aan zoals u bent). We moeten groeien. Maar velen zij "razend" op mij maar feitelijk indirect op Jezus. Ik laat immers gewoon de Bijbelse passages zien waar de God van genade ineens een andere God lijkt te zijn.

Genade alleen is niet voldoende; Geestelijke groei is belangrijk!

Here here hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd, en in Uw naam boze geesten uitgedreven, en in Uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik heb openlijk zeggen:

"Ik heb U nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der weteloosheid (Matt 7:21-23) Nu wordt dus de ware aard van hen die Gods wet verwierpen openbaar. Al de raadgevenigen en adviezen die zij van Jezus, door mensen of de Heilige Geest hoorden, hebben zij verworpen op GROND VAN EEN VERKEERDE WET (-geving).
Het Volk Israël werd uit haat functie ontheven omdat zij een ANDERE GRONDWET hanteerde dan die, welke Mozes van de berg (afdalende) meebracht. Het Gouden Kalf was hun wet en )af-)God. Zij verwierpen hiermee hun aanspraak op het Koninkrijk, het beloofde land.

De Joodse broeder waarmee ik sprak legde me zo haarfijn uit dat velen Protestantse kerken reeds verloren zijn omdat ze wetten van mensen navolgen. Van welk een betere persoon dan een eertijds Orthodoxe Jood, die ervaringen heeft gehad met (alleen) de Thora en de strakke Schriftuurlijke wetten die door mensen tot Menselijke wetten werden gemaakt, kan ik meer get8gnbeis van de Here zelf zien van Zijn Sjabbat als dag van aanbidding en relatie met de Here, in het licht van het Komende Konkrijk voor ons, maar reeds Hemels van da grondlegging van Zijn Rijk.
Zij die zich niet bekeren en God blijven belasteren (als zij weten wat God werkelijk vraagt om mee te werken aan de verlossing en de kennis ook voor handen is) wat zegt dan ebijbel over die ENgel die de 4e schaal over de zon uitwerpt.

Deze plaag is precies aangepast aan de zonden der mensen. Ze hebben de "dag der zon" geëeerd overenkomstig de overleveringen van mensen.
Kijk, overleveringen van mensen. Menselijk religiues denken in een Menselijk religieuse macht, die jangt aan een aardse en "onmenselijke" Koning welke van de Draak zijn macht kreeg.

Terwijl zij die tot het Overblijfsel behoren (uit alle taal, natie en stam) zich verborgen houden en door God van alle nodige behoeften zullen voorzien (in de woestijn) worden zij die zich vasthielden aan menselijke overleveringen lijden onder de zon die als een hare zak aan de hemel de aarde pijnigt. Daar war de mensen om vroegen en hun gebed lag, daar hehben ze dan de meeste profijt van God geeft het de zon, omdat ze daar om vroegen. Maar voor hen die alle tegenslag en verbanning uit het Grote Babylon zijn gegaan (Gaat uit van haar opdat gij geen DEEL aan haar hebt) zal God, gelijk Hij ook aan ELia heeft gedaan:

"Zijn brood is gewijs, zijn water verzekert" Jes. 41:17 en 33:16

Ik heb met Joodse broeders mar ook andere Christelijke medebewoners gesproken die in het Derde Rijk niet toegaven aan de pressie om DEEL TE HEBBEN AAN DAT RIJK dat hen ALLES kom verschaffen. Ik heb gesproken met Bijbelgetrouwe mensen, die de geboden Gods naleefden (want die kenneis hadden zij) en de Sjabbat eerden, welke in het Roemenië van Chauchescu leefden en UITGESLOTEN van deelname aan de maatschappelijke "geneugetn" van die Staat. Zij allen hebben bewondering afgedwongen van de Officieren van de Securitate, die met de Bijbel in de hand de aardse STaten verdedigden. Louter op grond van trouw aan Jezus, louter trouw aan de Geboden en Sjabbat werden leden van het Derde Rijk en het Roemeni/ van Chauchescu volgelingen van Jezus en kostte het deze mensen hun baan. Uitgestoten van de maatschgappelijke geneugten, die ook deze wereld alleen voor trouw aanhangers zal realiseren en de One World Order dat zal zijn wat ooit het Romeinse Rijk was, waaraan ook het volk Israël zo graag deel van wilde uitmaken en ten onder ging aan dié keuze, zo zal ook de One World Order, zelfs met behulp van -sommige- Joden uit deze wereld en het Israël als wereldse Staat, tot stand komen.

Wees waakzaam leert Jezus ons op diverse plaatsen in de Bijbel. Lees eens 2 Tim. 5:18-22 over die waakzaamheid, opdat niemand zich kan verontschuldigen dat hij of zij es nicht gewusst hätte können. Want bij de Heer is geen plats voor verontschuldiging. Arbeit macht frei was een spreuek die boven de ingang van diverse concentratiekapen hing. Vergeet niet dat zelfs jonge anbitieuze managers in staat zijn om te zeggen dat "er een volledige vrijheid is door 24 te werken aan de Laptop d.m.v. WiFi.
Slaven van een economische systeem of vrienden van een Hemelse Verlosser. Dat alleen is mogelijk als we diens we de grondwet hanteren en (willen) hebben aangenomen van die opveré1▲nkomstige Rijken (Grote Babylon of Hemels Jeruzalem.

Dank dank JHWH zei mijn Joodse broeder afgelope Sjabbat dat wij de Messias hebben mogen leren kennen. Wat een schande dat ons zo veel generaties ons is onthouden de Verlossing die allen Hij kan geven.
Neem een voorbeeld aan zon Joodse man, dat brengt en leert meer dan naar de zon-dag en de wereldstaat Israël te kijken, want beide zullen door de "zon" veteerd worden, zoals de Bijbel ons zelf leert. Terwijl zij die BEWUST kiezen voor een andere wet en een andere Koning Vervult God ZIjn belofte aan hen die naar Zijn laatste oproepen hebben geluistert en er ook GEHOOR aan hebben gegeven (nadat zij bekend ijn gesteld) Niemand zal vlak voordat de plagen uitbreken, ONBEKEND zijn met wat God nog bekend heeft gemaakt aan Zijn Christengemeenten. Iedereen zal er van gehoord hebben. God zal de Belofte aan Zijn volk in vervulling doen laten gaan. "De Here is uw Bewaarder, de Here is uw Schaduw aan uw rechterhand. De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts (Psalm 121:5) Door de vijfde engel zal de Troon van het Beest en zijn Rijk verduisteren..................(Openbaring 16:10 en 11)
Blijkbaar heeft het Beest een Troon op aarde en een Rijk. God zal een einde maken an die Troon. De Troon van God in de Hemel zal nu recht spreken. God zal zich echter verborgen houden, Hij zal alleen de plagen over deze wereld laten gaan. Gods kinderen weten, uit ervaring met Jezus en een Hemelse orde, dat dit alles moet gebeuren maar zij zullen beschermd worden. "geen onheil zal u treffen en geen plaag zal uw tent naderen Psalm 91: 3-10.

Tot slot:

Hoe kunnen wij weten dat de Troon waar God eenm plaag over heen zal laten gaan en de Draak de duivel is en waarvan het Rijk deze wereld is. Wel dat wordt hier uitgelegd.

En de zesde engel goot zijn schaal uit op de grote rivier de Eufraat en zijn water droogde op, zodat de weg bereid werd voor de koningen die van de oipgang der zon komen. En ik zag uit de bek van het beest en uit de bek van de draak (Beest= absolute Staatsmacht die zijn gezag ontleent van de Draak-Satan) en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten komen (als tegenhamgers van de Drie-eenheid van het Hemelse Lam) als kikvorsen (type van snelle verspreiding van die zondige macht) want het zijn geesten van duivelen..................... welke uitgaan naar de DE KONINGEN DER GEHELE WERELD om het volk (om hen) te verzamelen tot de OORLOG op de grote dag van de ALMACHTIGE GOD (Openbaring 16:12-14 en vers 16) Wie wil er nu behoren tot een Staatsmacht die Leiders heeft welke de Staten leiden en beheren waaraan de Hoer zit? Is het niet beter om te zitten aan de wateren van een Hemels Rijk die de Reine Vrouw zal bewonen als zij gemeenschap heeft met de Bruidegom (Jezus) en de Koning die Eeuwig de hunne zal zijn?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 11:02

Help!

ze hebben elkaar gevonden!
---

Dies Domini betekent niet 'dag van Rome', maar 'dag van de Heer'. Misschien verduidelijkt dat iets...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2003 11:12

Hallo Gershwin,

DIES DOMINI betekent "dag van de Heer:. Als nu de Paus zichzelf tot "Heilige Vader" heeft benoemd, welke 'Heer' wordt er dan door Rome (feitelijk) bedoeld, als zij de Sjabbet heeft verandert in de zon-dag!
We kunnen weten dat de "Heer" die vanaf de Troon van de Tegenstander komt. "tijden en wetten" zal veranderen. De zondag als dag van "de Heer" is zowel het doen veranderen van de tijd (Sjabbet) als van de wet (4e gebod0. U kunt weten dat de Sabbat (zoals deze inderdaad ook in de Rooms Bijbel staat) het 3e gebod is en niet het 4e zoals de Heilige Vader in de Hemel heeft ingesteld. Over dom gesproken Gershwin. Spot niet Gods tijden en wetten en de "heer" die daar aan hangt (Draak)! Domoor!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 11:27

Ik vind het prima dat je het niet met me eens bent, maar ik ben allerminst een domoor.
Het is niet echt een aardige insinuatie van je om te stellen, dat Rome met 'Dies Domini' dag van de paus bedoelt. Dit is dan ook feitelijk onjuist.
Wat betreft de geboden:
Nergens in de bijbel staat hoe de wet is ingedeeld, er staat alleen dat het tien woorden (geboden) op twee tafelen zijn. De indeling die wij volgen is weliswaar logisch, maar NIET kanoniek. Dus ga eerst je bijbel nog maar eens goed lezen voor je met onechte argumenten smijt.

Ik heb al ongeveer 6 keer gezegd dat de sabbat volgens mij niet meer gehouden hoeft te worden op basis van Romeinen 14 (vooral vs.5 & 6) en Kolossensen 2: 16,17
Ik doe het nu ten zevenden male, om de discussie te vervolmaken. Wil je inhoudelijk op deze teksten reageren aub?

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2003 12:17

De vroegste waarneming van de viering van de 1e dag der week (zondag) als een WETTIGE VERPLICHTING is een wet (economische) van Constatijn welke in het jaar 321 werd uitgevaardigd.Alle gerechtshoven, stedenbewoners en zakelijke besluiten werden verboden, behalve zij die een agrarisch beroep uitoefende (Venerabill die Solis) De Latijnse uitvoering van die wet vinden we de Codex Justitiani (lib.3-title 12 lex.3) zie ook de Latijns/Engelse versie in de History of the Christian Church vol3 3rd period chapter 7 sec. 75 page 338.

Dit is de Rooms Katholieke Catechismus:

01 ik ben de Heere uw God: Gij zulkt geen vreemde goiden voor mijn aangezicht hebben.
02. Gij zult de naam van de Here God niet ijdel gebruiken
03 Gedenk de Sabbatdag dat gij die heiligt

Hier zien we dus dat de Rooms Katholieke Kerkstaat de WET VAN GOD heeft veranderd, de Grondwet die God vanuit de Hemel heeft vastgelegd in de Scheppinsgorde wordt hier dus door een Wereldse Staatsmacht m.b.t. de Troon die zij hier bezit, VERANDERT. Het 4e gebod wordt hier als 3e gebod opgevoerd. Nog steeds lijkt het een Hemelse gebod (verzoek) maar het is een VERANDERDE WET én een VERANDERDE TIJD. de 7e dag wordt nu de 1e dag. Satan staat als no 1 vooraan, terwijl onze Liefhebbende God zich zelfs nog nederig opstelt door de mens eerst te scheppen voordat Hij aanspraak maakt op aanbidding. 7 is het getal der volheid en stelt vast de Heiligheid van een Hemelse God. (777 Drie-eenheid)

Satan die zich BOVEN de Almachtige wil stelen; beroept zich op de Eerste dag der week!

04 Eert uw Vader en uw Moeder
05 Gij zult niet doden.
06. Gij zult geen overspel plegen
07. Gij zult niet stelen
08. Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste
09 Gij zult de vrouw van uw naaste niet begerebn
10. Gij zult ues naasten bezit niet begeren.

God herinnert ons er aan dat:

2 Kronieken 19:9
Hij gaf hun de volgende richtlijnen: "U moet altijd handelen uit ontzag voor God en met een eerlijk hart. Wanneer één van uw landgenoten uit de steden uw oordeel vraagt over een bepaalde zaak, of dat nu een moordzaak of andere overtredingen van Gods wetten en geboden betreft, moet u hem erop wijzen dat hij nooit en te nimmer tegen de HERE mag zondigen. Als u dat niet doet, haalt u zich de toorn van God op de hals. Op die manier vervult u op de juiste wijze uw verantwoordelijke taak."

(Rome zegt: U moet altijd uit ontzag voor de Heilige Vader en de Bisschop van Rome handelen: Immers hij is Christus gelijk)

en

Jakobus 4:17
Als u weet dat u iets moet doen maar het nalaat, zondigt u.

Wel nu beste Gershwin als je wat nalaat, dat door de Here Heilige verklaart is en vastligt in de grindwet, dan is het duidelijk dat de Troon die ons voorhoud dat zij machtig zegt te zijn om wetten en tijden te veranderen, de mensen voorliegt, alhoewel DIE 10 geboden LIJKEN op die van een Hemelse God, zoals Exodus 20:1-7 ons leert.

Welke Heer en welke God moet er dan achter deze mensen zitten die deze veranderingen hebben doorgevoedr, een Hemels God. Ik den van niet als we (o.a) Jakobus 4:17, Exodus 20:1-7 of 2 Kronieken 19:9 nalezen.

En wat te denken van de LAATSTE waarschuwingen en oproep van Jezus:

Openbaring 13
1 Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.

Een aardse macht die wetten en tijden verandert blijkbaar BELEDIGINGEN TEGEN GOD

2 Het beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar had de poten van een beer en de muil van een leeuw. De draak gaf het beest zijn kracht en gezag, heel zijn grote macht.

Organisaties en mensen krijgen de kracht van SATAN om (vers 1) uit te kunnen voeren blijkbaar!

3 Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.

Deze aards-religiueze macht lijkt zijn Troon te hebben verloren maar gerstelt zich. Jezus stond uit op de dood!!!!! Satan moet het doen met een (gespeeld) herstel van zijn Troon (15 februari 1929 Rome)

4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"

NIemand kan, zonder werking van de Heilige Geest tegen deze werelds religieuze Troonniets ondernemen (blijkbaar) iedereen ziet de valse profetie en haar Geestelijke karakter als "waar" en gelijk aan een Hemelse God.

5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.

God staat toe dat de trouwe volgelingen van Jezus aangevallen worden; God test niet alleen Zijn trouwe discipelen maar laat, ondanks de waarschuwingen en genade alswel de tijd der genade DE KEUZE aan de mensen zelf over. Daarmee bewijst Satan zijn ondergang, maar laat God zien dat Hij geen dwingeland is en een God van vrijheid en genade!

6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.

Er is geen enkele andere denominatie die zijn politiek-religiueze maatstaf voor de Koningen der aarde zo dominant in allerlei organisaties openbaart en zelfs de moeder van Jezus, tot Koningin van het Heela maakt, terwijl dat nergens in de Bijbel staat! Over beledigingen aan het adres van Jezus gesporken. Lees eens wat die macht (van de Draak) DOOR mensen doet.

7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.

Kijk eens aan Gershwin: Die religieuze Staatsmacht, die door de Draak wordt geleid mag van God zelfs Koningen en landen van deze wereld leiden en hen aanvoeren.

ALLE STAATSLOEDEN in de wereld erkennen de TRoon van de Draak (Rome) als VERTEGENWOORDIGING van God op aarde! Kijk maar ens heel goed naar de TV nieuwsuitzendingen en luitser maar eens wie de Paus allemaal zien als Gods vertegenwordiging. Zelfs Chomeiny, de eens zo machtige figuur in Iran heeft de Paus eertijds gevraagd een oplossing aan te dragen voor de politieke problemen in zijn land en erkende de (RK) Bijbel in het Vaticaan als leiddraad daar voor. (Ik dacht in 1979)
8 Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden, behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is.

9-10 Ieder die oren heeft, moet luisteren. Wie gevangen neemt, zal gevangen genomen worden. Wie met het zwaard doodt, moet door het zwaard gedood worden. Daaruit zal het geduld en het geloof van Gods kinderen blijken.

Kijk eens aan Gershwinn wat God hier openbaart. Moeten we nu Gods kinderen die -ook- in Irak of Iran wonen of in Noord Korea vervolgen met bommen en vuur uit de hemel laten komen, omdat zij broeders of zusters van ons zijn of omdat zij politiek anders denken! Stellen ons de kruistochten van weleer, waarbij alle mensen 'gekerstigd' moesten worden weer in datzelfde daglicht als we de wereld moeten definieren naar een Amerikaans voorbeeld of naar een Rooms voorbeeld (Openbaring 13:12)

11 Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12 Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit.

Zie je Gershwin:

Een ander beest, een burgwetgevende macht op aarde, zal DOEN WAT HET EERSTE BEEST HEM OPDRAAGT. Alleen in burgerwetgevende zin. Wat doet de Regering van de USA momenteel met landen die haar defenitie vanb een Staat niet willen volgen? Zelfs ook Nederland? Kuist: dreigen met geweld! (NED 3 elke zondagavond interessante programma's hierover)

Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

Ze je, "we" worden gedwongen Rome te volgen! EN dat klopt. LUISTER EENS wat Bush zegt over de Paus. LUISTER eens wat de Economsiche geweldenaren en de wereldbanken (nu al) zeggen over ee President voor Europa!

13 Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen.

Heerlijk al dat vuurwerk dat met enorme -millieuvervuilende gevolgen- door de USA op aarde wordt geworpen, zo ernstig zelfs dat het jaren gevolgen heeft voor de plaatselijke bevolking die in de omgeving van neergekomen -rest- afval woont van die bommen of zelfs granaten en munitie. Ook Amerikaanse militairen zelf hebben ernstig te lijden van de kankerverwekkende gevolgen van die munitie.
Sommigen kunnen de "strijd" niet aan en geraken in geestelijke moeilijkheden.

14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.

Niets aan toe te voegen, na de erste 13 verzen!

15 Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.

De USA zal dua napraten wat het 1e Beest op geestelijk vlak (al heeft) in gang gezet. Politiek-religieus en economisch. Het houdt zich op de achtergronds. Alle Koningen der aarde gaan voor raad en politieke steun naar de Paus! Alle Koningen hebben vertegenwoordigers bij het Vaticaan om van beide kanten steun en toeverlaat te ontvangen die, de Paus vanuit de hemel ontvangt!
16 Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

De Draak richt zijn Rijk op; het Merkteken komt!

17 Wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen. Dat teken moest de naam of het nummer van het beest zijn.

Net zoals in het Babyloniche rijk, het Romeinse of het Derde Rijk, mag alleen diegene van de "geneugten"rofiteren welke de Staat erkent die het Merkteken van zijn macht als teken van deelnemenr ervanb, erkent. Gods kinderen erkennen alleen het Zegel van een Verlossende God. Een Merkteken is een dierlijk of zakelijk teken ven herkenning of erkenning.
Een Zegel is dat van een Koninklijk Gezag!

18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.

Blijkbaar stelt de Hemelse Vader mensen in staat om het kernmerk en haar 3-eenheid te ontdekken, edoch het is vastgesteld op een menselijk getal (dat van zijn schepping: de 6e dag) 666 een Drie-eenheid die weliswaar lijkt op die van een Hemelse God, maar is samengesteld uit menselijke personen, zoalz zij daarom of daarvoor -noodzakelijkertwijs- een Hemelse wet moesten verandweren teneinde die erkenning te ontvangen welkje -ogenschijnlijk- boven die van een Hemelse God, uitstijgt.
Hiermee moeten zij die De Sjabbat en een Hemelse God erkennen -onderscheidelijk- een Hemelse Rijk herkennen en eerbiedigen op diens wet 777 (de Drie-eenheid van een Hemels Gezag)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2003 12:26

Hallo vriend Gertswin,

Je schreef m.b.t. Gods wet:

.De indeling die wij volgen is weliswaar logisch................,

Houdst je er dan ook aan . EN LEES wat Rome er VAN GEMAAKT heeft.
Heeft God nu een WET vanuit de Hemel voor de MENS gemaakt, of houden we vast aan een VERANDERDE WET, als God meent dat te moeten zeggen.

Ben je BEREID om God (Jezus) na te volgen of je neem je het hem KWALIJK dat ze een wet (tot redding) gemaakt hebben en WAARSCHUWEN voor VERVALSING er van. Ik bedoel 'domooir' niet beledigend, maar meer als een vriendschappelijke hint!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 jun 2003 12:27

Maar: waarop baseer jij de indeling van de tien geboden? Ik zie graag argumenten.

Ok, dat domoor zit wel goed :)
Laatst gewijzigd door Gershwin op 24 jun 2003 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Goodbye.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2003 12:27

Hallo vriend Gertswin,

Je schreef m.b.t. Gods wet:

.De indeling die wij volgen is weliswaar logisch................,

Houdt je er dan ook aan . EN LEES wat Rome er VAN GEMAAKT heeft.
Heeft God nu een WET vanuit de Hemel voor de MENS gemaakt, of houden we vast aan een VERANDERDE WET, als God meent dat te moeten zeggen.

Ben je BEREID om God (Jezus) na te volgen of je neem je het hem KWALIJK dat ze een wet (tot redding) gemaakt hebben en WAARSCHUWEN voor VERVALSING er van. Ik bedoel 'domoor' niet beledigend, maar meer als een vriendschappelijke hint!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 jun 2003 08:47

Interessante post voor hen die menen dat de zondag de "Dag des Heren is" in het kader van de wens en de bedoeling van de Paus, niet alleen naar ons, maar ook ons wil wijzen op de noodzaak van een Pauselijk kader, waarin politiek en economie, alleen gevat kunnen zijn, om een nieuwe wereld te creërten ( Augustinus wijst er op dat Rome zowel een zondige alswel een volmaakte wereld kan creëren en spreekt over "De twee steden" die Rome zal beheren, waarvan de 1e stad hervormt zal worden tot een volmaakte aards paradijs) Jezus spreekt echter over een Groot Babylon dat deze Troon zal brengen en dat deze Stadstaat verloren zal gaan. In dat kader een interessant artikel over de Zondag als wet, om zowel economisch als maatschappelijk de mens te DWINGEN Rome te volgen.

Het niet houden van een rustdag is geen zonde, want een ieder is vrij om te geloven (in) wat hij of zij wil. God is een liefhebbende en geen dwingende God.

Maar iemand die zegt Christen te zijn en Jezus navolgt, onderhoud de geboden ook de Sabbat, de geheiligde dag die de Heer apart heeft gezet. Wie niet bereid is dat aan te nemen of op zijn minst probeert te leren dat dit noodzakelijk is, te onderkennen zal geconfronteerd worden met een gedwongen rustdag, welke de wereld reeds heeft bepaald en die NIET van een Hemelse orde of grondwettelijke maatstaf is, die in het Hemelse Koninkrijk geldt. Wie zich niet aan die grondwet of wet wil onderwerpen uit liefde voor zijn Verlosser is verloren, als hij willens en wetens die wet niet accepteren wil en er zelf maar een dag op na houdt. Want in dat geval is hij zijn eigen God en de Here in de Hemel duldt geen andere goden naast zich.

Wie Jezus zegt na te volgen onderhoudt ook Zijn geboden, anders kan hij of zij geen kind van Jezus zijn, in de Verlossende zin van het Dienstwerk van Jezus. Maar zoals ik al zij, God laat een ieder de vrijheid te kiezen wat hij of meent te moeten doen en ook kunnen we niet allemaal op hetzelfde punt vanb de groei in Jezus' gerechtigheid stasan. De Heioige Geest leidt ons dus naar dat punt vanb erkenning toe, als we er voor open -willen- staan.. Laat ik wel zeggen dat de wereld reeds een gedwongen rustdag aan de wereldbevolking aan het opleggen is, Het past politici (ook van de Ned. Chrtisten Unie) niet om mensen te dwingen een bepaalde 'rustdag' te onderhouden of de zondag tot en wettelijke rustdag te maken. Ook het verbieden van de zondag als een dag om te winkelen gaat tegen Gods geboden in.

Enkele voorbeelden van een rustdag die door het Beest (Openbaring 13) aan de mensen zal worden opgelegd, aan de hand van voorbeelden in ons land, waar men zo "prat" gaat op het hebben van een democratie, terwijl nu blijkt dat met name de Christelijke partijen een zekere 'dictatuur' uitoefenen m.b.t. de "zondagsrust" en de "wet" die daar aan hangt, volgens Rome, haar essentie van eenb wereldse rustdag:

SUNDAY LAWS IN THE NETHERLANDS

During my short visit to the Netherlands I learned about the
recent Sunday Law that was approved by the Dutch Senate. For the
sake of accuracy, I asked Niko Koffeman, an influential Adventist who
works as the major political strategist for the socialist party, to
supply me with official information about the Sunday Law. Koffeman
went out of his way to email me the press release in Dutch,
accompanied by his English translation. The source is Nederlands
Dagblads of December 5, 2002, which reads as follows:

@@"The Sunday Law in the Netherlands is a fact as the Senate
has approved the proposal from the Orthodox Christian Union (4 MP's)
and the Labor Party PVDA (42 MP's) in the Netherlands. The biggest
newspaper De Telegraaf called it 'a pact with the devil.' The
Christian Union has a complete different background and goal than the
Labor Party. Together they like to make Sunday a 'Community Day,' but
their ideas about such a day differ like day and night. The Christian
Union asks for the closing of shops on Sundays, forbidding open-air
concerts and circuses on Sunday and strives to make Sunday a day rest
for everyone. By contrast, the PVDA allows people to do whatever they
like on Sundays, like playing football, shopping, popconcerts etc.
"It's curious that a very small orthodox right wing party and
a big left wing party find each other in agreement on the
controversial subject of Sunday rest. For years the unions have
fought for the free weekend, without work and school on Saturday and
Sunday, thus granting two days off every week. This law, however,
will cut the weekend by 50%, from the two days to only one day which
will be Sunday, the only official day of rest. Only the liberal
parties voted against this law. All the other parties from left-wing
to right-wing voted in favor.@@

We kunnen ons dus afvragen of de Christelijke partijen een Goddelijk gebod navolgen (de Liefde van Jezus) of Schriftgeleerdheid tot dat laten komen, waaraan de Schriftgeleerden van het Volk Israël zich -ook- schuldig maakten namelijk; een eigengerechtigheid uitbuiten over een Hemelse wet, die volledige vrijheid beloofd in plaats van dat het mensen aan de voet van het Kruis brengt. In dat geval volgen zij dus Satan, die zich gelijk wil maken aan God en darboven uit wil stijgen, want God geeft wel raad en abviseert, maar dwingt nooit, zonder dat de mens weet wat er gaande is in de wel-/niet relatie met een Verlossende Heer. Als Jezus ons leert dat we het Koninkrijk kunnen zien -pas- als we door onderdompeling zijn Gedoopt en door studie en inzhct alswel ervaringen met de Gerechtigheid van Jezus, dan geeft het geen pas om andersdenkende een (zondags-) wet op te leggen die zij (nog niet) kunnen begrijpen.Een

Een zondagswet is dus een puire dictatoriale wet die de mens beperkingen oplegt en uitsluit van een normaal maatschappelijk (sociaal) verkeer zonder dat hij dat zelf wqil of nastreeft.

Dat de zondagswet een economische wet is of Europess en Globaliserend zal zijn, mag wel blijken uit het volgende stukje, van een zakelijk overeenkomst, die niet doorging, omdat de koper -in dit geval- de zondagswet van de Chrstelijke partijen niet aan wilde nemen. Nite te geloven? Leest u zelf:

@@"Christian Union MP Leen van Dijke said: 'I am very glad, but
it doesn't go far enough, because Christians should not be asked
about working on Sundays. That would be a misunderstanding, with this
law the government is committed to defend the Sunday only as a
collective day of rest. Therefore, we will take more initiatives for
more Sunday Laws.' Van Dijke is planning for a law-proposal which
bans commercial trucks on Sundays and he is waiting for 'an opportune
moment' to ask the government to reduce the number of shopping
Sundays.
'For long time the economy came in the first place, but now
we have proved there are more important things than that. We can now
take further steps to guarantee the Sunday rest.'
"The Chairman of the Dutch Reformed branch-organization RMU ,
P. Schalk, said that he is very happy with this result which
represents 'the heavy fighting over many years.' " I hope that
workers from now on will experience Sunday as a real day of rest, not
just an ordinary day off."
What has happened in Holland exemplify how political parties
with different agendas can join together in pushing for Sunday Laws
under the pretense of promoting the social well-being of their
people. The impact of such law is reflected in a revealing incident@@

Dictatuur die naar het voorbeeld van de Troon in Rome komt en daar haar politieke oorsprong vindt, vervat in ee religieus kader om God van de troon te stoten, daar deze nergens van een economische, laat staan politieke rustdag spreekt. "Mijn Rijk is NIET van deze aarde"

Democratie? KOM NOU!

Een staaltje van ondemocraties handelen verwoord Dr. Bacchiocchi hier;

@@The impact of such law is reflected in a revealing incident
that was reported to me by Mr. Koffeman on Sunday morning, June 8,
while he was driving me to speak at a Messianic Jewish gathering in
Amersfoort. He showed me a farm house that was recently sold. An
Adventist wanted to buy it, but his offer was refused because he
would not sign a specific condition of the sale agreement, namely, to
observe Sunday as a Holy Day. I would have never imagined that such
discriminatory practices would exist in a liberal country like
Holland, known for its tolerance of sex and drugs.@@

Ziet U hier de tegenstrijdigheden in het Christelijk denken van veel "Christelijke partijen" Terwijl Satan de spil van Gods wet hanteert als een wettelkijke basis van een "zondagswet" ontlast hij het denken m.b.t. drugs en sex bij de Christelijke broeders en zusters, terwijl juist dit de twee meest effectieve en "moorddadige" elementen zijn waar Satan succes weet te boeken om de levens van mensen te verwoesten.

Uitsluiten van sociale en zakelijke behoeften is Satans grote voorbeeld, dat we terug kunnen vinden in de essentie van 2 Rijken die zich ontwikkelen.
Het MOETEN houden van ee rustdag is onbijjbels en nergens terug te vinden in de geboden en of de essentie van Jezus' liefde. Uit liefde voor Jezus, amar de aan daar voorafgaande Liefde die God eerst aan ons toonde, zijn of kunnen mensen bereid zijn Hem aan te nemen. NIET op grond van menselijke overwegingen welke gebaseerd zijn op Schriftuutlijk onjuiste wetten en dus ook niet van een Verlossende Hemelse Vader kunnen zijn.

Dat allen de Heilige Gest in staat is om mensen te doen veranderen naar Gods beeld, mag blijken uit het volgende stukje, waarin een Gereformeerde zuster in Christus de zondag als rustdag afzwoer, omdat ze door haat werk als vertaalster, het Boek "Van Sjabbat Naar Zondag "
van Dr. S. Bacchiocchi, tot de conclusie kwam dat de Sabbat de enige en juiste rustdag is en bovendien Hemels, die God aangeeft in Zijn Schriftwoord. Voor de Gereformeerde jongeren die menen dat "hun" stenen kerk de "enig ware" is dus een bewijs dat God boven zo'n houding uitsteekt en Zijn (Heilige Geest) laat gaan waar Hij wil, onafhankelijk van de TrooVan Sjabbat Naar Zondag n van Rome , de Paus- de aardse Heilige Vader en een politieke Draak die de wereld aan zijn voeten probeert te krijgen

Over een Gereformeerde zutser in Christus, die de zondag verlaat en zich schaart onder de navolgers van Jezus.

@@A REPORT ABOUT THE TRIP TO HOLLAND

From June 5 to 10, 2003, I spent five delightful days in the
Netherlands, speaking at rallies in four different locations. What
made this trip unusual, is the fact that the invitation was extended
to me by various Sabbatarian groups, including Seventh-day Baptist
and Messianic Jews. Truly I can say that the reception and response
surpassed my fondest expectations. The fact that most Dutch people
speak English, made the communication much easier than in other
countries.

The most moving experience occurred on Friday morning June 6,
2003, when the Dutch edition of From Sabbath to Sunday, entitled Van
Sjabbat naar Zondag, was formally released at a specially organized
press conference. What made this event a moving experience was the
testimony given by each person who played a significant part in
translating, editing, and publishing the book. Surprisingly, none of
the persons involved in this project are members of the Seventh-day
Adventist Church. Until recently, they all belonged to the Dutch
Reformed Church, which is the dominant and official state church in
the Netherlands.

The translator, Mrs Ruth van Wijk, shared the heartwarming
story of her translation. Until a couple of months ago she still
belonged to the Dutch Reformed Church. She is a busy and attractive
lady in the mid-thirties. Besides teaching Dutch three days a week,
she looks after her husband and five lovely children, ranging in age
from 7 to 15 years.

About four years ago she received a copy of From Sabbath to
Sunday, which caused her to reexamine her religious convictions. She
was so impressed by the validity and value of the Sabbath, that she
decided to translate it into Dutch for the benefit of her immediate
family members. She said: " I felt the Lord asked me to translate the
book so that others might benefit from it."

She began the translation on September 1999, writing it by
hand in 8 notebooks, because she did not like working on computers.
During the Press Conference she handed over to me the 8 notebooks as
a lasting memory of her labor of love. You can see the photo of the
event at my website: www.biblicalperspectives.com. Look in the
opening page for the folder entitled "Dutch Edition of From Sabbath
to Sunday." A year later Ruth finished the translation and placed the
notebooks in the hands of Anton en Clara de Ruiter, a professional
editor, who is very interested in the Sabbath. She was hoping that
he would find time to correct the manuscript and to enter the text in
the computer.@@

Dr. S. Bacchiocchi is een voormalige Priester van de Rooms katholieke kerk en heeft gewerkt binnen de muren van het Vaticaan. Hij heeft aan de Gregoriaanse Universiteit van het Vatikaan gestudeerd en de Paus het overtuigende bewijs geleverd dat Christenen de Sabbat van de Heer dienen te volgen en niet de zondag van Rome. De Paus heeft aangegeven dat onderzoek en de daaruit voortgekomen conclusies te hanteren als maatstaf voor het bepalen van ee wetelijke zondagswet en heeft Br. Bacchiocchi met een van de hoogste onderscheidingen van het Vaticaan beloond. Niet allen Satan is slim, de oprecht Christen krijgt de gelegenheid om op een niet onnavolgbare wijze zijn Verlosser te erene en te bewijzen dat hij of zij een oprecht discipel van Jezus is en kan zijn. Zij die als Christenen zeggen Jezus te volgen en de Sabbat alszodanig niet erkennen, zullen door Rome als "gemeenten" van de Moederkerk gezien worden. Zij kunnen dan, volgens Rome geen enkele aanspraak maken op een andere religues kader dan de Paus, omdat deze de Sabat als Bijbelse grondslag niet toepast in haar uitdrgane van Jezus, waarvan zij de mening is toegedaan dat de Paus (de Bisschop van Rome) daar aanspraak om kan maken. In het boek: Van Sjabbat naar zondag, wordt daar uitgebreid op ingegaan.

Meer informatie over de schrijver S. Bacchiocchi en zijnn achtergrond en dat van de Sabbat in Hemels perspectief en verradelijk karakter vanb Satan, vindt u op deze site:www.biblicalperspectives.com

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 jun 2003 08:53

Beste Groenrond balletje;

Als de mensen zich verdiepen in de ware bedoelingen van de werking van de Heilige Geest, de ervaring van de Gereformeerde zuster in Christus
Ruth van Wijk alsmede de waarnemingen die Br. S. Bacchiocchi heeft opegdaan alsmede de onuitputtelijke ervaringen die ik hier ter berde heb gebracht, dan zal deze zinsnede van jou:

@@Ik heb aangetoond dat jouw geloofsuitleg ook misleidend is, jouw logica volgen, ben jij, Boudewijn, nu de antichrist @@

Aantonen dat je niets hebt bewezen, dat mensen aan het voet van een Verlossend Kruis heeft gebracht, maar er eerdrer van heeft verwijderd!
Ga nu eens na wie of wat de Anti Christ is en door wie deze nu wordt ge-eerd end verhoogd! Bewijzen kan alleen de Heilige Geest, niet jij maar ook niet ik. Jezus is het voorbeeld en alleen Hij kan de mensen overtuigen van de Waarheid, de Weg en het Leven! Zelfs de Paus geeft dat toe, alleen hij kan en wil zich niet van zijn voetstuk ontheffen omdat hij een andere Leraar heeft (blijkbaar)

I am so sorry to conclude this! May God bless you, boy!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 25 jun 2003 09:23

Psalm 12
3 Heer, breng die gladde praters tot zwijgen, snoer de mond van die grootsprekers, die zeggen:
4 Onze tong is ons sterkste wapen, met een grote mond bereik je alles. Wie durft ons aan?
5 ‘Ik grijp in,’ zegt de Heer, ‘want de armen worden onderdrukt, ik hoor hen klagen. Ik breng de bevrijding waar zij naar uitzien.’
6 Op wat de Heer zegt, kun je aan. Zijn woorden zijn zuiver als zilver, als zilver in de oven gelouterd, tot zevenmaal toe.
7 Neem ons onder uw hoede, Heer, bescherm ons tegen zulke mensen, bescherm ons voor altijd.
8 Want overal lopen mensen rond die van u niet willen weten, overal grijpt het kwaad om zich heen.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 25 jun 2003 09:32

Help ik verzuip

waarom zoveel omhaal van woorden. Waarom geen korte stukjes dat mensen kunnen behappen of hebben jullie met je hoeveelheid van woorden iets te verbergen.
Heeft Yeshua niet gezegd: mijn genade is u genoeg, waarom verzinnen jullie er dan zo'n berg onzin bij?
Terecht wijst de bijbel jullie af, farizeers, die graag pronken met jullie theologische kennis. Yeshua is gekomen om de verlorenen te zoeken en dat niet met gewichtig ge-ouwehoer.

Je kunt wel een berg tekst neer smijten, maar niemand op een enkeling na lezen deze lappen wettischisme. (ik niet in ieder geval)

Doe normaal dan doe je al gek genoeg.
Deuteronomium 6:4

Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Terug naar “Archief”